Det har gått långt över ett år sen Sounds of the Universe kom ut och jag tycker fortfarande att det är en besvikelse. Skivan känns inte färdiggjord. Känns som en massa testlåtar helt enkelt. Visst finns det några riktigt bra, men skivan är nog deras sämsta. Efter den utsökta Playing the Angel hade jag förväntat mig nåt helt annat.
Jag brukar sällan bli särskilt imponerad av mixalbum, särskilt inte när det är från utomstående producenter. Oftast blir det osammanhängande och inte någon bekväm lyssning. Men visst, i detta fall fanns det en del intressanta musiker med, och jag tror att en del låtar kommer att visa sig solida, men att det känns lite magstarkt att göra ett så massivt remixalbum som det verkar vara (var det fyra skivor?).
Jag älskar Depeche Mode, de är mitt absoluta favoritband. Jag älskar också remixar. Problemet är dock att istortsett samtliga remixar som gjorts på Depeche brukar vara så förbannat söndermixade så man inte ens kan känna igen orginallåten med undantag för ett par få remixar.
Hoppas detta album inte blir alltför extremt utan sådär lite lagom och innovativa mixar o inte 13 minuters dub versioner...
Någon som har lyssnat på låtarna? Favoriter? Tora Tora Tora är ju helt sjuk Den heter Karlsson & Winnberg-remix, vilka är det? Hittar inte på Google...
Afan att dom sjunger "Men kom igen då" Hör det med iaf, tror inte det är så sorgligt nog! Dock, sägs det ju att deras låt "Stjarna" är döpt efter det svenska ordet "Stjärna" men det var ju lite längre fram
Någon som vet varför DM inte kör några av dom gamla låtarna på sina konserter nu för tiden ?
Det vore ju trevligt om man kunde få höra låtar som "Just Can't Get Enough", "Photographic", "Everything Counts", "Leave in Silence", "Master and Servant", m.fl.
Dom kör nog just can't get enough och everything counts samt master and servant mest av dom du nämnde där. Leave in silence var ju inte lika mkt av en hit som både just can't get enough och everything counts. Gore har förövrigt sagt att han hatar att lira tex people are people sen typ ja den släpptes, inte riktigt hans låt så dom försöker väl undvika den iaf