2017-11-23, 04:16
  #817
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Myra Åhbeck Öhrman från IRM.se skriver följande på facebook:



https://www.facebook.com/myrannen

Vem är personen man åsyftar? Kan det vara någon annan än Kim Fredriksson som driver Aktuellt Fokus?

Finns flera vänsterextremister som misshandlat kvinnor i sin närhet. Men Kim Fredriksson är kanske det enda svinet som faktiskt lyckats göra det inför sina barn, vad jag vet.

Så ja, förmodligen så är det ju han.
Citera
2017-11-24, 01:08
  #818
Medlem
Känner inte till så mycket om IRM. Lyssnade på den här podden nu - måste erkänna att de är bra poddare, det var underhållande.

Sedan tyckte jag de låter "unga, naiva och bortskämda" - vilket på sätt och vis kan vara härligt att några är. Kändes pubertalt/omoget på ett charmigt sätt. Skvaller och mycket skitsnack.

Men bor de i väldigt skyddade och mycket medelklassiga delar av Sverige osv? De verkar inte ha märkt att så mycket hänt i Sverige de sista åren?

Som sagt, känner knappt till dem sedan tidigare så har inte fått någon överdos precis.

https://m.soundcloud.com/haveristerna/avsnitt-17-helt-fjalligt
Citera
2017-11-29, 14:53
  #819
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Känner inte till så mycket om IRM. Lyssnade på den här podden nu - måste erkänna att de är bra poddare, det var underhållande.

Sedan tyckte jag de låter "unga, naiva och bortskämda" - vilket på sätt och vis kan vara härligt att några är. Kändes pubertalt/omoget på ett charmigt sätt. Skvaller och mycket skitsnack.

Men bor de i väldigt skyddade och mycket medelklassiga delar av Sverige osv? De verkar inte ha märkt att så mycket hänt i Sverige de sista åren?

Som sagt, känner knappt till dem sedan tidigare så har inte fått någon överdos precis.

https://m.soundcloud.com/haveristerna/avsnitt-17-helt-fjalligt

Kul att du gillar podden. Ska du fortsätta lyssna på podden rekommenderar jag att du lyssnar i omvänd kronologisk ordning och slutar lyssna när det blir för dåligt, för det kommer det att bli. Vill du diskutera den på Flashback finns det en tråd här: (FB) Haveristerna

IRM är inte Haveristerna och Haveristerna är inte IRM. Enda kopplingen är att Myra och Henrik är med i IRM och poddar med mig (Axel) i Haveristerna. IRM har en egen pod: https://soundcloud.com/mr-henko

Kan du ge några exempel på vad du tycker låter naivt och/eller bortskämt? Jag är 38 för övrigt, tror att Henrik är 35 och Myra 31. Det kanske är ungt för dig?

Jag bor vid Gullmarsplan, Myra bor i Nacka, Henrik bor ute i skogen. Vad drar du för slutsatser om vad som händer baserat på var du bor? Det finns ju liksom tidningar och nyhetssajter att läsa, personligen tycker jag att de är bättre nyhetskällor än att titta ut genom fönstret.
Citera
2017-11-29, 15:13
  #820
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Känner inte till så mycket om IRM. Lyssnade på den här podden nu - måste erkänna att de är bra poddare, det var underhållande.

Sedan tyckte jag de låter "unga, naiva och bortskämda" - vilket på sätt och vis kan vara härligt att några är. Kändes pubertalt/omoget på ett charmigt sätt. Skvaller och mycket skitsnack.

Men bor de i väldigt skyddade och mycket medelklassiga delar av Sverige osv? De verkar inte ha märkt att så mycket hänt i Sverige de sista åren?

Som sagt, känner knappt till dem sedan tidigare så har inte fått någon överdos precis.

https://m.soundcloud.com/haveristerna/avsnitt-17-helt-fjalligt

På vilket sätt var det underhållande?

Jag har kollat på deras site ett par gånger och den var ganska kul att läsa, de hade med en hel del info från högersiter, antagligen för att avskräcka? Men jag tyckte det mesta var ganska vettigt av det de hade med, fick alltså bra info om vettiga högergrejor som jag missat annars, så det var mest kul hur de drog löje över sig själva... Omedvetet? Är podden likadan?

Har kasst bredband, så har svårt att ha koll på poddarna...
Citera
2017-11-29, 16:27
  #821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
På vilket sätt var det underhållande?

Jag har kollat på deras site ett par gånger och den var ganska kul att läsa, de hade med en hel del info från högersiter, antagligen för att avskräcka? Men jag tyckte det mesta var ganska vettigt av det de hade med, fick alltså bra info om vettiga högergrejor som jag missat annars, så det var mest kul hur de drog löje över sig själva... Omedvetet? Är podden likadan?

Har kasst bredband, så har svårt att ha koll på poddarna...

Tror att LinusGlad menade att podden Haveristerna är underhållande, inte podden IRM.
Det är åtmintone den som länkas.

Och den är underhållande om än aningen naiv.
Citera
2017-11-29, 16:30
  #822
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Känner inte till så mycket om IRM. Lyssnade på den här podden nu - måste erkänna att de är bra poddare, det var underhållande.

Sedan tyckte jag de låter "unga, naiva och bortskämda" - vilket på sätt och vis kan vara härligt att några är. Kändes pubertalt/omoget på ett charmigt sätt. Skvaller och mycket skitsnack.

Men bor de i väldigt skyddade och mycket medelklassiga delar av Sverige osv? De verkar inte ha märkt att så mycket hänt i Sverige de sista åren?

Som sagt, känner knappt till dem sedan tidigare så har inte fått någon överdos precis.

https://m.soundcloud.com/haveristerna/avsnitt-17-helt-fjalligt

Studenter i Uppsala lever i sin lilla bubbla så klart.

Det enda de gör är att supa hela dagarna. Och sedan undrar de varför bilar brinner i Stenhagen. Men de undersöker inte saken närmare. De bara sitter och filosoferar lite i fyllan, sedan går de vidare till andra tankar.

Och det skulle nog sammanfatta dom två dårarna som driver den där podden åt IRM.
Citera
2017-11-29, 21:04
  #823
Medlem
IRM hånar terroroffren på Drottninggatan och kallar det satir. (Lägg märke till stillbilden från videon i länken.)

Citat:
Stön och skrik från zombiefilmer blev soundtrack till fruktansvärda bildsekvenser från terrordådet på Drottninggatan. ”Hahaha”, kommenterar IRM sin video på Twitter.

Den vänsterextremistiska bloggen som påstår sig ”granska” Sverigedemokraterna spred igår en video där SD:s senaste valfilm som innehåller bildsekvenser från terrordådet på Drottninggatan i våras och skottlossningar i utsatta områden kompletteras med bilder och ljud från zombiefilmer.

[- - -] Trots att klippet lades ut på Twitter av IRM:s egen medarbetare Magnus Esser Bengtsson, säger sajtens föreståndare Henrik Johansson att han har ”ingen aning” om ifall filmen är sajtens egen produktion, när Samhällsnytt ringer honom för en kommentar.

Men när vi pratar vidare med honom framkommer det att det är just IRM som producerat filmen:

– Jag tycker det är jävligt osmakligt av SD att hålla på så här. Att vi gjorde satir på det kan de ju tycka är osmakligt också.

Men du tycker inte det?

– Nej.

Nu säger du att det var ni som gjorde satiren? Nyss hade du ingen aning om vem som producerat den.

Inget svar

Du tycker det är mer osmakligt att ett politiskt parti uppmärksammar terrordåd än att man gör en zombie-satir på terrorns dödsoffer?

– Jag tycker att det är osmakligt att SD gör den här sortens satir på Sverige. Jag vet inte vad jag ska kalla det för annars, för Sverige är ett väldigt bra land att leva och bo i.
https://samnytt.se/vanstersajten-inte-rasist-men-hanar-terroroffren-pa-drottninggatan/
__________________
Senast redigerad av Nebeltag 2017-11-29 kl. 21:11.
Citera
2017-11-30, 04:34
  #824
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
IRM hånar terroroffren på Drottninggatan och kallar det satir. (Lägg märke till stillbilden från videon i länken.)

https://samnytt.se/vanstersajten-inte-rasist-men-hanar-terroroffren-pa-drottninggatan/

Fy fan vilken vidrig degenererad jävel den där Henko verkligen är!!!

Henko och Magnus Esser Bengtsson skulle nog säkert glatt kunna stå och skratta framför Ebba Åkerlunds föräldrar. De tycker tydligen det är roligt med lemlästade barn på Sveriges gator.

Vilken vidrig jävla människosyn dessa galna socialister har!
Citera
2017-11-30, 09:46
  #825
Medlem
För er som läst intervjuerna i samnytt med IRM. Inte förvånad att idioterna hittar på som vanligt.

https://www.interasistmen.se/granskning/mr-avpixlat-forsokte-satta-irm-men-nar-det-gick-skogen-forfalskade-han-vara-citat-nu-slapper-vi-ljud filen/
Citera
2017-11-30, 10:30
  #826
Medlem
Hexen666s avatar
Största problemet jag har med IRM folket är att dom relativiserar precis allt. Om någon uttrycker stor oro för invandringens konsekvenser så är dom inte sena med att håna och förlöjliga och drar det vanliga kortet att det ju är sååå bra i Sverige, inga problem här inte. Det är uppenbart att dom inte har tagit in allvaret i situationen, vilket deras försök till satir visar, ständigt relativiserande och förlöjligande över riktigt allvarliga saker som svenskar har fog att oroa sig för.

Man måste vara sällsynt rå och vettlös för att dagarna i ända sitta och nitpicka alla tabbar som SD gör samtidigt som Sverige åker expresståg mot stupet och låtsas som att allt ont kommer från Sverigedemokrater.
Citera
2017-11-30, 10:37
  #827
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
IRM hånar terroroffren på Drottninggatan och kallar det satir. (Lägg märke till stillbilden från videon i länken.)

https://samnytt.se/vanstersajten-inte-rasist-men-hanar-terroroffren-pa-drottninggatan/

Har inte din mamma lärt dig att det är fult att sprida dynga och fake news?
Citera
2017-11-30, 10:52
  #828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan vilken vidrig degenererad jävel den där Henko verkligen är!!!

Henko och Magnus Esser Bengtsson skulle nog säkert glatt kunna stå och skratta framför Ebba Åkerlunds föräldrar. De tycker tydligen det är roligt med lemlästade barn på Sveriges gator.

Vilken vidrig jävla människosyn dessa galna socialister har!
Ja, de har tydliga drag av psykopati.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Esser Bengtsson
Vad händer om man vrider upp SDs nya valfilm ett snäpp? Slå på ljudet och se till slutet!!!
TOTAL Jävla Systemkollaps 2 0 https://youtu.be/lr8W1z6tP5w via @YouTube
https://twitter.com/magnus_esser/status/935611515473973253

(Här kan man se hela videon också.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in