2012-12-19, 02:13
Medlem
Bellpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
De bara uttrycker sig dåligt. De menar på att man ska säga till andra att man ska träffas vid Plusgymnasiet, men egentligen så är det Framtidsgymnasiet som är den verkliga platsen. Alltså en "mindfuck" för polis och andra.....

Känner mig dum som blev mind fuckad av ett gäng apor.......

Men nu hänger jag med, franks.

Så, planen för dem är alltså att vara utanför ett gymnasium där ingen vistas, förutom då lärare, och kanske några kuratorer. Låter som en riktig aktion!

Ingen som har uppgifter om "offrens" hem?
Någon som vistats där?

Mer uppgifter om vart den "utsatta" familjen tros vara?

Och om man ska läsa aftonhorans artikel så pekar den påstådda GM på att det ligger någon annan bakom detta.
Vem kan det isåfall vara?¨

Förövrigt tycker jag att det har kommit fram ganska lite info om personerna för att vara FB.

Media har ju fan mer info just nu, vilket brukar vara tvärtom, right?
Citera
2012-12-19, 02:14
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Är hon inte jugge?

Man kan var zigenare från balkan.
Citera
2012-12-19, 02:14
Medlem
Citat:
Det första du säger är jag fullt medveten om. Det jag frågar är om det är stor chans att det gäller även vid denna händelse. Hur tänker man när man tar livet av sig pga en hemsida egentligen? Dessa personer är ju unga och har hela livet framför sig. Efter jul kommer detta att vara bortglömt för nästan alla. Eller ja, kanske inte GM.
Jag skule väl tolka att den är ungefär lika stor som vid de flesta andra självmord. Möjligen lite större då det rapporterats mycket kring själva händelsen. Så läser du om fem självmord om året så är det runt 0.3% chans att de rapporterar om det och nu kanske den är 10-20 gånger större, men vad vet jag. Men om det är så, i runda slängar runt 5% chans att du skulle få läsa om det här.

Det togs väl dock upp när det hade skett ett här via flashback. Men då var det mycket att ingen ingrep etc och att folk hejade på som gjorde nyhetsvärdet tror jag.

Här skulle det gått så snabbt och tjejen själv har inte (vad jag vet) sagt eller gjort något innan hon tog sitt liv. Då gräver de nog inte i det bara sådär och rapporterar menar jag.

Finns ju några fall man läst om (vet inte om det var i Sverige dock) där tjejer gått ut med vad som hänt och sen tar livet av sig.
Citera
2012-12-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Börjar kännas som hon kan tala sanning?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15953354.ab
Hennes version stämmer ju överrens med hur många tror att hon blev outad. Genom att hon blev uthängd men att inlägget om hennes sedan togs ner. Många trodde att det var så pga att hon själv på något sätt styrde hemsidan, men enligt henne är det för att hon mejla och hota om anmälan om de inte tog bort det.
Citera
Medlem
Excellds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan
Hajar inte riktigt delen med att dem ska samlas vid Framtidsgymnasiet, för att sedan "Mind fucka" Plusgymnasiet...?

1, Varför samlas flera kilometer ifrån Plus?
2, Vet dem ens vad "Mind fuck" innebär...?

Eller någon som hänger med på kopplingen?

Vad de försöker förmedla tror jag är följande :
1, Få polisen att tro att de kommer bege sig till Plusgymnasiet, därav att de skriver " skriv på FB att vi ska till Plusgymnasiet imorgon igen".
2. Men i själva verket kommer dessa bege sig till Framtidsgymnasiet och då har de redan "lurat" polisen bort till plusgymnasiet..
3. Det verkar iallafall som om de förstår sig på uttrycket
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan
Känner mig dum som blev mind fuckad av ett gäng apor.......

Mer uppgifter om vart den "utsatta" familjen tros vara?

Det sistnämnda ska vi nog låta bli att spekulera i, för allas skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Är hon inte jugge?

Jo, Bosnier. Fast på flashback är hon zigenare eller MENA.
Citera
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Sa har jag fattat det ratt, Tjejen som startade sidan och som nu sitter hos polisen heter Merima ( )?
Tjejen som uppmanade till upplopp heter Linnea Felicia Ida Lundh?

Tjejen som neandertalarna iaf tror har startat sidan ja.

http://www.nattstad.se/mexy
Citera
2012-12-19, 02:16
Medlem
Citat:
Hon uppmanar människor att "straffa" personen bakom sidorna. Man kan ju bara gissa vad hon menar med detta.
Då måste jag ha missat det, för jag läste ingenstans att hon skrev att de som skulle samlas skulle straffa tjejen eller hetsade på annat sätt.

Du får gärna länka direkt dit tack.
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notatur
Jo, Bosnier. Fast på flashback är hon zigenare eller MENA.

Nej, hon är zigenare IRL också. Är jugge själv så skulle inte nervärdera min egna nationalitet på det viset
Citera
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Ja, det vore det. Menar mer på att hon anses också vara en typisk "orre" om man lyssnar på vad människorna här i förorten säger. Kan stämma att dom lagt ut henne också för att sedan outa henne? Time will tell..

Jo, men det låter inte speciellt troligt, där emot tror jag att hon är helt oskyldigt till alla nya mobbing-kanaler och grupper från idag.

Vi får väl se, jag tippar på skyldig eller medskyldig till första gruppen, oskyldig till resten.
Citera
2012-12-19, 02:17
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Jo, men det låter inte speciellt troligt, där emot tror jag att hon är helt oskyldigt till alla nya mobbing-kanaler och grupper från idag.

Vi får väl se, jag tippar på skyldig eller medskyldig till första gruppen, oskyldig till resten.

Klart hon är. Hon har ju varit med polisen mestadels av dagen. Telefonen har säkert beslagtagits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in