2012-12-21, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tre år ger 14.000 per dag. Minus bilar och utlandsresor. Fortfarande rimligt att allt är bortspelat.

Hon bör j rimligtvis ha vunnit ibland med...14.000 minus varje dag är helt orimligt..
Citera
2012-12-21, 07:42
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Hon bör j rimligtvis ha vunnit ibland med...14.000 minus varje dag är helt orimligt..

90% av alla spelare torskar!!

Såg tidigare i tråden att tanten satsat stora pengar, tippar på belopp högre än 14000 kr

Fyra klick på nätet kan betyda förlust på 400000 kr eller vinst på 4000 kr
Citera
2012-12-21, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Man kan undra varför en person, misstänkt för mångmiljonsvindleri, kallas till ett möte flera dagar senare. Har inte polis och åklagare informerats förrän efter försvinnandet? Det enda vettiga i ett sådant läge borde ju vara polishämtning och häktning.

Det verkar som om kommunen har brustit i mer än kontrollen av sina transaktioner.

Det är mycket man kan undra i denna nedtystade soppa.
Vi vet ingenting egentligen,allt från spelandet till hennes cykeltur efter morgonfrukosten
är bara spekulationer,inget känns seriöst.
Hur i hela friden börjar man efterlysa en cykel idagarna veckor efter att hon försvunnit?
Det är väl ingen som tror att den fått stå orörd och olåst i veckor var än hon lämnat den.
Det finns inget att vänta på,gör en internationell efterlysning så är den saken ur världen.

Undrar ifall polisen på något sätt kontaktat finsk polis för nåt måste man väl jobba med
annat än att söka efter en cykel eller förmoda att hon tagit livet av sig.
Citera
2012-12-22, 12:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Jaha, hur har det gått här då? Ingenting?

Jag frågade tidigare hur det var med spelmissbruket, om det låg substans i det antagandet eller om det är en "trådsanning"

Tuula bär inte riktigt bilden av en typisk spelmissbrukare enligt mig och fler. Så det vore spännande att få ta del i vad detta spelmissbrukspåstående grundar sig i?
Citera
2012-12-22, 15:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jaha, hur har det gått här då? Ingenting?

Jag frågade tidigare hur det var med spelmissbruket, om det låg substans i det antagandet eller om det är en "trådsanning"

Tuula bär inte riktigt bilden av en typisk spelmissbrukare enligt mig och fler. Så det vore spännande att få ta del i vad detta spelmissbrukspåstående grundar sig i?

Jag har aldrig träffat på en spelmissbrukare som lagt pengar på fler utlandsresor, lägenheter och bilar.
Allt (även anhörigas tillhörigheter) brukar raskt omsättas i pengar och personlig konkurs brukar bli följden.
Polisen ägnar mycket jobb åt att spåra vart hennes pengar tagit vägen,.
Har hon spelat bort dem borde veta det vid det här laget.
Citera
2012-12-22, 15:26
Medlem
roppss avatar
Citat:
Det grundar sig i att det var någon som tyckte känna igen en signatur som liknade hennes namn på en spelsajt som spelade för stora belopp. Om det var hon eller ej är väl inte bekräftat vad jag vet. Det tas upp i början av tråden, post #13, #22, #26.
Citera
2012-12-22, 15:38
Medlem
Men i detta fall handlar det om mer än 15 miljoner.

Med det i åtanke är det ju inga större summor som spenderats på bilar, resor och fastighetsaffärer.

Om man har en budget på 5 miljoner per år, tycker jag att det verkar som man har grava problem om man bara får ut saker för under 10% av beloppet per år.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har aldrig träffat på en spelmissbrukare som lagt pengar på fler utlandsresor, lägenheter och bilar.
Allt (även anhörigas tillhörigheter) brukar raskt omsättas i pengar och personlig konkurs brukar bli följden.
Polisen ägnar mycket jobb åt att spåra vart hennes pengar tagit vägen,.
Har hon spelat bort dem borde veta det vid det här laget.
Citera
2012-12-22, 22:05
Medlem
cybergrodans avatar
Är det någon som vet varför MP:s bilder om henne på facebook är borttagna?
Citera
2012-12-22, 23:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Men i detta fall handlar det om mer än 15 miljoner.

Med det i åtanke är det ju inga större summor som spenderats på bilar, resor och fastighetsaffärer.

Om man har en budget på 5 miljoner per år, tycker jag att det verkar som man har grava problem om man bara får ut saker för under 10% av beloppet per år.

Beloppet är egentligen ointressant. Som LaScala säger - Spelmissbruk brukar snarare peka åt stora skulder och försäljning av bostadsrätt (alt vräkning från hyresrätt) än inköp av lägenhet och bilar.

Jag ville veta om det fanns belägg för ryktet ang spelmissbruk just för Tuula inte verkar vara den "typiska" spelmissbrukaren
Citera
2012-12-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Är det någon som vet varför MP:s bilder om henne på facebook är borttagna?

Ptja. Det KAN ha att göra med att MPS inte vill agera i ett fall som gick från "försvunnen person"till "efterlyst brottsling". Även om det ur deras synvinkel borde vara samma sak.
Citera
2012-12-23, 07:07
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Beloppet är egentligen ointressant. Som LaScala säger - Spelmissbruk brukar snarare peka åt stora skulder och försäljning av bostadsrätt (alt vräkning från hyresrätt) än inköp av lägenhet och bilar.

Jag ville veta om det fanns belägg för ryktet ang spelmissbruk just för Tuula inte verkar vara den "typiska" spelmissbrukaren

Fånigt inlägg!
Så du menar att spelare inte löper billig Hyundai bilar och bor i hyrsrätter?

Kan tala om för dig att just spelare har en förmåga att vilja visa upp att det går bra för dom, dels genom en fin bil , fint boende, utlandsresor samt är extremt spendersamma med pengar.

Visst finns det oändligt många spelare som drar på sig gigantiska skulder och blir vräkta, men knappast inte om man har tillgång till Gävle kommuns konton och fritt kan plocka mille efter mille.
Citera
2012-12-23, 07:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Fånigt inlägg!
Så du menar att spelare inte löper billig Hyundai bilar och bor i hyrsrätter?

Kan tala om för dig att just spelare har en förmåga att vilja visa upp att det går bra för dom, dels genom en fin bil , fint boende, utlandsresor samt är extremt spendersamma med pengar.

Visst finns det oändligt många spelare som drar på sig gigantiska skulder och blir vräkta, men knappast inte om man har tillgång till Gävle kommuns konton och fritt kan plocka mille efter mille.

Nej det menar jag inte. Och det är väl inte fånigt sagt, då det fortfarande inte finns en källa på påståendet att det föreligger ett spelmissbruk.

De flesta spelmissbrukare, eller alkoholister med för den delen, förstör för sig själva, blir inte generösa utan slutar ofta i misär. Har jag fel eller?

Självklart finns det spelare (dom kallas inte missbrukare av någon anledning, kanske för att det går bra för dom - vad vet jag?) tex pokerspelare som håvar in storsummor och lever i sus och dus.

Finns det en källa på att Tuula ÄR/VAR spelberoende? Det enda jag kan se är att någon hittat ett konto med namnet Tuula. För det finns det ju bara en på jorden....?

Dessutom tror jag fortfarande inte att hon varit ensam i det här.

Tuula bor för övrigt inte i hyresrätt. Hon har en bostadsrätt
Senast redigerad av Pastakrydda 2012-12-23 kl. 07:22. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in