Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-19, 03:31
  #2905
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Nej, förmodligen så stämmer inte uppgifterna heller. Då blir det fel ändå. För då är det förtal.

Om man t.ex säger till sitt försvar att man hängde ut dem, att man trodde att uppgifterna stämde.
Då är det fel att hänga ut tjejerna också, varför straffa ett barn som man tycker är en slampa? Då borde man anmäla istället. Det är fel hur man än vänder på det. Det är detta hela min diskussion har handlat om.


Så klart det är fel, 500 babianer i ett upplopp som handlar om någon sorts "heder" kan ju bara bli fel.
Citera
2012-12-19, 03:33
  #2906
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenyarkana
Tycker det är fett korkat att skylla såna här händelser på invandringen.
Vet någon ens hur många på Plusgymnasiet som har utländsk bakgrund? Enligt syskonet handlar det om en majoritet, vilket ju gör att det inte är speciellt konstigt att en av de inblandade har en annan etnicitet. Om det ens stämmer att det var många invandrare inblandade i bråket.
Skulle etnicitet påverka en persons benägenhet till att själv använda våld eller agera medlöpare åt andra, eller vadå?
Kom igen, tänk lite längre än så.

1. Alla(h) inblandade är av utländsk härkomst (Bortsett från några av de uthängda tjejerna som kallades hora osv).

2. Utan invandring från MENA hade detta aldrig ägt rum så hur det kan vara "fett korkat" att skylla på det är obegripligt.

3. Kanske inte etnicitet men definitivt kultur. Detta flock och upploppsbeteende är ett återkommande tema inom MENA-kulturen. Längre än såhär kan jag tyvärr inte tänka. Du får hjälpa mig med resten!
Citera
2012-12-19, 03:33
  #2907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Nej, förmodligen så stämmer inte uppgifterna heller. Då blir det fel ändå. För då är det förtal.

Om man t.ex säger till sitt försvar att man hängde ut dem, att man trodde att uppgifterna stämde.
Då är det fel att hänga ut tjejerna också, varför straffa ett barn som man tycker är en slampa? Då borde man anmäla istället. Det är fel hur man än vänder på det. Det är detta hela min diskussion har handlat om.
Det är förtal även om uppgifterna stämmer. Det handlar ifall man vill få en annan att hamna i dåligt dager pga uppgifterna, inte ifall uppgifterna är sanna eller ej.

Men som sagt tidigare, fel att outa människor oavsett varför!
Citera
2012-12-19, 03:36
  #2908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Men som sagt tidigare, fel att outa människor oavsett varför!
Förutom när det går rykten om att människan har startat ett idiotiskt Instagramkonto, för då ska fan dennes namn hängas ut på Flashback!!!!
Citera
2012-12-19, 03:39
  #2909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Förutom när det går rykten om att människan har startat ett idiotiskt Instagramkonto, för då ska fan dennes namn hängas ut på Flashback!!!!

Och vad ska du göra med den informationen? Precis.

Vi har ett rättsväsende som tar hand om brottslingar. Jag ser hellre en undansluppen brottsling för mycket, än 50 fall av bönder som vill ta lagen i egna händer.
Citera
2012-12-19, 03:41
  #2910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenyarkana
Tycker det är fett korkat att skylla såna här händelser på invandringen.
Vet någon ens hur många på Plusgymnasiet som har utländsk bakgrund? Enligt syskonet handlar det om en majoritet, vilket ju gör att det inte är speciellt konstigt att en av de inblandade har en annan etnicitet. Om det ens stämmer att det var många invandrare inblandade i bråket.
Skulle etnicitet påverka en persons benägenhet till att själv använda våld eller agera medlöpare åt andra, eller vadå?
Kom igen, tänk lite längre än så.

Ja, eftersom människor av icke-svensk etnicitet är överrepresenterade i all brottsstatistik så finns det ett klarlagt samband.

Förstår jag dig rätt när du skriver att man inte ska sammankoppla invandrarna med invandringen?
Citera
2012-12-19, 03:41
  #2911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Och vad ska du göra med den informationen? Precis.

Vi har ett rättsväsende som tar hand om brottslingar. Jag ser hellre en undansluppen brottsling för mycket, än 50 fall av bönder som vill ta lagen i egna händer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
Citera
2012-12-19, 03:46
  #2912
Medlem
Gbgsorrozs avatar
Ok. Här kommer jag och löser allt!
Kan ju börja med att säga att all info ni har fått är totalt bullshit, inget av vad som har skrivits här är sant. MERIMA och TONI är 100% oskyldiga dom har inte gjort ett skit så det är riktigt tråkigt att de får massa skit..

Det som är mest tråkigt är att det sitter folk här och tror att de vet allt men vet egentligen inget skit.. Hur som helst, har ni några frågor till mig så är det la bara att skicka iväg ett meddelande till mig på KIK gbgorroz

Åter en gång, Merima är oskyldig hon har inte gjort någonting eller varit delaktig i Instagramkontot!
__________________
Senast redigerad av Gbgsorroz 2012-12-19 kl. 03:49.
Citera
2012-12-19, 03:47
  #2913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Det var ju inte helt lätt att tyda när tråden kryllar av hatiska inlägg i alla riktningar.

Likt en tidigare talare är jag också intresserad av om "de nya planerna" kan klassas som uppvigling/förberedelse av brott?
Citera
2012-12-19, 03:53
  #2914
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgsorroz
Ok. Här kommer jag och löser allt!
Kan ju börja med att säga att all info ni har fått är totalt bullshit, inget av vad som har skrivits här är sant. MERIMA och TONI är 100% oskyldiga dom har inte gjort ett skit så det är riktigt tråkigt att de får massa skit..

Det som är mest tråkigt är att det sitter folk här och tror att de vet allt men vet egentligen inget skit.. Hur som helst, har ni några frågor till mig så är det la bara att skicka iväg ett meddelande till mig på KIK gbgorroz

Åter en gång, Merima är oskyldig hon har inte gjort någonting eller varit delaktig i Instagramkontot!

Hur kan du bevisa att MB och T*oni är oskyldiga? Hur kan du besitter vetskap om detta? Är det du som lagt ut skiten?
Citera
2012-12-19, 03:57
  #2915
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgsorroz
Ok. Här kommer jag och löser allt!
Kan ju börja med att säga att all info ni har fått är totalt bullshit, inget av vad som har skrivits här är sant. MERIMA och TONI är 100% oskyldiga dom har inte gjort ett skit så det är riktigt tråkigt att de får massa skit..

Det som är mest tråkigt är att det sitter folk här och tror att de vet allt men vet egentligen inget skit.. Hur som helst, har ni några frågor till mig så är det la bara att skicka iväg ett meddelande till mig på KIK gbgorroz

Åter en gång, Merima är oskyldig hon har inte gjort någonting eller varit delaktig i Instagramkontot!

Spännande. Jag tänker bara på hur jag själv hade agerat. Om du nu vet att de är oskyldiga så varför presenterar du inte fakta som stöder detta?
Citera
2012-12-19, 04:00
  #2916
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Kent
Hahaha!

"vi ska till plus för mindfucka dom"

Undrar vad denna mindfuck kommer att bestå av? Något sorts häpnadsväckande trolleritrick? Kanske en fascinerande föreläsning om kvantfysik som får åhörarna att tappa hakan totalt? En illustration av universums obegripliga oändlighet?

Prepare to have your minds blown!
Fast om man är beredd på mindfuck så blir det det mycket svårare att bli förvånad. Ska istället tona ned förväntningarna rejält så sinnet är fullständigt redo för förvåningar. Universum är ju lätt att mindfuck så nåt sånt kanske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback