Var och såg dem på Globen igår...
Maffigt, min första DM konsert så har inte så mycket att jämföra med vad gäller tidigare DM konserter. Är inte direkt nåt större fan egentligen.

Men var helt klart en trevlig konsert. Kom igång lite sent som sagt, insläppet blev först kl 19:00, konserten skulle börja 19:30 egentligen. Sen började ett förband, hade ingen aning om att det skulle vara förband. Vad var det för några? Bra men var ju inte därför man var där...
Nåväl en bra konsert helt klart. Dave Gahan var nog den den frontman med mest spring i benen av de konserter jag varit på. Tyckte dock det var för många låtar från nya plattan. Visst ska det vara låtar från nya plattan men en eller två för många enligt mig. Den extra tändningen kom i låtar såsom A question of time och I feel you. Sen såklart med de riktigt stora låtarna som Personal Jesus, Enjoy the silence, Just cant get enough och Never let me down again. Aldrig förstått meningen med att avsluta en konsert med en stilsam låt heller, bättre att avsluta när trycket är som max enligt mig. Det är det inte i en stilsam låt.
En tillsak, spelades Precious igår? För har inget minne av det men kan mycket väl ha fel...
På tal om jämförelse med Gbg. Så hörde jag i publiken folk som sa att det sägs att de varr på bättre humör i Sthlm än i Gbg. Själv har jag ingen aning, men svårt att se hur man kan tyckta det inte var fart på dem igår.