Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror bara detta är toppen på ett isberg.
Värt att kolla upp fler "experter" som sitter i morgonsofforna. Speciellt dom som är barn till mediafolk.
Jag håller med. Det finns fler experter än Arnstad som arbetar i folkförvillelsens namn. En är den "oberoende kärnkraftexperten" Lars-Olov Höglund som är med så snart någon behövs som kan tala om att svensk kärnkraft är osäker, farlig, oekonomisk och att myndigheter och den kärntekniska industrin samarbetar för att mörka dålig säkerhet.
Han har en konsultfirma som inte får några uppdrag och tar ut sin frustration genom att uttala sig i Aftonbladet, Expressen och andra media.
Vilket öde går då Arnstad till mötes? Ja, det blir i vart fall inga nyhetsartiklar i DN på fil.kand-ämnet med Fria Tider och Flashback som angivna källor, det kan jag sätta min doktorshatt på. Däremot kommer hans debacle att vara känt i de kretsar han rör sig och bland de som ger honom uppdrag som skribent eller talare. Så om ett år eller två så är hans namn bara känt för samma sak som Terje och Refaat - att genom medvetet skojeri göra sig bättre än man är.