• 36 272 online
  • 1 213 414 medlemmar
  • 62 597 678 inlägg
2012-12-20, 12:55
Medlem
Om 20 år kommer den här tråden att utgöra en grund för en doktorsavhandling med ämnet stor historiker och journalist missförstås av sin tid. Det kommer att visa sig att Mäster Arn har rätt i det mesta även om han kanske i bland tar lite genvägar. När A blir Hedersdoktor vid Mitthögskolan kommer ingen längre att bry sig om en fil. kand.
Citera
2012-12-20, 13:01
Medlem
zorzes avatar
Det värsta med typer som Arnstad är att han kommer att hävda att det är han som är Zkronk.

Missförstås av sin samtid??.... Det går inte att missförstå då Arnstad själv skriver i klartext att " jag är upphov till pyttedator"......att olika personer kan komma till olika slutsatser efter att ha tagit del av information och fakta runt en händelse inträffar om vart annat mycket beroende på individuellt intellekt, vilket öga som är öppet, tidigare information och förmåga att kunna dra samman en slutsats ur materialet.

Har man dessutom slarvat och bortser från saker i källforskningen så kan man hamna riktigt fel i sina slutsatser.
Senast redigerad av zorze 2012-12-20 kl. 13:21.
Citera
2012-12-20, 13:22
Medlem
mr.laws avatar
Har vår gode fil.arn publicerat något på sistonde?
Citera
2012-12-20, 13:47
Medlem
Belisarioss avatar
Hans senaste tweet lyder "#SD får 110 miljoner i partistöd. Vi som granskar rasism och fascism får någon spottstyver och mordhot. Och det är ok?".

Kommer vi se ett fil. kand.-parti i valet 2014? Drar mig till minnes att bara partier med vissa framgångar i allmänna val kan få partistöd. Sov vår fil. kand. i den samhällskunskapstimmen?
Citera
2012-12-20, 14:32
Medlem
Pekoralens avatar
"Guilty OFF guilt"!! (http://www.youtube.com/watch?v=QT4vfFCnxyg) Det räcker för mig. Äcklet kan inte ens uttala den mest elementära engelska.

Hatar honom.
Citera
2012-12-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
Har vår gode fil.arn publicerat något på sistonde?

Han är med i boken "Hitler für Alle" där han analyserar filmen "Gränsen"

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173315303

Här hans presentation från den boken:

[Imgur](http://i.imgur.com/TPsWl.jpg?1)
Senast redigerad av Waldschrat 2012-12-20 kl. 14:45.
Citera
2012-12-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpete56
Om 20 år kommer den här tråden att utgöra en grund för en doktorsavhandling med ämnet stor historiker och journalist missförstås av sin tid. Det kommer att visa sig att Mäster Arn har rätt i det mesta även om han kanske i bland tar lite genvägar. När A blir Hedersdoktor vid Mitthögskolan kommer ingen längre att bry sig om en fil. kand.

Ja, om 20 år kommer vi säkert att "förstå" att Mäster Arnstad hade rätt.

När "fascister" och "krigsförbrytare" som George W. Bush och Anders Fogh Rasmussen har ställts inför rätta vid någon krigsförbrytartribunal eller internationell brottsmålsdomstol.

När Lars Vilks och Kurt Westergaard ("de bruna lössen") dömts till långvariga fängelsestraff för sina Muhammedkarikatyrer (om nu inte rättrådiga islamister tagit saken i egna händer dessförinnan).

När religionskritik är totalförbjuden.

När Åsa Linderborgs censurinstitut "granskar" all skönlitteratur, gammal som ny.

När Henrik Arnstad sitter som professor vid Antifascistiska forskningsinstitutet vid Mitthögskolan.

När allt som skrivs på nätet är "kvalitetsgranskat" och Flashback nedstängt.

När forskare vid Sanningsministeriet skriver avhandling på avhandling om missbruket av yttrandefriheten under tidigt 2000-tal.

Då kommer vi säkert att förstå.

(Jag tror mig i och för sig också förstå att Bigpete56 är ett troll, men helt säker kan man ju inte vara. )
Citera
2012-12-20, 15:12
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Ja, om 20 år kommer vi säkert att "förstå" att Mäster Arnstad hade rätt.

När "fascister" och "krigsförbrytare" som George W. Bush och Anders Fogh Rasmussen har ställts inför rätta vid någon krigsförbrytartribunal eller internationell brottsmålsdomstol.

När Lars Vilks och Kurt Westergaard ("de bruna lössen") dömts till långvariga fängelsestraff för sina Muhammedkarikatyrer (om nu inte rättrådiga islamister tagit saken i egna händer dessförinnan).

När religionskritik är totalförbjuden.

När Åsa Linderborgs censurinstitut "granskar" all skönlitteratur, gammal som ny.

När Henrik Arnstad sitter som professor vid Antifascistiska forskningsinstitutet vid Mitthögskolan.

När allt som skrivs på nätet är "kvalitetsgranskat" och Flashback nedstängt.

När forskare vid Sanningsministeriet skriver avhandling på avhandling om missbruket av yttrandefriheten under tidigt 2000-tal.

Då kommer vi säkert att förstå.

(Jag tror mig i och för sig också förstå att Bigpete56 är ett troll, men helt säker kan man ju inte vara. )

Det obehagliga är att vår fil.arn förmodligen inte skulle ha någonting emot det där samhället, sannolikt inte kommunisten heller. Det skulle åtminstone inte ta lång tid att övertyga dessa narcissister om det "rätta" med brutal diktatur i Orwellstil.
Citera
2012-12-21, 13:27
Medlem
mr.laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Han är med i boken "Hitler für Alle" där han analyserar filmen "Gränsen"

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173315303

Här hans presentation från den boken:

[Imgur](http://i.imgur.com/TPsWl.jpg?1)

Tackar tackar,

han beskrivs ju som student där i varje fall vilket iofs är korrekt.
Citera
2012-12-21, 23:17
Medlem
Verkistos avatar
Efter att ha försökt redigerat bort de värsta stolligheterna på Wikipedia sidan om Arnstad möts jag nu vid inloggning av följande meddelanden.

"Detta konto är blockerat på obestämd tid. På grund av användarens bidrag antas kontot ha skapats endast i syfte att förstöra på Wikipedia."

"Ditt användarnamn eller ditt IP-nummer har blivit spärrat av administratören Tostarpadius med motiveringen: vandalkonto. Blockeringens varaktighet: på obestämd tid. "

Tostarpadius som genomfört blockeringen är enligt uppgift på Wikipedia "Teolog (född 1967) med (kyrko)historia som specialitet".

Jag hade faktiskt ett visst förtroende för Wikipedia. Nu vet jag bättre.
Citera
2012-12-22, 03:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Sådana här trådar kan lätt dra iväg så det glöms att det handlar om en människa. Hur klandervärt det än är att ljuga om sina akademiska meriter så finns det också andra sidor. Som här där han visar upp en veterligen oomskruten talang.
http://www.youtube.com/watch?v=ELm6r...UjJIQ&index=21
Citera
2012-12-23, 00:19
Medlem
UncleHarveys avatar
Skriver fortfarande i sitt CV:

"
Historiska inst., Sthlms univ. (master, pågående utbildning), 2010-
Historiska inst., Sthlms univ. (kandidat), 2010.
"

Lätt missvisande?
Citera