Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Förstår inte resonemanget om jag ska vara ärlig.
visst är infrastrukturen under all kritik men så jävla dåligt är det ju faktiskt inte.
Det ligger två stationer från centralen och en station från karlberg, därefter får du gå i en ~5-10 minuter för att komma till arenan.
under större matcher(likt denna) är det ofta extrainsatta tåg och sådant.
efter syrianska vilket ändå antagligen var en större match än vad denna kommer bli publikmässigt så tog det några tåg sen så var det rätt lugnt.
Fast sen vet jag inte om de tänkt hålla kvar eller om ni ska gå någon speciell väg eller något dylikt.
Jag var där när Sverige mötte Irland, katastrof, överfulla pendeltåg och en gångväg full med byggdamm och annat skit. Inte direkt kul underlag att gå på med lädersulor.
Med tanke på stökigheterna som som brukade vara runt Råsunda är jag inte speciellt sugen att behöva uppleva atmosfären runt Friends, ska dit med en äldre släkting och vi hade gärna tagit bil, vilket inte går...
Promenaden tar inte 5-10 minuter utan snarare 15-20 vilket är under all jävla kritik på en modern arena som ska ligga i framkant.
Nu var man ju tvungen att åka även till Råsunda men jag tycker att det är en direkt försämring att man ska behöva ta pendeln istället för tunnelbanan.