2013-02-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Vad är det som känns välplanerat i dina ögon?

Och varifrån får du "lagom lyxlirarliv"? Finns väl ingenting som antyder det?

Massor Bjurra! I alla fall enligt min åsikt, och det finns att läsa vad i mina tidigare inlägg
Citera
2013-02-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Märkligt att anhöriga anmälde henne försvunnen samma dag hon försvann oxå

Ja eller hur!? Det är nog ungefär lika "jättevanligt" som att ha passet liggandes på köksbordet, som Annabond beskrev Att anmäla en ensamstående, skötsam, helt vanlig 52-åring som försvunnen första bästa dag man inte får tag på denna, låter också helt osannolikt! Hon var väl dessutom korrekt sjukanmäld hos sin arbetsgivare.
Citera
2013-02-11, 19:23
Medlem
Direkt efter att polis/åklagaren sagt att dom tror hon lever o är på flykt har dotter/särbo sagt att dom tor hon är död, Folk brukar väl hoppas in i det längsta att folk ska komma till rätta vid liv?
Citera
2013-02-11, 19:32
Medlem
Citat:
Märkligt att anhöriga anmälde henne försvunnen samma dag hon försvann oxå
Det var något jag också reagerade på. Skrev också om det i ett tidigare inlägg. Det väcker misstankar om att allt var planerat och att även de anhöriga var införstådda med att Tuula skulle försvinna.
Citera
2013-02-11, 19:42
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Direkt efter att polis/åklagaren sagt att dom tror hon lever o är på flykt har dotter/särbo sagt att dom tor hon är död, Folk brukar väl hoppas in i det längsta att folk ska komma till rätta vid liv?
Foliehatt på:

Har man tillgång till hundratusen i veckan kan man enkelt spela bort hälften för att ge en bild av sig som storspelare. Man har fortfarande 50' x 52 = 2,6 mille kvar efter ett år. Enkelt att då iscensätta sitt självmord. Orsaken är ett, nu väldokumenterat, spelande och att man spelat bort svindlande summor. En eller två i bekantskapskretsen är med på tåget. Nu gråter dom ut hur hemskt allt är när ens bästa vän visat sig vara spelberoende och begått självmord. Anonyma korttelefoner och emailkonton går varma

Hatt av.
Citera
2013-02-11, 20:59
Medlem
Citat:

Jo det tycker man ju. Sällan har väl anhöriga velat påtala så tydligt att den försvunne är död. Inte bara dottern utan även särbon går ut och säger detta (!) Varför detta behov av anhöriga att berätta för omvärlden att hon är död?
Citera
2013-02-11, 21:03
Medlem
Definitionen av spelmissbruk är bl a att ens tankar mycket går åt till att fundera på hur man ska skaffa pengar till nya spelomgångar och att man "jagar förluster" dvs tron att snart vänder lyckan och man vinner stort och kan täcka tidigare förluster. Att "vinna" är väl själva essensen i spelberoendet, den kick som man eftersträvar.
Nu hade ju Tuula ett i det närmaste outsinligt tillgång på pengar så hennes vinnarbehov, få mycket pengar, tillfredsställdes med råge på hennes arbetsplats. Och det finns väl inget som tyder på att hon hade som ambition att betala tillbaka sina "lån" (hur skulle det ha gått till?).
Såklart Tuula tyckte det var roligt att spela - det gör väldigt många - och hon hade dessutom råd att ägna sig åt sin hobby. Men att kalla det spelberoende tror jag är feltänkt.
Citera
2013-02-11, 21:20
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Va väl över 200000 på konton?
Vore hon sån spelmissbrukare som vissa i tråden anser borde det inte funnits 1 krona kvar, Tvivlar på att hon skulle köpt bilar för 400000 som barnen får ha då Tuula alltid cyklade.. Sen hur mycket hon hjälpt till med döttrarnas ekonomi i övrigt vet vi ju inte heller..
Spelar man bort 8,5 mille på 10 månader men har ändå drygt 200000 kvar är hon möjligen storspelare men absolut inte spelmissbrukare för då hade hon varit pank o skuldsatt å de grövsta..

Kan du förklara varför hon varit pank o skuldsatt å de grövsta när hon har en kommunkassa med många sköna miljoner kronor att spela bort?
Vart går gränsen på en 10 månaders period för att kallas spelmissbrukare tycker du?
Citera
2013-02-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Misstänker polisen det? Det är inte så att dom måste följa upp alla spår och tips? Och många tips kommer från förvirrade barn på flashback, precis som vissa kommenterat "men medias uppgifter har redan stått i tråden" så beror det på att journalister ofta hämtar "fakta" från flashback, vilket i sin tur betyder att deras fakta bara är rent svammel och fantasier men som betyder att polisen inte kan ignorera detta eftersom media skrivit om det. Sen finns det säkert sinnesjuka barn här som sitter och mailar in hittepå att dom sett Tuula lite överallt, det har ju t o m förekommit 100% säkra fåglar i tråden som sett henne innan ens något foto som visade hur hon sett ut funnits tillgängligt(skrynkelbilden m fl ser inte alls ut som hon gjorde), dessa uppgifter har säkert vidarebefodrats över mail.

En sak är i vart fall säker, tiden kommer bevisa att 99% av trådens poster är inget annat än svammel och fantasier av barn som tror allt är på film, det enda scenario dom vägrar acceptera är det troliga, att hon spelat bort rubbet, är stendöd och att hennes anhöriga inte har haft ett jävla dugg med svindeln att göra. Det tragiska är att dessa barn inte kommer ha någon som helst ånger när sanningen uppdagas, inte begripa vad dom tillfört Tuulas anhöriga t ex i form av extra dåligt mående, troligen finns det personer som likt Quarrel inte kommer tro på media eller andra uppgifter när hon hittats utan som kommer påstå att 20 miljoner räcker att byta DNA och att hon sitter med sina paraplydrinkar osv osv. äckliga är vad vissa är

Varför se ned på alla andra? Vilken ålder passar bäst in på denna tråd? Du får ha din åsikt . Du verkar ha det enda rätta fakta och känna Tuula bäst
så var glad, ledsen att vi andra idioter inte har kommit till samma insikt
Citera
2013-02-11, 23:25
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julikraftan
Definitionen av spelmissbruk är bl a att ens tankar mycket går åt till att fundera på hur man ska skaffa pengar till nya spelomgångar och att man "jagar förluster" dvs tron att snart vänder lyckan och man vinner stort och kan täcka tidigare förluster. Att "vinna" är väl själva essensen i spelberoendet, den kick som man eftersträvar.
Nu hade ju Tuula ett i det närmaste outsinligt tillgång på pengar så hennes vinnarbehov, få mycket pengar, tillfredsställdes med råge på hennes arbetsplats. Och det finns väl inget som tyder på att hon hade som ambition att betala tillbaka sina "lån" (hur skulle det ha gått till?).
Såklart Tuula tyckte det var roligt att spela - det gör väldigt många - och hon hade dessutom råd att ägna sig åt sin hobby. Men att kalla det spelberoende tror jag är feltänkt.

Ja... Definitivt så andas hela storyn bedrägeri... Och synonymerna på det kalllas ofta i försvarets anda missbruk. En rättfärdigande förklaring typ. Tror som ovanstående att termerna om missbruk kan vara en bortförklaring på att ha haft en spännande tillvaro dels med de s.k lånen ifrån kommunen samt spelandet. Två flugor s.a.s. Att kunna "låna" dessa pengar utan att någon märkte något, borde "kittla" mer än att vinna på spel. En av fem spelare i Las Vegas tar livet av sig skrev någon här i tråden.... Jag tror hon är en av fem....
Citera
2013-02-11, 23:59
Medlem
Citat:

Ja så är det, är en kär anhörig försvunnen så hoppas man att någon sett henne, tror anhöriga vet mer och att allt var planerat, frukosten kan någon ha dukat fram och hon kan ha lämnat hemmet redan på fredagen.
Citera
2013-02-12, 00:15
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Jag skrev "Jag tvivlar inte på att Tuula inte fanns där för sina barn"
Alltså jag tror alltså att Tuula fanns där för sina barn precis som jag fanns där för mitt.
Haha, då har du rört till det, precis som du har rört till allt annat i denna tråd.
Om du tror att Tuula fanns där för sina barn hade du skrivit:
"Jag tvivlar inte på att Tuula fanns där för sina barn", men du skrev precis tvärtom.
Usch, tycker verkligen synd om hennes anhöriga, speciellt barn och barnbarn. Vilket svek att bara försvinna så där, fegt så in i norden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in