2013-02-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
är fullständigt övertygad att hon tagit sig av daga, finns inget annat alternativ, men å andra sida lever jag i verkligheten och inte i en Beckfilm som 95% av dom som spekulerar och fantiserar i tråden gör, det blir kul att bumpa en massa gamla inlägg den dagen hon hittas.

Om du tror att du lever i verkligheten så är du helt fel ute. Verkligheten är något helt annat än vad du tror.Verkligheten är allt som man kan föreställa sig och allt vad man inte kan föreställa sig. Om du tror att det bara finns ett alternativ, att T tagit sitt liv, så bevisar det bara hur oerhört inskränkt du är och hur lite du vet om livet och hur människor reagerar. Vi får väl se vem som får rätt. Tror inte det blir du.
Citera
2013-02-08, 23:38
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tuula spelade bort alla pengar!

Kolla här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16202796.ab
Den artikeln är lika trovärdig källa som random inlägg på Flashback. Allt som står i artikeln har redan stått i denna tråd. Låter mer som "väninnan" vill ha sin stund i rampljuset.

Hon har väl, likt många i tråden, tömt en bag-in-box, skummat genom tråden och börjat tro att rödvinssynerna faktiskt har hänt. I bakfyllans töcken blir sedan "väninnan" avundsjuk för att hon aldrig vågat göra något drastiskt i sitt liv. Därför ska Tuula smutskastas. Räcker inte att hon är en tjuv, hon måste vara misslyckad på flera plan.

När det gäller Aftonblaskan så behöver inte ens "väninnan" existera annat än i T. Westlunds huvud.

Men trådens psykologer kan ju fortsätta rapportera om Tuulas känsloliv dom sista veckorna trots att ni aldrig ens träffat kärringen.

Jag upprepar mitt frågande påstående: En 52-årig kvinna har stulit för att finansiera sitt missbruk. Hon blir avslöjad. Hela världen rasar samman. Orkar inte längre. Vill bara dö.
Alt1: Tar en näve smärtstillande tillsammans med några muggar vodka för att somna in på en plats där hon känner sig trygg.
Alt2: Tar sin cykel och cyklar så ingen hittar vare sig den eller heller henne själv. Där ska hon då hänga eller dränka sig. I november! Utomhus? I Gävle med omnejd!

Någon med kunskap om självmordskandidater: Är Alt2 troligt?
Vilka andra alternativ har vi när det gäller självmord?
Citera
2013-02-08, 23:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Den artikeln är lika trovärdig källa som random inlägg på Flashback. Allt som står i artikeln har redan stått i denna tråd. Låter mer som "väninnan" vill ha sin stund i rampljuset.

Hon har väl, likt många i tråden, tömt en bag-in-box, skummat genom tråden och börjat tro att rödvinssynerna faktiskt har hänt. I bakfyllans töcken blir sedan "väninnan" avundsjuk för att hon aldrig vågat göra något drastiskt i sitt liv. Därför ska Tuula smutskastas. Räcker inte att hon är en tjuv, hon måste vara misslyckad på flera plan.

När det gäller Aftonblaskan så behöver inte ens "väninnan" existera annat än i T. Westlunds huvud.

Men trådens psykologer kan ju fortsätta rapportera om Tuulas känsloliv dom sista veckorna trots att ni aldrig ens träffat kärringen.

Jag upprepar mitt frågande påstående: En 52-årig kvinna har stulit för att finansiera sitt missbruk. Hon blir avslöjad. Hela världen rasar samman. Orkar inte längre. Vill bara dö.
Alt1: Tar en näve smärtstillande tillsammans med några muggar vodka för att somna in på en plats där hon känner sig trygg.
Alt2: Tar sin cykel och cyklar så ingen hittar vare sig den eller heller henne själv. Där ska hon då hänga eller dränka sig. I november! Utomhus? I Gävle med omnejd!

Någon med kunskap om självmordskandidater: Är Alt2 troligt?
Vilka andra alternativ har vi när det gäller självmord?
November i Gävle är nog inte värre än Laxå i februari.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vanligt eller inte kan jag inte svara på. 53-åring försvunnen i Laxå, Christer Nydahl, [funnen död/mod] handlar om en man som försvann i februari och hittades i augusti hängande i ett träd 500 meter från bostaden.
Citera
2013-02-08, 23:53
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Om du tror att du lever i verkligheten så är du helt fel ute. Verkligheten är något helt annat än vad du tror.Verkligheten är allt som man kan föreställa sig och allt vad man inte kan föreställa sig. Om du tror att det bara finns ett alternativ, att T tagit sitt liv, så bevisar det bara hur oerhört inskränkt du är och hur lite du vet om livet och hur människor reagerar. Vi får väl se vem som får rätt. Tror inte det blir du.
Det blir så komiskt när en del argumenterar utifrån egna känslor. Det applicerar dom sedan på en 52-årig kvinna som stulit/förskingrat 20 mille för att sedan försvunna.

Eventuell kritik hånler dom åt med ord som "Hon var ju en vanlig kvinna, en mormor. Ingen agent med kontakter i undre världen som på film."

Nej, Tuula är/var ingen vanlig mormor; en vanlig mormor snor inte 20 mille och försvinner. Ingen har påstått att hon har kontakter med skumt folk eller skaffat kunskap om avancerad penningtvätt. Amatörpsykologerna svarar på sina egna inbillningar som dom tror att andra påstått.

Tuula kan vara död. Tuula kan leva. Ingen annan än Tuula vet/visste. Kanske vet hennes barn mer än dom berättar. Aftonblaskans anonyma vittnen och källor vet lika mycket som det står i tråden.
Senast redigerad av AceKadabra 2013-02-08 kl. 23:59.
Citera
2013-02-09, 00:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
November i Gävle är nog inte värre än Laxå i februari.
Citat:
Vanligt eller inte kan jag inte svara på. 53-åring försvunnen i Laxå, Christer Nydahl, [funnen död/mod] handlar om en man som försvann i februari och hittades i augusti hängande i ett träd 500 meter från bostaden.
Nä, det är nog ungefär likadant. Och iofs är det ett memento att det tog nästan ett halvår att hitta honom fast han hade hängt sig 500m från sitt hus - det antyder att dränkning inte nödvändigtvis är det enda självmordssättet som inte hade resulterat i en funnen kropp vid det här laget, bara sökandet har skötts tillräckligt amatörmässigt.

Men likafullt - ja, det var säkert kallt och otrevligt i Laxå 21 februari. Men så såg han också till att klä sig varmt och trevligt. Termobyxor, termojacka, mössa med öronlappar. Ingen risk att han skulle frysa och huttra medan han förberedde hängningen. Ingen anledning att göra ett otrevligt ärende ännu otrevligare i onödan.

Så - ja, sökningarna kan ha bommat Tuula någonstans på landbacken. Men att Christer Nydahl hängde sig i februari i Laxå iklädd termojacka, termobyxor och mössa stöder i sig inte direkt tanken att nån skulle tycka att det var en bra idé att dränka sig i en sjö i Gästrikland i slutet av november.
Citera
2013-02-09, 08:06
Medlem
FruGondols avatar
Såvida jag uppfattat detta korrekt så anser de anhöriga att Tuula
sannolikt är död.
Polisen håller det för sannolikt att Tuula är vid liv ...

Tydligen ingen konsensus där – det glappar – det spretar ...
Citera
2013-02-09, 08:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
sannolikt är död.

Tydligen ingen konsensus där – Det glappar – Det spretar ...
Dom anhöriga _säger_ att dom anser hon är död.
Citera
2013-02-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Har hon cyklat i ån kanske hon aldrig hittas. De flesta som valt ån i gävle har hittats mellan alderholmen till båthamnen ute i flisskär, men driver dom inte in till stranden och fastnar i något kan dom driva ut till havs och då hittas dom knappast innan dom blir ålföda. Jag minns inte om is hade hunnit läggas intill strandkanterna när hon försvann, om den hade gjort det kan hon ha drivit ut långt. ALternativt att hon fäst sig vid cykeln för att inte flyta upp, men det låter lika kallt som desperat.

Jag är fullständigt övertygad att hon tagit sig av daga, finns inget annat alternativ, men å andra sida lever jag i verkligheten och inte i en Beckfilm som 95% av dom som spekulerar och fantiserar i tråden gör, det blir kul att bumpa en massa gamla inlägg den dagen hon hittas.

Då lever även polisen i en Beckfilm menar du? Det är ju dom som tror att hon lever.
Citera
2013-02-09, 08:27
Medlem
Marre1976s avatar
De flesta självmord begås av människor som på något sätt haft kontakt med psykiatrin. Ofta med destruktiva negativa tankar om sig själv. Man har medicinerats i överflöd och därefter tagit sitt liv.
Man ser inget annat alternativ...

Det är ett stort steg att begå självmord och jag tror inte att många förskingrare valt denna väg.
Självmord kan inte vara ett alternativ till att sitta på svenska kåken och få hjälp med sitt beroende några år.

Jag tror att Tuula lever och snart kommer hem då hon tröttnat på att hålla sig undan. Det måste vara skit tufft att alltid vara beredd på att någon ska känna igen henne...

Det som talar emot att hon lever är att hon fortfarande efter alla artiklar på förstasidorna på E och A inte blivit igenkänd...
Citera
2013-02-09, 08:29
Medlem
Citat:
sannolikt är död.

Vad jag har sett måste polisen jobba utifrån att hon kan vara vid liv.
Har jag missat ngt? Länka gärna isof!
Citera
2013-02-09, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
sannolikt är död.

Det råder nog ingen konsensus inom lägren heller. För ingen vet. Iaf pratar ingen som vet.

Jag tycker nog att argumenten för att hon lever är tyngre än motsatsen. Men vad vet jag? Jag är varken polis eller anhörig.
Citera
2013-02-09, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Dom anhöriga _säger_ att dom anser hon är död.

Man ska alltid ta vad chockade anhöriga säger med en nypa salt. Dels är dom förmodligen förvirrade/chockade. Dels pratar dom efter egna känslor till henne. Sen kan man aldrig känna en person helt och hållet. Man tror att man känner någon fullt ut men det gör man inte. Man kan aldrig veta till 100 % hur en människa innerst inne tänker eller vad hon är kapabel till, oavsett hur väl man känner den personen. Se bara, hon blåste ju alla i flera år.

Jag tror polisen har något konkret på att hon är i livet och befinner sig utomlands. Men dom släpper inte det då utredningen fortfarande pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in