Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Tycker att det här med att hon var en spelare bekrätas till 100 med detta:
---
– Jag traffade Tuula en kort tid fore forsvinnandet. Hon var synbart nedstamd och jag frågade om hon hade problem. Hon nickade.
– Nar jag undrade om det var karleksproblem skrattade hon till och ruskade på huvudet. Plotsligt sa hon bara: �Jag har spelat bort mitt liv.�
Vaninnan berattar att hon blev stum.
– Hon berattade att hon spelade på natet. Med ett snabbt klick kunde tusenlappar flyga.
En poliskalla uppger for AftonÂ*bladet att pengar har forts over till utlandska spelbolag i poster pÃ¥ 10 000–20 000 kronor under de senaste fyra Ã¥ren. Ã…klagaren har tidigare uppgett att overforingar skett narmast dagligen.
---
Jag tycker inte att denna efterfabricerade konstruktion ens är värd att läsa överhuvudtaget. Kom den anonyma vännen/vänninan helt plötsligt på att Tu..a för fyra månader sedan hade sagt att "hon hade spelat bort sitt liv"!? mycket mycket märkligt att denne person inte kom på det i samband med försvinnandet! Och detsamma gäller anhörigas reaktioner. Tänk att det tog fyra månader för dom också att komma till insikt om att T.... kunde ha haft spelproblem, och att hon hade mått dåligt och gått ned i vikt innan försvinnandet. Och försvinnandet känns inte annat än riggat och iscensatt heller. En halväten frukost, ett sönderrivet brev lagt för att hittas, men som inte säger något om vad som har hänt eller var hon befinner sig, eller ens varför. Nycklar, pass och mobiltelefon på köksbordet, dörren olåst. Och sedan "försvinner hon spårlöst" utan att ge hennes högt älskade anhöriga minsta ledtråd om vart och varför!
För mig känns hela historien så välplanerad från början till slut. Och absolut inte som något desperat missbrukarbeteende. Snarare tvärtom, precis som jag skrev tidigare. Hon har säkerligen spelat en hel del. Samtidigt som hon har sett till att kunna leva ett lagom lyxlirarliv utöver detta. Och det ser inte jag som något annat än ett väl medvetet spelande, med riskkalkylerna inberäknade. Tyvärr tror jag inte alls att T-s personlighet är av den älskvärda karaktären som framställs i vissa kvällstidningar. Jag tror att det bara var en påklistrad roll i hennes väg mot målet......