Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Måste ju säga att det verkar som att du åtminstone har ju någon irriterande tillfällig formsvacka
Har du varit i Gävle någon gång? Jag har varit där. Det flyter en å genom centrala Gävle och det finns även grönområden centralt, bara att parkera sin cykel där och ta sig av daga.
Men om någon dränker sig i Gavleån, hur stor tror du då att chansen är liket inte återfinns inom det här tidsintervallet? Inser du hur många ad hoc-antaganden vars sannolikheter du måste multiplicera som det ligger under en sån hypotes? Är inte folk som drunknar i Gavleån i första hand fylltrattar som trillar i, förresten? Och dem brukar man hitta någorlunda snabbt.
Citat:
Kan tillägga att inte heller en bit utanför tätorter är det säkert att cyklar få vara i fred, i synnerhet inte om de är olåsta (försvann för övrigt en cykel utanför mitt eget hus en lördagkväll och jag bor 1 mil utanför tätort). Tog för övrigt tre månader sommartid att hitta den försvunna Sandra 31 som låg död i centrala Borlänge (kan tillägga att det sågs som oerhört konstigt att ingen upptäckt ett stinkande lik sommartid, vilket senare utförligt förklarades av någon insatt i vindriktningar osv), så varför avsaknaden av Tuulas döda kropp vintertid ses som ett så stort mysterium är för mig oklart.
Bland annat eftersom, som jag har påpekat, det sker betydlig färre friluftssjälvmord just vid den tidpunkt på året då Tuula försvann.
Men generellt argumenterar du enligt den konventionella pseudovetenskapliga linjen
Jag har bestämt mig för hur det är, och det är din uppgift att bevisa att jag måste ha fel. Ta och läs om mitt inlägg till LaScala om betingade sannolikheter! Att det inte har hittats något lik omöjliggör för ingen del självmordshypotesen. Men den gör den
påtagligt mindre sannolik.