2013-01-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En löpsedel med texten "Började spela i Bingohall", är väl inte bekräftelse på spelberoende?

Eller så vill du enbart motarbeta in i det sista.
Citera
2013-01-26, 14:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Eller så vill du enbart motarbeta in i det sista.
Av erfarenhet är jag skeptisk till löpsedlar. Är inte du det?
Citera
2013-01-26, 14:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Här på Flashback lär det sannolikt vara blandad kompott. Vare sig Tuula
lever eller ej, så drar jag mig personligen för att spotta på mänskliga
tragedier – med eller utan lik.

Att Benito Mussolini och hans älskarinnas lik skändades å det grövsta invid en
bensinstation i Giulino di Mezzegra 1945, kan jag ha en viss förståelse för
även om jag själv icke skulle kunna tänka mig deltaga i en sådan aktion.

Nej här spottas det på de som blivit lurade istället, dvs andra kommunaltjänstemän.
Citera
2013-01-26, 14:35
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Av erfarenhet är jag skeptisk till löpsedlar.

Jag tycker vår gode Quarrel belyser ett viktigt faktum här. Det är ofta
som en kommersiell löpsedelsrubrik blir "en trådsanning" för oss
kriminalintresserade.
Säga vad man vill om fallet Tuula, men ett verkligen engagerande
case är det.
Citera
2013-01-26, 15:24
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Kommunalråd sitter i kommunstyrelsen som har ett kontinuerligt uppsiktsansvar för kommunens förvaltningar och deltar i budgetberedningen för de olika förvaltningarna. Så, ja de bör kunna läsa och analysera de löpande månadsuppföljingarna, resultat- och balansräkningar samt årsbokslut.

Kommunalråd är väl egentligen inte korkade; de får nog antas vara åtminstone normalbegåvade med en förmåga att spela aningslösa idioter när det krävs samt i övrigt ha de mänskliga brister som i bland skymtar fram i form av lättja och förblindande maktfullkomlighet.

Och jag lyfter gärna åter fram den omständigheten att kommunens upphandlade professionella revisionsbyrå har ett visst ansvar för sin granskning av kommunens räkenskaper.

Jo men är man "normalbegåvad" vilket jag inte tror är fallet så bör man ju ta till sig en revisionsbyrås professionella råd, eller ?

Sen för att återkomma till det centrala:

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5515617-aklagaren-vi-vet-hur-pengarna-har-anvants

Det kan ju inte vara så svårt att spåra pengarna men här råder sekretess, mycket enkelt för en åklagare inkl utredande polis att begära tillträde till en banks transaktionshistorik.

Sen har förmodligen pengarna hamnat utomlands och då troligen till en bank som kan hänvisa till sin kundsekretess.
Citera
2013-01-26, 15:34
Medlem
Citat:
Av erfarenhet är jag skeptisk till löpsedlar. Är inte du det?

Eftersom att jag har jobbat i bingohallen så är jag inte skeptisk i det här fallet nej.
Citera
2013-01-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Inse att Quarrel har något seriöst fabrikationsfel, inte bara rullatorn och det sociala utan även mentalt, det är ingen idé att försöka föra en argumentation med honom. Ta t ex hans totalt verklighetsfrånvända teori om hur förskingringen egentligen varit fakturabluffar mot företag, det bevisar att han inte förstår vad ekonomi ens är, han tror pengar är siffror i databaser och förstår inte att små avvikelser kan betyda om ett företag står eller faller, han förstår antagligen inte ens vad pengar är, är han mot förmodan över 18 år så lär han ha en god man som sköter allt åt honom. Och att han har djupa seriösa diagnoser bevisas av att trots att han är överbevisad vad gäller hans teori kan han inte släppa den pga att han inte kan erkänna att han har fel, FEL, FEL, FEL, FEL, FEL, FEL, FEL, FEL och åter FEL.

Jag har om inte annat börjat att inse nu!
Citera
2013-01-26, 16:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Eftersom att jag har jobbat i bingohallen så är jag inte skeptisk i det här fallet nej.
Jag tror inte att löpsedeln ljuger. Men den kan överdriva intrycket av spelmissbruket. Har du sett någon spela bort 20 mille?
Citera
2013-01-26, 16:16
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Jag tror inte att löpsedeln ljuger. Men den kan överdriva intrycket av spelmissbruket. Har du sett någon spela bort 20 mille?

Men sluta "tjöta" om "spelmissbruk" och fokusera !! Enbart fånigt att den här smarta ladyn skulle vara en spelmissbrukare
Citera
2013-01-26, 16:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Men sluta "tjöta" om "spelmissbruk" och fokusera !! Enbart fånigt att den här smarta ladyn skulle vara en spelmissbrukare
När "tjötade" jag om spelmissbruk?
Citera
2013-01-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Jo men är man "normalbegåvad" vilket jag inte tror är fallet så bör man ju ta till sig en revisionsbyrås professionella råd, eller ?

Sen för att återkomma till det centrala:

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5515617-aklagaren-vi-vet-hur-pengarna-har-anvants

Det kan ju inte vara så svårt att spåra pengarna men här råder sekretess, mycket enkelt för en åklagare inkl utredande polis att begära tillträde till en banks transaktionshistorik.

Sen har förmodligen pengarna hamnat utomlands och då troligen till en bank som kan hänvisa till sin kundsekretess.

Hur vet du att Tuula inte har tagit till sig råd från den professionella revisorn?

Vad jag påstår är alltså att den professionella revisionsbyråns alla revisorer inte nödvändigtvis har rent mjöl i påsen. Jag har själv bevittnat hur en professionell revisor har bistått kommunalråd m.fl. att försöka upprätta skentransaktioner för att dölja trolöshetsbrott och borgenärsbrott.
Citera
2013-01-26, 16:19
Medlem
Citat:

Jag har sett frugan "in action", ja ex-frun numera, och hon spelade 5000kr per tryck på bet365 och ett tryck tar en sekund högst så då kan du räkna själv!! Hade det funnits 20 på kontot hade dom varit borta tämligen omgående. Det finns ingen gräns förrän det tar helt slut, och har man en hel kommun kassa så...

Har inte fått nå medhåll här att hon har krökat dessutom vilket jag tycker är konstigt med tanke på pressen hon har haft på sig under resans gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in