2012-12-07, 01:12
  #1
Medlem
15Februaris avatar
Vi står inför en väldigt intressant supportersäsong på många håll.
När det gäller Stockholmsklubbarna, kanske till och med den intressantaste någonsin.

Ny spelplats för AIK i form av Nya Nationalarenan(Friends Arena) i Solna samt en ny arena för Djurgården och Hammarby i form av Stockholmsarenan(Tele2 Arena) precis söder om Södermalm.

Hur faller saker och ting ut? Hur anpassar sig supporterskarorna till sina respektive arenor? Kommer Djurgårdens och Hammarbys arenabråk att eskalera? Kommer Djurgårdens första riktiga hemmaderby på flera år på den nya hemmaarenan i höst att resultera i kaos?

Frågorna är många men svaren dessvärre färre.

Vad tror ni om kommande säsong? Vad har ni för målsättningar i era klubbar? Vilken bortamatch ser ni mest fram emot?

Ni ute på vischan får hemskt gärna skriva lite om vad som kommer att hända ute i landet under kommande år.

Jag både tror och hoppas att kommande säsong blir ett gigantiskt lyft för oss.
2012-12-07, 01:19
  #2
Medlem
VemSaDets avatar
Älskade Råsunda, men är jävligt peppad inför nya arenan
Får se om det blir samma känsla som Råsunda
2012-12-07, 01:49
  #3
Medlem
VxoOis avatar
Som Östersupporter ska det bli väldigt kul med Kalmar borta och hemma. De matcherna man ser fram emot mest egentligen. Sen är det ju alltid skönt med nya lag att möta och nya städer att besöka.

Tror det kommer bli ett väldigt tufft år, men det får nog ett lyckligt slut. Bara några nyförvärv till så.
Hoppas supporterkulturen i Växjö får sig ett lyft också.
Förresten! East Front skickar iväg en full buss till träningsmatchen mot Hansa Rostock den 19 januari. Det är ju helt klart en resa som kommer bli sjukt skoj.


Har inte sett så mycket av Friends Arena, men hur blir det när ni bränner för fullt där inne? Tex som Malmö hemma. Känns så instängt på något sätt. Speciellt när taket är stängt (självklart).
Vad har ni för tankar i dagsläget kring arenan?
2012-12-07, 08:05
  #4
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
Som Östersupporter ska det bli väldigt kul med Kalmar borta och hemma. De matcherna man ser fram emot mest egentligen. Sen är det ju alltid skönt med nya lag att möta och nya städer att besöka.

Tror det kommer bli ett väldigt tufft år, men det får nog ett lyckligt slut. Bara några nyförvärv till så.
Hoppas supporterkulturen i Växjö får sig ett lyft också.
Förresten! East Front skickar iväg en full buss till träningsmatchen mot Hansa Rostock den 19 januari. Det är ju helt klart en resa som kommer bli sjukt skoj.


Har inte sett så mycket av Friends Arena, men hur blir det när ni bränner för fullt där inne? Tex som Malmö hemma. Känns så instängt på något sätt. Speciellt när taket är stängt (självklart).
Vad har ni för tankar i dagsläget kring arenan?
Polisen körde ett "bengaltest" där 50 snutar brände 100 bengaler, och det visade sig vara jävligt kefft fläktsystem och jumbotronen stoppa massa rök från att försvinna.

På nya Söderstadion ska dom tydligen köra me metalldetektorer och kameraövervakning för att hitta bengalerna.
2012-12-07, 08:28
  #5
Medlem
Salorms avatar
Varför, Å varför döpte du den inte till Allsvenska Supportersäsongen 2013? Även detta år kommer det svämma över av folk från Björns Trädgård i den här tråden~

Gäsp
2012-12-07, 09:24
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför, Å varför döpte du den inte till Allsvenska Supportersäsongen 2013? Även detta år kommer det svämma över av folk från Björns Trädgård i den här tråden~

Gäsp

Elvis inlägg är guld ju!
2012-12-07, 10:45
  #7
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför, Å varför döpte du den inte till Allsvenska Supportersäsongen 2013? Även detta år kommer det svämma över av folk från Björns Trädgård i den här tråden~

Gäsp
Jag håller med!
Det är kul till en början sen blir det bara långtråkigt.
2012-12-07, 10:49
  #8
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför, Å varför döpte du den inte till Allsvenska Supportersäsongen 2013? Även detta år kommer det svämma över av folk från Björns Trädgård i den här tråden~

Gäsp

Vore knappast seriöst med en supportertråd utan deltagande av Hammarbyfans, det tror jag de allra flesta förstår...
2012-12-07, 10:58
  #9
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vore knappast seriöst med en supportertråd utan deltagande av Hammarbyfans, det tror jag de allra flesta förstår...

Just seriöst är vad det antagligen skulle bli och inte en jävla massa trashtalk hela tiden om hur jävla bra ni är och hur ni dominerar er gärdsgårdsserie.
2012-12-07, 11:03
  #10
Medlem
gato12s avatar
Å andra sidan, om det bara skulle handla om allsvenskan, skulle vi ju gå miste över Bornets inlägg som iaf jag tycker tillhör de roligaste att läsa.
2012-12-07, 11:05
  #11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Å andra sidan, om det bara skulle handla om allsvenskan, skulle vi ju gå miste över Bornets inlägg som iaf jag tycker tillhör de roligaste att läsa.

Vi och vi, du är väl bajare och i Superettans supportertråd skulle du kunna läsa hans alster.
2012-12-07, 11:32
  #12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi och vi, du är väl bajare och i Superettans supportertråd skulle du kunna läsa hans alster.

Finns det ens en supportertråd för superettan?

Det finns en superettantråd och den verkar täcka in det mesta, vilket innebär att den till 90 % består av bajare som konfererar om interna angelägenheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in