2013-02-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Skönt att du kommit ur ditt spelande. Men du satte dig själv i skuld och plågades av detta, där skiljer Tuula ut sig, då hon inte verkar vara privat skuldbelagd. Hon satsade kommunens pengar, OM hon spelat. Tydligen ska det finnas 20 000 kvar på något konto hon har, förmodligen lönekontot.

Om en spelare förekommer väldigt mycket på sajter och med höga insatser brukar väl snacket gå om denne/denna? Även om man är anonym blir man känd i spelarkretsar.

Spelmissbruket hos Tuula är fortfarande inte verifierat, utan en trådsanning här och även om bekanta talar om det och tidningar skriver detsamma, kan det vara just här de läste det. Dessutom kan det vara försvarsmekanismer hos oss som förenklar brottet pga missbruk, en förståelse i det ofattbara då en gammal vän plötsligt blivit en främling.

Ja precis om hon spelat.
Den bittre sanningen är att hade jag vart i Tuulas sits mitt under mitt missbruk, haft hennes jobb och chansen att göra det hon gjorde, så hade det vart mej tidningarna skrivit om idag.
Jag vart privat skuldsatt självklart men jag hade inte tillgång till att komma över pengar på sättet hon gjorde och tur är väl det.
Så där är nog anledningen till att folk kring henne aldrig misstänkte nått just för att hon aldrig behövde riskera pengarna som egentligen skulle gått till räkningar.
Citera
2013-02-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Är du helt seriös?? Med din källkritik skulle jag inte ens våga fråga om vädret. Anonyma uppgiftslämnare på Aftonfantasierna är lika trovärdiga som random inlägg på flashback.

OT: Är du medveten om att Aftonbladet är den enda(?) tidning, i Sverige, som fabricerat en "nyhet" från början till slut. Påhittet återgavs i andra medier och tidningar utan att AB tog tillbaka sina uppgifter. Utomstående drabbades hårt av deras jakt efter lösnummer-försäljning.

Börjar tro att dina tidigare "sanningar" är lika mycket fantasier. Samma tjafs upprepas om igen, utan nya infallsvinklar eller reflektioner.

Gefletidningarna har varit inne på samma grej, jag tror det inte är nått som kommer från ingenstans.
Det är min åsikt.
Och jag fantiserar ingenting , förlåt om ja inte kommer med nå nya vinklar eller reflektioner
Citera
2013-02-11, 14:37
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Gefletidningarna har varit inne på samma grej, jag tror det inte är nått som kommer från ingenstans.
Det är min åsikt.
Och jag fantiserar ingenting , förlåt om ja inte kommer med nå nya vinklar eller reflektioner
Länka gärna till anonyma citat med ursprung i lokalpressen. Dom citaten du plockade fram finns på AB's websidor. Innan AB kunde man läsa förvillande lika ordföljd på flashback. Sedan drar du upp det som källor för att bekräfta något. *bitch, please*
Senast redigerad av AceKadabra 2013-02-11 kl. 14:54.
Citera
2013-02-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Tycker att det här med att hon var en spelare bekrätas till 100 med detta:

---
– Jag traffade Tuula en kort tid fore forsvinnandet. Hon var synbart nedstamd och jag frågade om hon hade problem. Hon nickade.

– Nar jag undrade om det var karleksproblem skrattade hon till och ruskade på huvudet. Plotsligt sa hon bara: �Jag har spelat bort mitt liv.�

Vaninnan berattar att hon blev stum.

– Hon berattade att hon spelade på natet. Med ett snabbt klick kunde tusenlappar flyga.

En poliskalla uppger for AftonÂ*bladet att pengar har forts over till utlandska spelbolag i poster pÃ¥ 10 000–20 000 kronor under de senaste fyra Ã¥ren. Ã…klagaren har tidigare uppgett att overforingar skett narmast dagligen.
---

Jag tycker inte att denna efterfabricerade konstruktion ens är värd att läsa överhuvudtaget. Kom den anonyma vännen/vänninan helt plötsligt på att Tu..a för fyra månader sedan hade sagt att "hon hade spelat bort sitt liv"!? mycket mycket märkligt att denne person inte kom på det i samband med försvinnandet! Och detsamma gäller anhörigas reaktioner. Tänk att det tog fyra månader för dom också att komma till insikt om att T.... kunde ha haft spelproblem, och att hon hade mått dåligt och gått ned i vikt innan försvinnandet. Och försvinnandet känns inte annat än riggat och iscensatt heller. En halväten frukost, ett sönderrivet brev lagt för att hittas, men som inte säger något om vad som har hänt eller var hon befinner sig, eller ens varför. Nycklar, pass och mobiltelefon på köksbordet, dörren olåst. Och sedan "försvinner hon spårlöst" utan att ge hennes högt älskade anhöriga minsta ledtråd om vart och varför!

För mig känns hela historien så välplanerad från början till slut. Och absolut inte som något desperat missbrukarbeteende. Snarare tvärtom, precis som jag skrev tidigare. Hon har säkerligen spelat en hel del. Samtidigt som hon har sett till att kunna leva ett lagom lyxlirarliv utöver detta. Och det ser inte jag som något annat än ett väl medvetet spelande, med riskkalkylerna inberäknade. Tyvärr tror jag inte alls att T-s personlighet är av den älskvärda karaktären som framställs i vissa kvällstidningar. Jag tror att det bara var en påklistrad roll i hennes väg mot målet......
Citera
2013-02-11, 16:44
Medlem
Jag funderar också över den här stackars dementa mamman, vars konton T... förvaltade.....
Citera
2013-02-11, 17:02
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMisse2002
Jag funderar också över den här stackars dementa mamman, vars konton T... förvaltade.....

En jäkla tur för henne att hon är dement!!
Citera
2013-02-11, 17:07
Medlem
lilltoes avatar
Jag undrar vart utlandssemestrarna gick?
Citera
2013-02-11, 17:14
Medlem
pippi70s avatar
Och hur har döttrarna finansierat sina lägenheter/hus?
Citera
2013-02-11, 18:33
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
För mig känns hela historien så välplanerad från början till slut. Och absolut inte som något desperat missbrukarbeteende. Snarare tvärtom, precis som jag skrev tidigare. Hon har säkerligen spelat en hel del. Samtidigt som hon har sett till att kunna leva ett lagom lyxlirarliv utöver detta. Och det ser inte jag som något annat än ett väl medvetet spelande, med riskkalkylerna inberäknade. Tyvärr tror jag inte alls att T-s personlighet är av den älskvärda karaktären som framställs i vissa kvällstidningar. Jag tror att det bara var en påklistrad roll i hennes väg mot målet......

Vad är det som känns välplanerat i dina ögon?

Och varifrån får du "lagom lyxlirarliv"? Finns väl ingenting som antyder det?
Citera
2013-02-11, 18:49
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att denna efterfabricerade konstruktion ens är värd att läsa överhuvudtaget. Kom den anonyma vännen/vänninan helt plötsligt på att Tu..a för fyra månader sedan hade sagt att "hon hade spelat bort sitt liv"!? mycket mycket märkligt att denne person inte kom på det i samband med försvinnandet! Och detsamma gäller anhörigas reaktioner. Tänk att det tog fyra månader för dom också att komma till insikt om att T.... kunde ha haft spelproblem, och att hon hade mått dåligt och gått ned i vikt innan försvinnandet. Och försvinnandet känns inte annat än riggat och iscensatt heller. En halväten frukost, ett sönderrivet brev lagt för att hittas, men som inte säger något om vad som har hänt eller var hon befinner sig, eller ens varför. Nycklar, pass och mobiltelefon på köksbordet, dörren olåst. Och sedan "försvinner hon spårlöst" utan att ge hennes högt älskade anhöriga minsta ledtråd om vart och varför!

Exakt. Hur bråttom man än har att ta livet av sig så hinner man äta upp frukosten/slänga den. Och vilken tillfällighet ja att passet ligger där på köksbordet. Det är ju jättevanligt att folk har sitt pass framme på köksbordet.. Ofta hittar ju folk inte sina pass eftersom man lagt undan det så väl eftersom man inte använder det så ofta. Allting är så planerat och planterat.
Citera
2013-02-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Skönt att du kommit ur ditt spelande. Men du satte dig själv i skuld och plågades av detta, där skiljer Tuula ut sig, då hon inte verkar vara privat skuldbelagd. Hon satsade kommunens pengar, OM hon spelat. Tydligen ska det finnas 20 000 kvar på något konto hon har, förmodligen lönekontot.

Om en spelare förekommer väldigt mycket på sajter och med höga insatser brukar väl snacket gå om denne/denna? Även om man är anonym blir man känd i spelarkretsar.

Spelmissbruket hos Tuula är fortfarande inte verifierat, utan en trådsanning här och även om bekanta talar om det och tidningar skriver detsamma, kan det vara just här de läste det. Dessutom kan det vara försvarsmekanismer hos oss som förenklar brottet pga missbruk, en förståelse i det ofattbara då en gammal vän plötsligt blivit en främling.

Va väl över 200000 på konton?
Vore hon sån spelmissbrukare som vissa i tråden anser borde det inte funnits 1 krona kvar, Tvivlar på att hon skulle köpt bilar för 400000 som barnen får ha då Tuula alltid cyklade.. Sen hur mycket hon hjälpt till med döttrarnas ekonomi i övrigt vet vi ju inte heller..
Spelar man bort 8,5 mille på 10 månader men har ändå drygt 200000 kvar är hon möjligen storspelare men absolut inte spelmissbrukare för då hade hon varit pank o skuldsatt å de grövsta..
Citera
2013-02-11, 19:00
Medlem
Märkligt att anhöriga anmälde henne försvunnen samma dag hon försvann oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här