Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-31, 14:10
  #625
Medlem
DMfanNo1s avatar
Hörde Stella Rose Gahans låtar som nyligen har släppts på nätet. Tycker att hon är riktigt cool och liknar sin far till utseendet och stilen. Gillar hennes röst, låten A Muddled Man föll mig i smaken, lite punkig sådär

https://m.youtube.com/watch?v=d4P6Vd...ZGxlZCBtYW4%3D
__________________
Senast redigerad av DMfanNo1 2023-05-31 kl. 14:13.
Citera
2023-06-01, 19:42
  #626
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ni som var på konserten. Vad skulle ni ge för betyg?

Känns lite trist att missat detta, men gubbarna är inte så gamla och lär hålla på ett tag till. Det är väl när de närmar sig och passerat 70 år som det kan bli sista chansen.

Var konserten genomgående bra eller var det upp och ner med intresset?
4/5. Ganska bra setlist. Bra drag på gubbarna. Bra längd. Kanske inte visuellt slående dock.
Citera
2023-06-02, 14:03
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DMfanNo1
Hörde Stella Rose Gahans låtar som nyligen har släppts på nätet. Tycker att hon är riktigt cool och liknar sin far till utseendet och stilen. Gillar hennes röst, låten A Muddled Man föll mig i smaken, lite punkig sådär

https://m.youtube.com/watch?v=d4P6Vd...ZGxlZCBtYW4%3D

Låten Angel av henne är också riktigt bra. Hade passat Dave perfekt då man hör likheten i rösten och sättet att sjunga.
Citera
2023-06-02, 14:41
  #628
Medlem
DMfanNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Låten Angel av henne är också riktigt bra. Hade passat Dave perfekt då man hör likheten i rösten och sättet att sjunga.

Den liknar låten Fade Into You med Mazzy Star.
Citera
2023-06-04, 14:54
  #629
Medlem
DMfanNo1s avatar
Dave kallar sig själv för en överbetald strippa, även om han är mycket mer än så kan man förstå vad han menar

https://www.hollywoodreporter.com/ne...er-428492/amp/
Citera
2023-06-08, 23:37
  #630
Medlem
DMfanNo1s avatar
Why Dave Gahan is the hottest man on earth (with GIF:s):

https://www.davegahandevotion.com/ar...usives/hot.php
Citera
2023-06-27, 20:05
  #631
Medlem
rtyuios avatar
Är på Depeche Mode i Köpenhamn just nu och förbandet heter "Jenny Beth". Är nog bland den sämsta musiken jag hört i hela mitt liv. Ni som såg Depeche i Stockholm lyckades lida er igenom detta skiten. Blev ni traumatiserade?
Citera
2023-06-27, 20:16
  #632
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Är ett ganska färskt fan av Depeche Mode. Började lyssna på dem under pandemin via en kompis, och var dessutom och såg dem i Stockholm förra månaden.
Det råa synthpop-soundet från tidiga år har definitivt sina stunder, men tycker helt klart att deras snabba utveckling gynnade dem väl.
Citera
2023-06-28, 01:31
  #633
Medlem
Kuddkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Är på Depeche Mode i Köpenhamn just nu och förbandet heter "Jenny Beth". Är nog bland den sämsta musiken jag hört i hela mitt liv. Ni som såg Depeche i Stockholm lyckades lida er igenom detta skiten. Blev ni traumatiserade?

Jag var också i Köpenhamn och nej förbandet var ingen höjdare. Pausmusiken mellan henne och DM hade räckt om uppvärmning. Bra konsert i övrigt 🙂
Citera
2023-07-08, 08:34
  #634
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag den 8/7 skulle Andy Fletcher ha fyllt 62 år.

Ingen ny keyboardist har anställts. De flesta grupper brukar ersätta bandmedlemmar som slutar eller avlider, men inte Depeche Mode. Skulle vara kul om Vince Clarke kunde återkomma och inspirera bandet, som var som bäst under 80-talet med sitt mer poppiga sound.

Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Är ett ganska färskt fan av Depeche Mode. Började lyssna på dem under pandemin via en kompis, och var dessutom och såg dem i Stockholm förra månaden.
Det råa synthpop-soundet från tidiga år har definitivt sina stunder, men tycker helt klart att deras snabba utveckling gynnade dem väl.

Jag köpte deras skivor redan under 80-talet. Var även på en konsert, men tappade sen intresset för dem.
De blev alldeles för deprimerade. Efter Violator har jag ingen kännedom om deras musik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback