2013-05-20, 17:45
  #5125
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det vanligt i andra länder att ett klubblag har nationalarenan som hemmaplan i ligaspelet?

De länder jag kommer på spontant som inte har ett lag på nationalarenan är England och Frankrike.
Frankrike har ju velat ha ett lag där men Saint Denis lirade i Franska div 2 när det var på tapeten senast så den var för stor för dem. I England är traditionens makt stor varav därför inget klubblag lirar där.

Sen finns det väl något annat ställe också utan att jag vet om det.
2013-05-20, 17:49
  #5126
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Förstår inte resonemanget om jag ska vara ärlig.
visst är infrastrukturen under all kritik men så jävla dåligt är det ju faktiskt inte.
Det ligger två stationer från centralen och en station från karlberg, därefter får du gå i en ~5-10 minuter för att komma till arenan.
under större matcher(likt denna) är det ofta extrainsatta tåg och sådant.
efter syrianska vilket ändå antagligen var en större match än vad denna kommer bli publikmässigt så tog det några tåg sen så var det rätt lugnt.

Fast sen vet jag inte om de tänkt hålla kvar eller om ni ska gå någon speciell väg eller något dylikt.
Jag var där när Sverige mötte Irland, katastrof, överfulla pendeltåg och en gångväg full med byggdamm och annat skit. Inte direkt kul underlag att gå på med lädersulor.

Med tanke på stökigheterna som som brukade vara runt Råsunda är jag inte speciellt sugen att behöva uppleva atmosfären runt Friends, ska dit med en äldre släkting och vi hade gärna tagit bil, vilket inte går...

Promenaden tar inte 5-10 minuter utan snarare 15-20 vilket är under all jävla kritik på en modern arena som ska ligga i framkant.

Nu var man ju tvungen att åka även till Råsunda men jag tycker att det är en direkt försämring att man ska behöva ta pendeln istället för tunnelbanan.
2013-05-20, 17:56
  #5127
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag var där när Sverige mötte Irland, katastrof, överfulla pendeltåg och en gångväg full med byggdamm och annat skit. Inte direkt kul underlag att gå på med lädersulor.

Med tanke på stökigheterna som som brukade vara runt Råsunda är jag inte speciellt sugen att behöva uppleva atmosfären runt Friends, ska dit med en äldre släkting och vi hade gärna tagit bil, vilket inte går...

Promenaden tar inte 5-10 minuter utan snarare 15-20 vilket är under all jävla kritik på en modern arena som ska ligga i framkant.

Nu var man ju tvungen att åka även till Råsunda men jag tycker att det är en direkt försämring att man ska behöva ta pendeln istället för tunnelbanan.

Från Solna station tar det max 5 minuter, och från Näckrosens tunnelbanestation tar det inte mer än 10 minuter.
2013-05-20, 18:00
  #5128
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag var där när Sverige mötte Irland, katastrof, överfulla pendeltåg och en gångväg full med byggdamm och annat skit. Inte direkt kul underlag att gå på med lädersulor.

Med tanke på stökigheterna som som brukade vara runt Råsunda är jag inte speciellt sugen att behöva uppleva atmosfären runt Friends, ska dit med en äldre släkting och vi hade gärna tagit bil, vilket inte går...

Promenaden tar inte 5-10 minuter utan snarare 15-20 vilket är under all jävla kritik på en modern arena som ska ligga i framkant.

Nu var man ju tvungen att åka även till Råsunda men jag tycker att det är en direkt försämring att man ska behöva ta pendeln istället för tunnelbanan.
15-20? får man fråga hur fan du gick? måste ju ha tagit fel väg eller något.
Du kan ju ta tunnelbanan och gå men blir ju lite längre.

Parkera bilen någonstans rätt långt ifrån men ändå nära om du förstår vad jag menar, så att du kan ta dig dit och därifrån utan komplikationer och åk inte förbi solna station så är det lugnt.

Hursomhelst, hoppas djurgårdarna får tummen ur och börjar köpa biljetter.
2013-05-20, 18:11
  #5129
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
15-20? får man fråga hur fan du gick? måste ju ha tagit fel väg eller något.
Du kan ju ta tunnelbanan och gå men blir ju lite längre.
Den skyltade vägen från pendeln som var helt fullknökad med folk. Hade jag varit ensam hade det tagit fem minuter, men det gick ju knappt framåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Parkera bilen någonstans rätt långt ifrån men ändå nära om du förstår vad jag menar, så att du kan ta dig dit och därifrån utan komplikationer och åk inte förbi solna station så är det lugnt.

Hursomhelst, hoppas djurgårdarna får tummen ur och börjar köpa biljetter.
Poängen är att det borde vara så mycket enklare att besöka denna arena än vad det faktiskt är.
2013-05-20, 18:34
  #5130
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Den skyltade vägen från pendeln som var helt fullknökad med folk. Hade jag varit ensam hade det tagit fem minuter, men det gick ju knappt framåt.

Poängen är att det borde vara så mycket enklare att besöka denna arena än vad det faktiskt är.
Absolut, det löser ju sig däremot snart när bron och allt vad dom nu håller på med står klart.
2013-05-20, 18:50
  #5131
Medlem
Skämdes faktiskt lite när jag såg att det bara var 2000 biljetter sålda till våra sektioner. Sedan såg jag priserna på mellersta etaget och vi kommer nog bara sälja slut på södra nedre. 400 spänn per biljett är Överpris på hög nivå.
2013-05-20, 18:54
  #5132
Medlem
Giacominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Skämdes faktiskt lite när jag såg att det bara var 2000 biljetter sålda till våra sektioner. Sedan såg jag priserna på mellersta etaget och vi kommer nog bara sälja slut på södra nedre. 400 spänn per biljett är Överpris på hög nivå.
Då finns Etage 3 tillgängligt för priserna 80-200 kr.

Hej!
2013-05-20, 18:55
  #5133
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Är det bara jag som ser sjukt frameemot att se difs fula tifo när det inte blir fullsatt...

Är nästan 100% säker på att difarna kommer skylla på att det var en bojkott
2013-05-20, 19:00
  #5134
Medlem
P.Gs avatar
Enligt Google är det 1,2km mellan Solna station och Vänskapsborgen. Ni som går den vägen på 5 minuter håller alltså ett promenadtempo på 14,4 km/h. Mycket imponerande måste jag säga, särskilt med tanke på att den senaste OS-mästaren i 20km gång hade ett marschtempo på 15,4 km/h!
2013-05-20, 19:04
  #5135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomino
Då finns Etage 3 tillgängligt för priserna 80-200 kr.

Hej!

Va Bra! Måste verkligen missat etage 3 för 80 spänn någonstans men jag letar igen!

Tjenareeee!
2013-05-20, 19:08
  #5136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterWindu
(Tyvärr) så är det Värmland/Närke gnagares tryckta hängflagga...

Personerna som ligger bakom Värmland/Närke är på 99,9% av alla borta- och hemmamatcher samt de flesta europaresorna. Tycker inte de ska få skit bara för att de reppar sin banderoll Du kanske syftade på att den var tryckt och därför skrev du "Tyvärr", isf så nvm.

(Är inte med i värmland/närke)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in