2006-01-25, 23:57
Medlem
Alltså att ingen har nämnt "Home" eller "Only when i lose myself" är ju skämigt förfan ruggigt bra låtar och "only when i lose myself" är en av dom finaste låtarna dom gjort.

Min topp 10:

1. Enjoy the Silence
2. Only when i lose myself
3. Its no good
4. Freelove
5. Everything Counts
6. People are People
7. Home
8. Never let me down again
9. Dream on
10. Just cant get enough
Citera
2006-01-26, 00:45
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Oh no! Självklart ska man börja med att införskaffa Some great reward. Kanske tidernas abslout bästa platta. DM var som allra starkast under perioden 83-86, d v s skivorna Construction Time Again, Some Great Reward och Black Celebration. Efter det hade de en dipp med den mediåkra Music for the Masses för att sedan göra en stark comback med Violator. Efter det har det tyvärr gått sakta utför.
Pellenez gör trådens sundate inlägg. Måste instämma tillfullo.

//FNG

P.s Som fortfarande hyser hopp om att få loss biljetter till scandinavium utan att behöva göda svartabörshajar...
Citera
2006-02-26, 19:42
Medlem
Tomashs avatar
Depeche Mode konserten!

Jag var på Depeche Mode igår på parken i Köpenhamn.. Ruskigt bra!!
Vill veta vad andra tyckte om konserten eftersom det säkert var några andra svenskar där och det säkert är massa på konserten i göteborg idag.

En fråga till.. Kommer inte ihåg vilken låt det var men under en av låtarna vissade dom en tjej på bildskärmarna. Vill veta hennes namn för hon var ruskigt snygg.
Citera
2006-02-27, 00:31
Medlem
kaleids avatar
Jag tyckte att den var en besvikelse, främst eftersom Parken är en fullkomligt värdelös konsertarena men även för att spelningen inte alls hade samma energi som jag hade hoppats på. Det märks tydligt att de har blivit äldre sedan det begav sig, både i låtval och framförande. Å andra sidan är det ju svårt att klandra dem för det.

Dessutom är det ju svårt att finta bort att deras scendesign ser ut att vara framtaget på dagcenter, vilket är särskilt trist med tanke på att de hade en fantastiskt vacker scen på den tiden då Corbijn höll i trådarna.

Men jag är glad för din skull om du uppskattade konserten mer än jag!
Citera
2006-02-27, 00:31
Medlem
kaleids avatar
Förresten, beträffande tjejen: jag vet inte vem det är, och tvivlar på att det går att få reda på. DM har en tradition av att använda helt okänt folk i sina videos.
Citera
2006-02-27, 06:47
Medlem
var på konserten i scandinavium tycker det va lite segt men när det var bra då var det jävligt bra,jag undrar om någon vet vilken grupp/artist dom körde i högtalarna mellan förbandet och DM, det var jävligt bra
Citera
2006-02-27, 09:06
Medlem
din bastard

jag skulle precis fråga samma sak. men det känndes lite som tysk propaganda techno. kanske autecher eller platsikman ? är också sugen på veta vad det var.

men konserten var sådär...sett dom innan 3 ggr, första 93 som slår det mest i konsertväg. som många andra säkert tyckte, never let me down, rysningar och tårar i mina ögon.
Citera
2006-02-27, 10:45
Medlem
johnjohns avatar
Funderar på att gå i sthlm på Onsdag är det värt det??
Citera
2006-02-27, 18:55
Medlem
ja det är värt det...glöm ej lyssna på musiken mellan förband och DM,fortfarande ingen som vet vilken grupp det är? måste ha dom, bara det var värt besöket
Citera
2006-02-27, 18:56
Medlem
Tomashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Funderar på att gå i sthlm på Onsdag är det värt det??

Jag tycker det. =)
Citera
2006-02-27, 18:59
Medlem
Tomashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Jag tyckte att den var en besvikelse, främst eftersom Parken är en fullkomligt värdelös konsertarena men även för att spelningen inte alls hade samma energi som jag hade hoppats på.

Men jag är glad för din skull om du uppskattade konserten mer än jag!

Hade du ståplats? Jag hade super vip sittplats biljetter Soft när man hade baren 5 meter ifrån sig :tease:
Citera
2006-02-28, 00:15
Medlem
Nailss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas
ja det är värt det...glöm ej lyssna på musiken mellan förband och DM,fortfarande ingen som vet vilken grupp det är? måste ha dom, bara det var värt besöket

Såvitt jag hört så är det ungefär den musiken som Martin spelar när han är ute och DJ'ar. Går nog att ta reda på lite mer om... Är själv sugen på att få tag i den musiken!

Konserten i Scandinavium igår var en riktig höjdare förresten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in