Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Nåja, den låten kan jag stå ut med, men "A Question of Time" har jag oerhört svårt för.
Surely you gest. Jag kan hålla med om att LP-versionen inte är det bästa de släppt, men singelmixen är grymt bra och videon en av de bästa de gjort.
Bortsett från de två första skivorna kan jag på rak arm bara komma på fem DM-låtar som jag inte står ut med: "The great outdoors!", "In your memory", "Somebody", "Condemnation" och "The bottom line".
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Någon som läst boken "Stripped"?
Ett tips från mig. Några roliga bilder och en hel del skön läsning. Det smaskigaste är ju såklart hela "Dave mår skitdåligt"-historien. Om han misslyckade självmordsförsök och annat smått och gott. 499 sidor skrivna av Jonathan Miller.
"Stripped" är bra, men jag tycker nog att Steve Malins biografi "Depeche Mode" är strået vassare. En bok man ska akta sig noga för är "Some great reward" av Dave Thompson - full med påhittade citat och ogundade spekulationer upphöjda till sanning. För övrigt är jag hjärtligt trött på "Dave mår skitdåligt"-historien. När de släppte "Ultra" 1997 handlade alla intervjuer om detta, vilket var ganska naturligt eftersom han just hade blivit "clean". Men när de släppte "Exciter" 2001 handlade alla intervjuer återigen om hans gamla heroinmissbruk, och samma sak när han släppte sin katastrof till soloskiva 2003. Killen var seriös heroinmissbrukare i 4-5 år, bandet har funnits i 25 år, det måste fan finnas annat att älta. Hoppas att vi slipper höra detta tröskas igenom ännu en gång i samband med nya skivan.
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Har inte riktigt fastnat för Martin Gore´s sång. Förutom på Home som är en underbart sorglig dänga.
Smaken är som baken. Själv tycker jag att Gore har en väldigt varm röst som berör mig mycket mer än Gahans ofta överproducerade dito. "Home" sorglig? Det är ju en uppenbar kärleksförklaring till hans barn, skriven i en för mannen ovanligt lyckotillstånd. Vill du höra en sorglig text ska du lyssna på "Precious", som handlar om hur samma barn slits sönder av paret Gores nyligen timade skilsmässa.