Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Allt jag har skrivit i den här tråden är fakta. Jag har inte kommit med några egna teorier. Du vill bara inte erkänna detta eftersom du inte vill se hur förutsägbart och okontrollerbart ditt medvetande faktiskt är. Det tar emot att behöva inse att vi bara är förprogrammerade robotar utan minsta fria vilja.
Vad är detta *jag* som vet så mycket? Ett ihopkok av minnen du samlat på efter andras fantasier om deras illusioner? Du kallar det fakta från vem då?
Sorry, finns inga fakta och inte ens du finns att förstå det då du tillhör samlingen som idag heter församlingen men borďe heta eftersamlingen av illusioner, regnbågar och spjut.
Det finns inget mer än drömmar och det ingår i allt som finns ... utan sin jämlike. Vissa kallar det Gud, Absoluta, Hélheten mm och det inkluderar allt. Ingen utlämnad ...ALLT!
Går inte att förstå av dualistiska tankar men väl upplevas som allt och inget. Finns ingen väg dit men det finns heller ingen väg bort från det.
Hemmet finns även i alla skriverier här då Allt är Allt och utanför är bara Carl Bìldt med sitt utanförskap. Men dessa fantasier, illusioner ingår även och han blev rik som ett troll ingår. Allt som sker sker sjungs det över nejden. Kiserasera ...
Även Separationen ingår kära fb barnasinnen.
Gud, evigheten, det absoluta som alltid funnits är redan här så vad letar "du" efter? Att vara tom som en påse är allt och om något behövs till överlevnad så finns det där om du tittar. Amen, gogo ...
Utan tidsillusionen inga kroppar, ting eller jord. Vad fanns under nattens dröm? Ďet finns även under dagens dröm. Utan separation inget att vara medveten om.
Prova för det går inte att förstå för dina tankar, luftslott. Det händer när det händer och finns inte i tidens gång.
Här är allt stilla som det alltid varit med ingen nämnd eller glömd. Ditt liv är bara en dröm, illusion. Kaos, ologiskt javisst men inte för någon. Det bara är så utan ett center med pjäser som försöker förstå allt och inget.
Full fart och ingen kan stoppa då ingen finns till att stoppa kaoset.
När du ser att du plötsligt under en promenad eller annatförstår du vem du är och saknar ingen eller inget.
Friheten är total, god kväll i helheten och var uppmärksam var du går och gör då den fria viljan bara är fri!
Red: Vad är medvetandet, jösses det kom bort i mina meningar.
Eftersom det inte finns annat än medvetenhet så finns ingen till att kalla det så. Det är bara en leķ med ord i ett tomt universum som tar paus under djup sömn och så trollar du fram ett liv från din hjärna som inte finns mer än i sagan om hjärnan.
Tron är lösningen, tror de som tror de finns på jorďen, som inþe finns. Andra som jag, har inte ens en aning om Det som sker under illusionens täckmanteĺ.
Det räcker att läsa.
Allt är THIS.