2013-06-02, 09:36
  #6325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorn.
Nu kanske jag är enögd - men är inte vårat tifo mot IFK så jävla mycket fetare än ditt länktips?
Lite som att jämföra äpplen och päron tycker jag. I det här fallet var det både jävligt feta äpplen och riktigt feta päron. DIF har visat att man är duktiga, om inte bäst i Sverige just nu på röktifon. Vi levererade det antagligen längsta pyroarret hittils inom svensk fotboll. Snyggt blev det också. Samtidigt som gnaget antagligen är bäst överlag med Malmö inte så långt efter sig. Hands down.
2013-06-02, 10:18
  #6326
Medlem
Ryktas att UN stormade en pub i natt där folk från UCS satt, stämmer?
2013-06-02, 10:24
  #6327
Medlem
Andickys avatar
Enligt firmatråden så ja.
Båda trådarna är ju lika trovärdiga

Ultrasbeef är ett trevligt inslag!
Längesedan man fick se en tillfångatagen banderoll hänga upp&ner..
2013-06-02, 11:50
  #6328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Varför kör Örgryte med trumma när de är typ tjugo pers i bortaklacken?
För att man är ultras och ultras använder trumma. Rätt löjligt kan jag som Öisare också tycka men jag har ingen rätt att klaga då jag inte var på plats i Ängelholm till skillnad från dem.
2013-06-02, 11:51
  #6329
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittnerHallkaft
ucs har alltid kallats för just barn så jag tyckte att det var roligt. Dom är så bedårande, barnen.

Vilket påminner mig om tifofixet på Söderstadion 2005, när UCS hade tagit med sig säkerhetspersonal från Djurgården (om det var för sin egen säkerhet eller för att få skjuts av några vuxna framgick dock inte riktigt).
2013-06-02, 12:18
  #6330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vilket påminner mig om tifofixet på Söderstadion 2005, när UCS hade tagit med sig säkerhetspersonal från Djurgården (om det var för sin egen säkerhet eller för att få skjuts av några vuxna framgick dock inte riktigt).

Så jävla trött diskussion som var legitim för 5 år sedan. Nu är den ju bara löjlig. Vad de presterar på läktaren nu är väl bevis på att gruppen utvecklats avsevärt de senaste åren.
2013-06-02, 12:42
  #6331
Medlem
LT10s avatar
Om det nu stämmer att UN stormade en pub där UCS satt, tycker jag det är väldigt märkligt. Varför ge sig på barn? och hur kommer det sig att dessa barn satt på en pub? nåja... barnen levererar toppklass på läktaren i alla fall.
2013-06-02, 12:51
  #6332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Om det nu stämmer att UN stormade en pub där UCS satt, tycker jag det är väldigt märkligt. Varför ge sig på barn? och hur kommer det sig att dessa barn satt på en pub? nåja... barnen levererar toppklass på läktaren i alla fall.
Ultras Nord är pedofiler och UCSarna kände dörrvakten.....
2013-06-02, 12:59
  #6333
Medlem
Argh123s avatar
Bortaplan
Hur gör man med borta matcher? Är det buss som arrangeras av lagets support förening eller hojjtar man efter personbil/minibuss? Tar buss betalt per mil? Jag tänkte till Göteborg om två veckor. Revanchsuget är otroligt efter snöplig cup final
2013-06-02, 13:14
  #6334
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Bortaplan
Hur gör man med borta matcher? Är det buss som arrangeras av lagets support förening eller hojjtar man efter personbil/minibuss? Tar buss betalt per mil? Jag tänkte till Göteborg om två veckor. Revanchsuget är otroligt efter snöplig cup final

Då det är bortamatch med AIK så är det iaf så att BA oftast anordnar bussresor, beroende på vilken match det är. När vi mötte Elfsborg borta så hade vi ett eget tåg, många bussar och liknande.
Flera kör även sina personliga bilar, men som sagt, olika för varje klubb skulle jag tro.
2013-06-02, 13:46
  #6335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Bortaplan
Hur gör man med borta matcher? Är det buss som arrangeras av lagets support förening eller hojjtar man efter personbil/minibuss? Tar buss betalt per mil? Jag tänkte till Göteborg om två veckor. Revanchsuget är otroligt efter snöplig cup final

Oftast supporterföreningar som anordnar. I AIK:s fall är det däremot en mycket hög grad av självständighet, ner till Borås när vi mötte Elfsborg skickade AIK ner ett tåg med ungefär 1 000 personer samt ca 25-30 bussar. Av detta så anordnade AIK:s supportergrupp Black Army enbart 2 bussar, andra diverse supportergrupper skickade ungefär 3-4 bussar ytterligare tillsammans, resterande 20+ var privatpersoner som i kompiskretsar anordnat egna bussar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Två utfyllnadstifon i en annars rätt så tröttsam serielunk. Att jämföra med bla:

Nu jämförde jag inte "utfyllnadstifon" (spyr i munnen av det ordet...), utan undrade över hur han kunde anse de tifona som så mycket bättre än vårt borta mot Nkpg.

Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/941841_583113095056546_1729119280_n.jpg
Ingen spektakulärt kanske men betydligt snyggare än AIKs bortatifo.

Komplex?
2013-06-02, 13:49
  #6336
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/941841_583113095056546_1729119280_n.jpg
Ingen spektakulärt kanske men betydligt snyggare än AIKs bortatifo.

Att behöva jämföra sig med oss hela tiden måste vara jobbigt, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in