Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
En flummig tanke som jag har haft;
Varför är jag just.. jag? Varför vart inte någon annan mig? Jag hade kunnat blivit född till någon helt annan. Vad är det som gör att jag känner mig medvetande? Varför finns jag överhuvud taget?
Är vi biologiska datorer som tror att vi lever? Är vårt medvetande en illusion som är skapat av verkligheten? Om vi tror att vi lever på grund av omsättningar som verkligheten slumpmässigt har genererat kan vi då verkligen dö? Om vårt medvetande är en illusion till att börja med.
----------------------------------------------------------------------------------------------
För att vara extra tydlig så menar jag att verkligheten gör vårt medvetande och inte tvärt om*
Medvetandet är vad man kan kalla för Närvaro. Det sitter inte i den fysiska kroppen utan omsluter allt som finns i Universum. Att medvetandet är en del av kroppen är en illusion.
Vi är alla ett. Med varandra och med alla ting. Medvetandet/närvaron är du. Du är det som ÄR. Mellan dina tankar och mellan dina andetag finns du. Du är allt och inget, nu och för alltid i detta nu.
Den fysiska verkligheten förändras men du/medvetandet/närvaron består.
----------------------------------------------------------------------------------------------
För att vara extra tydlig så menar jag att medvetandet gör verkligheten och inte tvärt om*