2013-02-09, 20:03
Medlem
pippi70s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16210082.ab

– Även om jag inte är *någon spelare kan det vara skojigt att spela lite på kul och som tidsfördriv. Men aldrig med större insatser.

Vänta nu..: Spelade han inte mycket själv; med aktier som insats!?

Aj, aj, särbon: Uschanimej vad du friserar verkligheten här!
Citera
2013-02-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Det var väl några år sedan och kan mycket väl vara överdrivet! Det förekommer säkert inga tragedier på brynäsbingon!

Ja det var överdrivet
Ingen idé att bli spydig, det finns tragedier, men det sitter inte en 'kärring' och gråter inne på toaletten varje kväll vid stängning.
Jag ville bara påpeka, var egentligen helt ointressant för tråden iofs.
Citera
2013-02-09, 21:28
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70

– Även om jag inte är *någon spelare kan det vara skojigt att spela lite på kul och som tidsfördriv. Men aldrig med större insatser.

Vänta nu..: Spelade han inte mycket själv; med aktier som insats!?

Aj, aj, särbon: Uschanimej vad du friserar verkligheten här!

Ska han bli den som röjer Tuula??????????
Citera
2013-02-09, 21:39
Medlem
AceKadabras avatar

Det kan vara så som Tord W. skriver i AB.

Men det kan också tolkas: "Enligt en poliskälla ....sannolikt spelat bort de 20 miljonerna..." =flashback och fria fantasier

"Det har ju spekulerats i att hon kan ha dragit utomlands med pengar?
– Nej, nej, jag säger som hennes dotter: Det finns inte på världskartan. Hon tog nog tyvärr en annan drastisk utväg. Det kommer säkert att visa sig när snön är borta, säger särbon.
"

Vad annat skulle barn och särbo kunna säga? Lite moment 22. "Vi tror hon är på flykt" skulle ju resultera i en massa jobbiga följdfrågor från polis.
Senast redigerad av AceKadabra 2013-02-09 kl. 21:42.
Citera
2013-02-10, 00:05
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Särbon säger enligt artikeln: Han har varit *mannen i Tuula Lavikkalas liv de senaste fem åren.

Här sätter många i Gävle i halsen eftersom de ju vet att han har varit mannen i Tuulas liv de senaste femton åren.

Bakom ryggen på särbons dåvarande sambo/kvinna. Ajjabajja särbon att han ljög här!

Kan han möjligtvis ljuga om något mer?

Där har du kanske viktig info. Om du vet mer, kontakta polisen.

Ett scenario kan vara att särbon hade spelskulder och eller spelberoende och att Tuula täckte upp. Får polisen gå igenom särbons ekonomi och vanor?

I kärlekens namn kan kvinnor, och män, göra mycket, osjälviskt och korkat. Skojeriet med kommunens konton verkar ha börjat för fem-sex år sedan, när förhållandet blev "officiellt"? Den eventuella hjärntvätten kanske pågick under en längre tid? Började Tuula utföra tjänster åt mannen (flytta cash) i hopp om att relationen skulle bli mer stadig?

Jag tror fortfarande att hon tog livet av sig, men, särbon kan vara inblandad. Tuula kan även ha utsatts för brott. Särboförhållanden är ibland isär-boende för att något inte fungerar fullt ut. Misshandel? Tuula kan ha dolt mycket för sina barn. Kände hon att hon inte dög i den här mannens ögon? Hur har hennes relationer sett ut tidigare, barnens far, finns han med i bilden på något sätt? Den här kvinnan har verkligen råkat illa ut, jag tror så i detta läget. Kan det vara så jävligt att hon blivit röjd ur vägen, och dessutom får skulden för allt? Undrar vad som stod i brevet? Var det dikterat?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-02-10 kl. 00:09.
Citera
2013-02-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Där har du kanske viktig info. Om du vet mer, kontakta polisen.

Ett scenario kan vara att särbon hade spelskulder och eller spelberoende och att Tuula täckte upp. Får polisen gå igenom särbons ekonomi och vanor?

I kärlekens namn kan kvinnor, och män, göra mycket, osjälviskt och korkat. Skojeriet med kommunens konton verkar ha börjat för fem-sex år sedan, när förhållandet blev "officiellt"? Den eventuella hjärntvätten kanske pågick under en längre tid? Började Tuula utföra tjänster åt mannen (flytta cash) i hopp om att relationen skulle bli mer stadig?

Jag tror fortfarande att hon tog livet av sig, men, särbon kan vara inblandad. Tuula kan även ha utsatts för brott. Särboförhållanden är ibland isär-boende för att något inte fungerar fullt ut. Misshandel? Tuula kan ha dolt mycket för sina barn. Kände hon att hon inte dög i den här mannens ögon? Hur har hennes relationer sett ut tidigare, barnens far, finns han med i bilden på något sätt? Den här kvinnan har verkligen råkat illa ut, jag tror så i detta läget. Kan det vara så jävligt att hon blivit röjd ur vägen, och dessutom får skulden för allt? Undrar vad som stod i brevet? Var det dikterat?

Du anklagar alltså särbon från att vara allt från en kvinnomisshandlare till en mördare. Men det var jag som hade konstiga teorier och var en hyena sa du?
Citera
2013-02-10, 00:36
Medlem
pippi70s avatar
Stämmer här med när relationen med "särbon" blev "officiell" kontra när Tuulas stöld från Gävle Kommun escalerade. För fyra/fem år sedan när de officiellt blev ett par ökade Tuula sina stölder från Borgarskolan...
Citera
2013-02-10, 01:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Såvida jag uppfattat detta korrekt så anser de anhöriga att Tuula
sannolikt är död.
Om Tuula är vid liv, betyder det att hon är en föraktlig förskingrerska på flykt undan rättvisan med gud vet hur stor del av rovet i behåll. Tror du att det är en tanke som de anhöriga gärna vill tänka? Alternativt, om de anhöriga skulle veta att hon är i livet och flyktad - tror du de skulle glappa om det då?

Citat:
Polisen håller det för sannolikt att Tuula är vid liv ...
Farbror Blå, å andra sidan, måste ju utgå från att hon kan finnas vid liv tills hon hittas - annars skulle de ju var tvungna att lägga ner förundersökningen.

Fullt naturligt att det spretar. Varken det ena eller andra säger så mycket.
Citera
2013-02-10, 01:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De lite "tuffare" självmorden som att hänga sig, dränka sig eller att skjuta sig, är det inte s.k. manliga självmord?

Kvinnor tar väl oftast piller eller skär handlederna liggandes i badkaret, eller är jag för fördomsfull?
I snitt har du rätt, och det är nånting som man ska ta med när man gör en sannolikhetsbedömning av oddsen för att hon lever eller är död. Men det är för ingen del omöjligt för kvinnor att hänga eller dränka sig. (Skjuter sig gör de i vart fall i Sverige högst sällan.)

När jag väger samman faktorerna landar jag nog, som Quarrel, på att det är mer sannolikt att hon lever än att hon är död. Men mycken osäkerhet finns det.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-02-10 kl. 01:07.
Citera
2013-02-10, 01:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
X2000 finns oxå!
X2000 finns visst, men sannolikheten att Tuula skulle ha hoppat framför tåget och endera inte uppmärksammats eller inte blivit identifierad kan vi nog sätta till noll.
Citera
2013-02-10, 01:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:

Särbon säger enligt artikeln: Han har varit *mannen i Tuula Lavikkalas liv de senaste fem åren.

Här sätter många i Gävle i halsen eftersom de ju vet att han har varit mannen i Tuulas liv de senaste femton åren.

Bakom ryggen på särbons dåvarande sambo/kvinna. Ajjabajja särbon att han ljög här!

Det behöver han inte alls göra. Just otrohet finns det en massa människor som ljuger om som inte skulle ljuga om det minsta annat.
Citera
2013-02-10, 01:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Var står det? Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in