Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Vi kan börja med den här frågan först.
Vad är rasism?
Jag är inte rasist, men... Jag röstar på SD!
Bättre förklaring finns säkert på wikipedia eller andra ställen.
Men jag ser "rasism" som att man tycker illa om andra grupper för att de tillhör en annan ras, t.ex. mellan vita, negrer, araber, asiater, indianer, m.fl. Eller, p.g.a. en annan religion, vanligaste rasismen mellan religioner är väl mellan de tre abrahamitiska. Alltså just p.g.a. av att de är t.ex. asiater eller muslimer.
Jag ogillar inte människor p.g.a. deras hudfärg, däremot tycker jag t.ex. inte om majoriteten av somalier som kommer hit, eller hazar-män som kommer hit påstår sig vara 15 år, när de i själva verket är typ 32 år (många som tillhör dessa grupper beter sig som svin). Jag ogillar inte Islam och försöker att inte dra alla muslimer över en kam, o till samtliga som kommer hit, de ska anpassa sig efter vår kultur. Jag råkar inte tycka om moskéer och halalslakt, o vill inte ha det här!
Går jag för långt? Är jag rasist?