Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-18, 22:36
  #2425
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Kul att folk påstår att mobben bestod av 100 % invandrare (jo, det är precis vad de flesta här indirekt gör). Det stämmer inte någonstans. Nu kan inte jag Göteborg så bra, men trots att det verkar vara en invandrartät skola skedde det i Sverige. Det är svenskt. Ni rasister som är så stolta över vårt land - borde ni inte vara stolta över detta också? Självfallet fanns svenskar med. Detta handlar trots allt inte om nationalitet, utan om mognad. Rikta in er på åldern istället för nationaliteten.

Lite lose-lose för polisen. Som många andra tycker jag att de borde gå in mer våldsamt än vad de gjorde. Tyvärr verkar en majoritet av dagens befolkning, framför allt från den yngre generationen, tycka att "fuck the police" är någonting coolt. Hade polisen gått in hårt hade media genast skrikit på att allt är polisens fel med sitt övervåld, vilket de ansvariga ungdomarna direkt hade hållit med om. Ur ett ryktesperspektiv gjorde de rätt, men polisen behöver helt klart vara hårdare med tanke på hur dessa situationer blir fler och fler. Snart kommer skolskjutningarna. Aftonbladet njuter. Äntligen mer att skriva om!

Självklart ska det bli konsekvenser för en sådan ryktesspridning. Till viss del överdriver media, men det gör även idioterna som gör uppror. Hade det inte varit smidigare att skicka en enda person att slå ner henne, om man nu måste använda våld? Jag undrar vad som händer när detta lagt sig, och hon inte längre får samma skydd. Slutligen kommer media inte bry sig längre. Hos dessa människor är det större, och lär inte glömmas. Får väl ändå hoppas att det löser sig utan dödsfall, på något sätt. En flytt är nog det enda möjliga för den drama queen som startade Instagram-kontot.

Inte för att det ska behövas, men får väl tillägga att jag själv är blond, blåögd och svensk, så inga "åk hem till Afrika"-kommentarer. Jag är bara emot rasism.
Nej vi svenskar är inte stolta över att MENA blattar springer omkring på våra svenska gator och torg och beter sig likadant som de gör i mellanöstern.
Vi känner avsmak och förakt både mot blattarna och mot de politiker som skapat problemen.
Är du totalt tappad?
Citera
2012-12-18, 22:36
  #2426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Har varit och tjorrat och har därför missat typ 100 sidor. Har det kommit fram namn, etnicitet & tillstånd på den misshandlade flickan? Syftar på hon som blev nersparkad och misshandlad i klippet.

Hoppade över dom 20 sista sidorna men innan dess har jag inte läst något om det.
Citera
2012-12-18, 22:36
  #2427
Medlem
http://www.expressen.se/gt/nytt-kont...ter-upploppet/


Vad är det för konto?
Citera
2012-12-18, 22:37
  #2428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Var det bara en GM? Kryllar det av berikare och invällare på Plusgymnasiet? var det nåt som bara gick snett med orreuthängandet?

Hur många O finns det i detta B, är det en ensam GM - tror det inte, han måste ha haft fler MH för att kunna få igång sin P för att hänga ut så många svenska OS MB som möjligt. LR?
Citera
2012-12-18, 22:37
  #2429
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Kul att folk påstår att mobben bestod av 100 % invandrare (jo, det är precis vad de flesta här indirekt gör). Det stämmer inte någonstans. Nu kan inte jag Göteborg så bra, men trots att det verkar vara en invandrartät skola skedde det i Sverige. Det är svenskt. Ni rasister som är så stolta över vårt land - borde ni inte vara stolta över detta också?

Vad yrar du om? Varför skulle "rasisterna" vara stolta över något som de själva inte ens vill ha och inte ens stödjer? Det är väl snarare ni fina "anti-rasister" som bör vara stolta? Det är ju detta samhälle ni kämpat för?

Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Självfallet fanns svenskar med.

Har du ens sett filmerna? cirka 95% invandrare och 5% svenskar. Fast procentuella andelar är kanske ingenting som intresserar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Detta handlar trots allt inte om nationalitet, utan om mognad. Rikta in er på åldern istället för nationaliteten.

Återigen: va? Alla i videon är i samma ålder, runt 16-17. Påstår du att det bara finns invandrare i den åldern i Göteborg, och att det är därför vi ser denna löjligt extrema överrepresentation?
Citera
2012-12-18, 22:39
  #2430
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Genom att kasta sten på polisen och förstöra bilar? Ja, jo. Själv protesterar jag mot våldsvågen i Sydafrika genom att panga rutor och snatta choklad på Ica Maxi. Jag väntar fortfarande på ett erkännande.

För övrigt brydde sig naturligtvis inte svartskallarna om de uthängda tjejerna, några stycken gjorde kanske det men de allra flesta såg ju bara en chans att kaosa och apa sig bland likasinnade. Det framgår ju tydligt av de bilder och videos som finns.

Apor i flock beter sig som apor i flock. Det är inga direkta nyheter, tyvärr.

Apor som rusar runt i Huligangäng, Apor som skyddar en våldtäktsman istället för offret, apor som hoppar på negrers huvuden? Eller vilka apor menar du?

klart det finns idioter som sysslar med annat.

Ni nazister längtar ju hela tiden efter att även invandrarna ska säga ifrån när folk kallas horor. När de väl gör det så blir ni sura på det med.
Citera
2012-12-18, 22:39
  #2431
Medlem
epiks avatar
Enligt källor skall mobben till Framtidsgymnasiet imorgon
Citera
2012-12-18, 22:39
  #2432
Medlem
Napis avatar
Ni som tycker polisen daltar lite mycket kan ta och läsa igenom, Lag (1964:167) med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare så kanske ni får lite mer förståelse om varför de inte går in på samma sätt som mot fotbollshulliganer.
Citera
2012-12-18, 22:39
  #2433
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
http://www.expressen.se/gt/nytt-kont...ter-upploppet/


Vad är det för konto?
Det ett privat konto, "orrozgbg". Någon som följer som kan printscreena och posta här?
Citera
2012-12-18, 22:39
  #2434
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Nej vi svenskar är inte stolta över att MENA blattar springer omkring på våra svenska gator och torg och beter sig likadant som de gör i mellanöstern.
Vi känner avsmak och förakt både mot blattarna och mot de politiker som skapat problemen.
Är du totalt tappad?

Nu var det ju inte MENA som sprang runt. Så sluta se i syne
Citera
2012-12-18, 22:40
  #2435
Avstängd
Hur gick det med tjejen som blev misshandlad? Några fysiska skador?
Citera
2012-12-18, 22:40
  #2436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Som tur är finns det bilder på BBC där man ser att det är MENA-invandrare.
Men visst skäms man som svensk, helt klart.
Swedish students ‘go berserk’ at police after hundreds of ‘slut’ photos posted online

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz2FRSkVrLq
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback