2012-11-27, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, precis. Jag vet flera som går hemma med barnen i dagsläget - männen arbetar på vanliga arbeten med normalinkomst.

Precis som du skriver - det handlar om att prioritera helt enkelt.

Ok, micro113. Du vill vara hemma med alla dina fem barn på heltid.
Vad arbetar din man med och vad tjänar han?
Berätta nu för mig hur det funkar.
Citera
2012-11-27, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag har haft råd (med nöd och näppe) att vara ensamstående studerande kvinna med barn och jämfört med det var det en dans på rosor att vara ensamstående arbetande kvinna med barn (gift var jag och är jag visserligen, men maken har arbetat utomlands i många år och det var jag som stod för försörjningen för mig och vår son). Och som sagt det finns familjer som har löst det hela med att prioritera på ett annat sätt.

Du har alltså inte haft råd att ta hand om dig själv och ditt/dina barn på ett tillfredställande sätt som det är nu?
Citera
2012-11-27, 22:03
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du har alltså inte haft råd att ta hand om dig själv och ditt/dina barn på ett tillfredställande sätt som det är nu?

Eh? Jag har alltid tagit hand om mina barn på ett tillfredställande sätt.

För övrigt bor maken och jag tillsammans i dagsläget och har bra inkomster båda två.
Citera
2012-11-27, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Eh? Jag har alltid tagit hand om mina barn på ett tillfredställande sätt.

För övrigt bor maken och jag tillsammans i dagsläget och har bra inkomster båda två.

Vad vet du då om hur en ensamstående mamma har det idag?
Ni feminister kämpar ju för något ni inte har en aning om.

Du har en situation med dubbla inkomster.
Fine.

Men de som vill leva med en inkomst då? Som det var förr där mamman tog hand om barnen?
Eller för att tillfredställa ditt inskränkta ego, där pappan tar hand om barnen.
Hur ska vi göra med dem?
Citera
2012-11-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Ja, enkel fråga. Efter att ha spenderat en del tid i denna forumsektion så blir det för mig mer och mer uppenbart att feminister verkligen har noll kunskap öht om biologi, evolutionsteori eller evolutionspsykologi.

Vad tror ni? Kan detta stämma?

Det stämmer nog. Lite som att inte förstå teknik och vetenskap om man är djupt troende.. då lirar inte ens världsbild.
Citera
2012-11-27, 22:14
Medlem
Kate80s avatar
Citat:

Fine.

Men de som vill leva med en inkomst då? Som det var förr där mamman tog hand om barnen?
Eller för att tillfredställa ditt inskränkta ego, där pappan tar hand om barnen.
Hur ska vi göra med dem?

Min man och jag har en situation idag med dubbla inkomster, ja. Men det var inte så länge sedan min man flyttade hit. Så mycket har inte saker och ting hunnit förändras på ett år.
Citera
2012-11-27, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Det stämmer nog. Lite som att inte förstå teknik och vetenskap om man är djupt troende.. då lirar inte ens världsbild.

Puss på dig du din gamla get.
Du har ju rätt!

Här är en låt min dotter skickade mig:
http://www.youtube.com/watch?v=pzdOI4LmsEY
Rätt ok.

Själv är jag av den lugnare typen:
http://www.youtube.com/watch?v=Pk66CpMZti8

Men man får ju inte välja om man är feminist.
Tydligen...
Senast redigerad av Pripps3.5 2012-11-27 kl. 22:19.
Citera
2012-11-27, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Fine.

Hur ska vi göra med dem
?

De får göra som man gjorde förr, låta den part som arbetar ta på sig extra timmar -- och sänka kraven för vad man vill handla hem.

Det ÄR så folk gör idag.
Citera
2012-11-27, 22:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Evolutionspsykologi har jag ingen kunskap om, beskriv gärna vad det är. Däremot är jag tvingad till mer än basala kunskaper om biologi som en del av de biokemikurser jag genomlidit, inte mitt bästa ämne men jag skulle inte kalla min kunskap usel. Sen är jag populärvetenskapligt intresserad av biologi, framförallt då sådant som rör evolution (evolutionsbiologi.. det är väl i princip all biologi) då jag som övertygad ateist gärna deltar i diskussioner med troende där detta är relevant.

Jag är dock inte ett perfekt exempel, om du däremot tittar på biologiinstutitionen så hittar du en klar majoritet feminister, det kan jag lova dig, och nog har de biologikunskaper.
Citera
2012-11-27, 23:00
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Att förneka mänsklig biologi, som många feminister gör, är lika korkat som att förneka evolutionsteorin, som kreationister gör. Feminister och kreationister är således på samma intellektuella nivå.
Citera
2012-11-27, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De får göra som man gjorde förr, låta den part som arbetar ta på sig extra timmar -- och sänka kraven för vad man vill handla hem.

Det ÄR så folk gör idag.

Har du läst Vredens druvor?
Om inte, gör det.

Och du, numera fungerar inte din tes.
Speciellt inte om man har fem barn.
Berätta för oss andra hur du/ni gör?

Vi är många som vill veta?!
Jag/vi begriper inte.

Förklara micro113.
Citera
2012-11-27, 23:22
Medlem
dekonstrueramigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Att förneka mänsklig biologi, som många feminister gör, är lika korkat som att förneka evolutionsteorin, som kreationister gör. Feminister och kreationister är således på samma intellektuella nivå.

Eller biologister (biologiska determinister) som anser att det sociala och kulturella inte har någon relevans för mänskligt beteende. De är också således på samma intellektuella nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in