2006-02-28, 18:38
Medlem
Nailss avatar
OK, vet lite mer nu. Musiken är bla Metope, Alex Smoke, Motor, Heartthrob & Electronic System.
Citera
2006-02-28, 20:00
Medlem
har laddat ner lite alex smoke, lite för mkt electronica är ute efter det som är mer åt technohållet med tunga trummor och härlig 303
Citera
2006-02-28, 20:05
Medlem
Barschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomash
Jag var på Depeche Mode igår på parken i Köpenhamn.. Ruskigt bra!!
Vill veta vad andra tyckte om konserten eftersom det säkert var några andra svenskar där och det säkert är massa på konserten i göteborg idag.

En fråga till.. Kommer inte ihåg vilken låt det var men under en av låtarna vissade dom en tjej på bildskärmarna. Vill veta hennes namn för hon var ruskigt snygg.

Jag var där, och tyckte den var riktigt bra... Nu har jag visserligen inga referenspunkter då jag aldrig varit på stor konsert förr, och heller aldrig satt in fot på Parken. Jag satt tyvärr ganska långt upp, men jag är ändå nöjd. Faktum är att jag sitter nu och tittar på dvd:n från Devotional tour för att få lite konsertkänsla igen.

Det enda jobbiga var tåget på vägen hem. 01:05 var det trångt om saligheten på Öresundståget hem... Fast alla som åkte med var ju glada DM-besökare, så det gick nog det med...
Citera
2006-02-28, 20:44
Medlem
Pellenezs avatar
Inte fråga efter pm. Berörda inlägg raderade.

/Moderator
Citera
2006-03-01, 11:36
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Funderar på att gå i sthlm på Onsdag är det värt det??

Jag förutsätter att du redan har biljett, och då är det ju självklart värt besväret. Om så ej är fallet finns det inte så mycket att fundera på eftersom konserten är slutsåld sedan ett bra tag tillbaka.

Någon som vet vilka som är förband i kväll?
Citera
2006-03-01, 11:44
Medlem
Chrille Ps avatar
Från Nunans blogg:

Depeche-tjejen avslöjad

Under Depeche-konserten - under "I feel you" - syns Monika från Växjö på den backdropen. Det vet jag för min fru och Monika går way back, från den tid de bodde i Växjö båda två.
På enorma videoskärmar sminkar sig Monika medan låten pågår innan hon helt sonika lägger sig topless på en fäll medan ordet "SEX" blinkar fram.
Hur hon hamnade där?
Hon är assistent till Anton Corbijn - hovfotograf för Depeche Mode.

Recension av Depeche Modes sverigepremiär kommer givetvis i måndagens Expressen.

Skrivet av Anders Nunstedt den 26 feb 23:58
Citera
2006-03-01, 18:10
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Funderar på att gå i sthlm på Onsdag är det värt det??

DM FAST I SNÖSTORM I NORGE!!! Verkar som sthlm blir inställt. Beklagar verkligen till Er som skall gå..
Citera
2006-03-02, 01:10
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
DM FAST I SNÖSTORM I NORGE!!! Verkar som sthlm blir inställt. Beklagar verkligen till Er som skall gå..

Dom dök upp och jag tycker att de gjorde det med den äran.
Citera
2006-03-02, 09:00
Medlem
någon som såg dom både i gbg och i stockholm, fick ett mess från en polare som såg dom igår, hon sa att det var de bästa hon hade sett på länge, personligen tyckte jag dom var sådär i gbg.

det tog nästan 1 timme innan dom kom igång, sen tre, fyra låtar av alla som var riktigt bra, men jag får väl sluta jämnföra med devotional från 93 i scandinavium. hoppas det blir bättre i sommar
Citera
2006-03-02, 09:35
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer

Fan att man går på Aftonbladets icke-nyheter varje gång. Genant.
Citera
2006-03-02, 10:55
Medlem
Var och såg dem på Globen igår...

Maffigt, min första DM konsert så har inte så mycket att jämföra med vad gäller tidigare DM konserter. Är inte direkt nåt större fan egentligen.
Men var helt klart en trevlig konsert. Kom igång lite sent som sagt, insläppet blev först kl 19:00, konserten skulle börja 19:30 egentligen. Sen började ett förband, hade ingen aning om att det skulle vara förband. Vad var det för några? Bra men var ju inte därför man var där...

Nåväl en bra konsert helt klart. Dave Gahan var nog den den frontman med mest spring i benen av de konserter jag varit på. Tyckte dock det var för många låtar från nya plattan. Visst ska det vara låtar från nya plattan men en eller två för många enligt mig. Den extra tändningen kom i låtar såsom A question of time och I feel you. Sen såklart med de riktigt stora låtarna som Personal Jesus, Enjoy the silence, Just cant get enough och Never let me down again. Aldrig förstått meningen med att avsluta en konsert med en stilsam låt heller, bättre att avsluta när trycket är som max enligt mig. Det är det inte i en stilsam låt.

En tillsak, spelades Precious igår? För har inget minne av det men kan mycket väl ha fel...

På tal om jämförelse med Gbg. Så hörde jag i publiken folk som sa att det sägs att de varr på bättre humör i Sthlm än i Gbg. Själv har jag ingen aning, men svårt att se hur man kan tyckta det inte var fart på dem igår.
Citera
2006-03-02, 12:46
Medlem
Bandet skulle hela tiden ha gått på kl 21, och det gjorde de! Förbandet var The Bravery.

Grym konsert var det iaf. Och ja, de körde "Precious"

Har sett dom varje gång sen 1990, och den här var i toppskiktet bland konserterna. De var som sagt på gott humör, och verkade ha skitkul på scen. "Home" var bäst enligt mig. Underbar stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in