2013-05-26, 22:45
  #5725
Medlem
P.Gs avatar
Påpekas bör också göras att han som blir arresterad är Djurgårdare..

Ifall någon skulle få för sig att polisen gjorde något mot Göteborg, d.v.s.
__________________
Senast redigerad av P.G 2013-05-26 kl. 22:50.
2013-05-26, 22:47
  #5726
Medlem
trattfans avatar
Folk redan glömt av AIKs SM-Guld vinst 2009? Exakt samma scener då som om idag.
Försvarar verkligen inte att kasta in en bengal mot klacken men kamma er nu förfan.
2013-05-26, 22:49
  #5727
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip-flop
SVFF är arrangör så det känns som om tombolan kan stanna vart som helst... Djurgården blev ju tilldömda förlust med 3-0 efter ett j'vla päron. Nu kastas det in bengal på planen, och upp i DIF-klacken...

Citat:
Ursprungligen postat av nebel
Ska bli väldigt intressant att se vad SVFF kommer att utdöma för straff nu när de är arrangörer!

Tidigare iår har vi ju fastställt att inkastade föremål(päron) leder till torsk med 3-0

I denna cupmatch hinner IFK med att: 1. Pyroteknik. 2. Inkastade föremål. 3. Planstormning. 4. Inkastade bengaliska eldar i motståndarklacken. 5. Skadade funktionär som resultat av deras stormning.

Intressant är dock att se att polisen står och vevar mot djurgårn medans en planstormning förekommer 10meter bakom dom, tillåter alltså göteborg att stå och kasta in föremål in i publiken.

Som sagt, ska bli oerhört intressant att se vilka straff som utdelas efter detta.
Lite otydligt det här, i media och från Djurgårdsledningen låter det som om SvFF är arrangör, på SvFFs hemsida står det tydligt att så inte är fallet. Jäkla soppa.

http://fogis.se/evenemang/svenska-cupen/svenska-cupen-final/
Jämfört med
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/article12846.ab?service=embedded

Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Är det någon som har en teori om vad det egentligen är för fel på dem?
På polisen? Dom är bara bittra för att dom inte kom in på ordningsvaktsutbildningen.
2013-05-26, 22:49
  #5728
Medlem
ArneIIIs avatar
Tyvärr så känns det som att DIF kommer straffas hårdast för det här. Kommer bli en massa tjafs om förstörda stolar, reklamskyltar, inkastade föremål och våld mot tjänsteman.
2013-05-26, 22:50
  #5729
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Folk redan glömt av AIKs SM-Guld vinst 2009? Exakt samma scener då som om idag.
Försvarar verkligen inte att kasta in en bengal mot klacken men kamma er nu förfan.
Vad fan har Djurgården att göra med hur aik valde att fira sitt sm-guld? Att ni beter er som inavlat jävla drägg bär ni själva ansvar för. Kasta bengaler på oskyldiga är så smutsigt så att det finns inte.
2013-05-26, 22:51
  #5730
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Folk redan glömt av AIKs SM-Guld vinst 2009? Exakt samma scener då som om idag.
Försvarar verkligen inte att kasta in en bengal mot klacken men kamma er nu förfan.
Skillnaden är att det hela hanterades lite smidigare av polisen då. Slå en järnring vid mittlinjen så hade detta inte hänt.
2013-05-26, 22:51
  #5731
Medlem
Headshrinkers avatar
Stora frågan är varför inte götrborgsklacken hade en mur med poliser framför sig när dif hade det.
2013-05-26, 22:51
  #5732
Medlem
waccoes avatar
Jävla legend som slår av vattenventilen.
2013-05-26, 22:52
  #5733
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Folk redan glömt av AIKs SM-Guld vinst 2009? Exakt samma scener då som om idag.
Försvarar verkligen inte att kasta in en bengal mot klacken men kamma er nu förfan.

Hade det varit AIK ni hade vunnit mot i cupfinal så hade du kunnat komma med det argumentet, ja.
2013-05-26, 22:52
  #5734
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Påpekas bör också göras att han som blir arresterad är Djurgårdare..

Ifall någon skulle få för sig att polisen gjorde något mot Göteborg, d.v.s.

Ja det är inte en IFK'are som drar stolen i huvudet på ordningsmakten heller...

Sedan är det ju precis som jag skrev innan långt ifrån många som hetsar, till och med färre än 50 personer
http://www.youtube.com/watch?v=jOy7KDRd9mg
2013-05-26, 22:55
  #5735
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Stora frågan är varför inte götrborgsklacken hade en mur med poliser framför sig när dif hade det.

För att djurgårdarna hade sparkat ut tänderna på första bästa jävla drägg som kommit i vägen om polisen inte hade valt att ställa sig som en mur framför södra.

Att kasta bengaler in i en folkmassa, när man dessutom står och trycker bakom ett hundratal snutar är ingenting annat än pajasfasoner.

Pinsamma jävla IFK.
2013-05-26, 22:56
  #5736
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Ja det är inte en IFK'are som drar stolen i huvudet på ordningsmakten heller...

Sedan är det ju precis som jag skrev innan långt ifrån många som hetsar, till och med färre än 50 personer
http://www.youtube.com/watch?v=jOy7KDRd9mg
Jag har mig veterligen aldrig skrivit att våra supportrar är oskyldiga. Det jag har skrivit är att polisens totala inkompetens och kåthet på våld skapade denna situation helt i onödan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in