2013-04-20, 14:18
Medlem
Faunuss avatar
@ Quarrel: Har T:s mamma avlidit?

Enligt http://arbetarbladet.se/slaktvanner/familjeannonserna har en *ines Lavi*kala avlidit 13 mars. Det är väl ganska troligt att det är T:s mamma.
Citera
2013-04-20, 14:29
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
@ Quarrel: Har T:s mamma avlidit?

Enligt http://arbetarbladet.se/slaktvanner/familjeannonserna har en *ines Lavi*kala avlidit 13 mars. Det är väl ganska troligt att det är T:s mamma.

Det stämmer.
Citera
2013-04-20, 14:38
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Nähä? Du tror inte att polisen följt slantarna till slutdestinationen?

Nej det är just det jag inte tror, de har följt pengarna till ett (flera) ev spelkonto och konstaterat att det är tomt, finns sätt att flytta pengar från dem utan att spela.
Citera
2013-04-20, 14:46
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tyvärr var det just det hon lyckades med, obemärkt spelade hon bort alla pengarna

Om hon satsar 5000 kr per gång så satsar hon bara 6 ggr/kväll, max 10 ggr om hon vinner lite.
Vem hinner inte med det??

Så du menar alltså att hon suttit varje kväll alla dagar i månaden och satsat pengar och hur är det med vinsten, det ska ju gå tillbaks ca:70% till spelarna, inser du inte hur otroligt det låter.

Det verkar som det vore ett heltidsarbete för vissa att spela, hur ska de ha tid att arbeta vanligt, träffa vänner och familj, sköta om hemmet, tvätta och städa samt laga mat.

Helgerna kan du väl räkna bort i varje fall för då träffade hon väl sin särbo och då sysslade de nog inte med spel men han kanske också dela denna passion som tog upp hela hennes tid tydligen.
Citera
2013-04-20, 16:10
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Så du menar alltså att hon suttit varje kväll alla dagar i månaden och satsat pengar och hur är det med vinsten, det ska ju gå tillbaks ca:70% till spelarna, inser du inte hur otroligt det låter.

Det verkar som det vore ett heltidsarbete för vissa att spela, hur ska de ha tid att arbeta vanligt, träffa vänner och familj, sköta om hemmet, tvätta och städa samt laga mat.

Helgerna kan du väl räkna bort i varje fall för då träffade hon väl sin särbo och då sysslade de nog inte med spel men han kanske också dela denna passion som tog upp hela hennes tid tydligen.

Det är enklare om du läser det du kommenterar innan du börjar motargumentera.

Jag skrev:
Om hon satsar 5000 kr per gång så satsar hon bara 6 ggr/kväll, max 10 ggr om hon vinner lite.

Med en enkel matematik kan man räkna om det till att:
Om hon satsar 10000 kr per gång så satsar hon bara 3 ggr/kväll, max 5 ggr om hon vinner lite!

Detta betyder att hon endast spelar varannan dag/kväll.

Läs noga så ser du att jag inkluderat ev vinster oxå.

Uppskattar tiden till att utföra detta till max 30 minuter. Nu finns det otroligt många variationer på spel men det är tekniskt möjligt att spela bort mycket större belopp än vad T gjort.
Förstår inte varför hon inte kunde spela på helgerna??

Försök att se sambandet: Spelare förskingrar pengar och försvinner...borde vara enkelt att räkna ut att hon spelat bort pengarna även om man inte vill tro det.
Citera
2013-04-20, 16:14
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Nej det är just det jag inte tror, de har följt pengarna till ett (flera) ev spelkonto och konstaterat att det är tomt, finns sätt att flytta pengar från dem utan att spela.

Spelbolagen är smartare än vad du tror, det är inte så enkelt att flytta stora belopp till andra konton än det konto som användes vid spelet hon deltog i just då.
Det är många många smartare lirare än Tuula som försökt tvätta pengar på detta sätt men fått käppar i hjulen.
Citera
2013-04-20, 17:03
Medlem
LaScalas avatar
Det går snabbt att spela bort nåra miljoner, läste om en man som spelade bort 8 miljoner på tre dar.
Här är ett annat exempel:

Vid vissa tillfällen kunde hon spela bort en miljon på en kväll. Andra gånger vann hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16301526.ab
Citera
2013-04-20, 17:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det går snabbt att spela bort nåra miljoner, läste om en man som spelade bort 8 miljoner på tre dar.
Här är ett annat exempel:

Vid vissa tillfällen kunde hon spela bort en miljon på en kväll. Andra gånger vann hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16301526.ab

Men man tycker att T:s ekonomi borde varit på obestånd före förskingringen. Något spår till konsekvenser av frekvent spelande, men det kanske blev missbruk först efter förskingringen började..
Vad som framgått verkar T:s privata ekonomi, liv, tillgångar mm vara helt naturlig för en kvinna i hennes ålder. Det är just det som är skumt, att kunna hålla ihop sitt privata.
Citera
2013-04-20, 17:17
Medlem
Strossels avatar
Jag tror det ligger mycket önsketänkande i spelteorin men det är jag det.

Inte någonstans i det som framkommit har det på något sätt framgått att Tula skulle vara så spelberoende, förutom en väninna som påstått att hon sagt att hon förstört sitt liv samt ett vittnesmål här i tråden om att någon sett hennes namn på en spelsajt vilket inte bevisar ett dugg, för vem spelar under sitt eget namn.

Hon kan lika gärna skänkt alla pengarna till rädda barnen eller hur, inte ens åklagaren säger ju att hon spelat bort pengarna utan bara att de är förbrukade och att de inte kommer åt att ta tillbaks dem.
Citera
2013-04-20, 17:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men man tycker att T:s ekonomi borde varit på obestånd före förskingringen. Något spår till konsekvenser av frekvent spelande, men det kanske blev missbruk först efter förskingringen började..
Vad som framgått verkar T:s privata ekonomi, liv, tillgångar mm vara helt naturlig för en kvinna i hennes ålder. Det är just det som är skumt, att kunna hålla ihop sitt privata.

Det gick väl tack vare att hon kunde fylla på från guldkistan på jobbet?
Citera
2013-04-20, 17:29
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Inte någonstans i det som framkommit har det på något sätt framgått att Tula skulle vara så spelberoende, förutom en väninna som påstått att hon sagt att hon förstört sitt liv samt ett vittnesmål här i tråden om att någon sett hennes namn på en spelsajt vilket inte bevisar ett dugg, för vem spelar under sitt eget namn.

Hon kan lika gärna skänkt alla pengarna till rädda barnen eller hur, inte ens åklagaren säger ju att hon spelat bort pengarna utan bara att de är förbrukade och att de inte kommer åt att ta tillbaks dem.

Ja, det var kanske därför hon såg tärd ut på slutet. Hon led fruktansvärt pga alla fattiga och sjuka barn i världen.
Kanske ska man söka henne i biståndsprojekten i uländer istället för i tropiska paradis?
Citera
2013-04-20, 17:33
Medlem
Citat:

Tydligare än så här kan det väl inte sägas?

"En väninna berättar att Tuula kort före försvinnandet sa:
– Jag har spelat bort mitt liv.."

http://www.expressen.se/nyheter/tuula-brande-12-miljoner-pa-ett-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in