2016-03-04, 07:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Nu är det ju förvisso skillnad på bildning och utbildning. Just “it's” och “its” är ju lätta att blanda ihop då de uttalas precis likadant och har en väldigt liknande stavning.

Speciellt om man har en mobil med en jobbig "autocorrect".
Citera
2016-03-04, 12:51
Medlem
baggebo1s avatar
Här kan man se nattens debatt:

https://www.youtube.com/watch?v=_hu22EA_DAU

En betydligt mer städad tillställning än den förra (CNN) debatten. Alla deltagare mer tillbakahållna. Verkar som medierna har gett upp Rubio, han "pushas" inte längre som huvudutmanaren (tror faktiskt han fick minst taltid av samtliga) till Trump. Tror att de vill lyfta Kasich lite inför Ohio, han talade betydligt mer än förra gången. Men Kasich är verkligen en otäck typ utrikespolitiskt, en tvättäkta neokonservativ, vilket märktes på hans svar om Ukraina och Ryssland.

Märktes att Cruz hade lite självförtroende och momentum efter supertisdagen. Var mer självsäker än Rubio som känns allt mer resignerad. Rubio var inte alls lika aggressiv som i förra debatten och trots att han skapat #NeverTrump och varnat för vilken enorm fara Trump skulle vara för landet lovar han i sista frågan (liksom alla de andra) att stödja Trump om han nomineras.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-04 kl. 12:53.
Citera
2016-03-04, 19:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det som trendar totalt i USA verkar vara Ted Cruz snor.

Ca 20 minuter in i Fox News-debatten så letar sig en snorkråka ner på hans läppar. Några meningar senare så slukar han glupskt i sig denna godbit. Allt är fångat i pinsam zoom och HD.

Googla på "cruz booger" för mer information.
Citera
2016-03-04, 20:43
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Ca 20 minuter in i Fox News-debatten så letar sig en snorkråka ner på hans läppar. Några meningar senare så slukar han glupskt i sig denna godbit. Allt är fångat i pinsam zoom och HD.

Fast den verkar ju komma ur hans mun?
Citera
2016-03-04, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Haha, wtf
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/03/03/people-actually-googled-to-figure-out-what-was-on-ted-cruzs-lip/
Citat:
Rising searches for Trump:

trump debate
trump steaks
donald trump age
how old is donald trump

We'll note that the Cruz lip incident coincided with the tax discussion. So the rising searches for Cruz:

ted cruz booger
ted cruz mouth

ted cruz tax postcard
USA är pinsamma

Annars top-3 i Google såg ut såhär
https://twitter.com/GoogleTrends/status/705606965548945408
1 Migration
2 Ekonomi
3 Isis

Alla 3 anses Trump vare bäst på (enligt exit-polls)
Citera
2016-03-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Fast den verkar ju komma ur hans mun?

Spelar ingen roll vad det faktiskt är. Folk uppfattar det som äckligt, och inte presidentlikt. Sånt kan ha större effekt än vad man tror.
Citera
2016-03-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det innebär också på att både Rubio och Kasich satsar på brokered convention

Ja, det är väl enda rimliga strategin nu. Ironiskt nog innebär det att alla andra vill att Cruz stannar i racet. (För att ta röster från Bert)
Citera
2016-03-05, 01:06
Medlem
Continental Ops avatar
Tyckte det var rätt mkt som förra förra debatten, Cruz och Rubio använde mest sina frågor till att attackera Trump o gapa med honom, jag tycker de gjorde bort sig, framförallt Rubio. Trump skakade bara bort det men hade lite mer problem med frågorna eftersom han faktiskt för första ggr i hela valrörelsen fick lite kritiska frågor där han konfronterades med sina lögner.
Jag har dock svårt att tro att det där skadade honom överhuvudtaget.

Det kändes lite som att Kasich vann det där eftersom han gick in flera ggr mkt taktiskt när bråken var på väg att stanna av lite och pratade om vardagliga ämnen o framstod som en vettig person.

Jag tror Trumps ledning är intakt men hoppas att Kasich tog lite av Cruz och Rubio igår, han är ju den enda av de där som inte är ett as som jag ser det. Förhoppningsvis vinner Kasich Ohio och Rubio förlorar Florida
Citera
2016-03-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Tyckte det var rätt mkt som förra förra debatten, Cruz och Rubio använde mest sina frågor till att attackera Trump o gapa med honom, jag tycker de gjorde bort sig, framförallt Rubio. Trump skakade bara bort det men hade lite mer problem med frågorna eftersom han faktiskt för första ggr i hela valrörelsen fick lite kritiska frågor där han konfronterades med sina lögner.
Jag har dock svårt att tro att det där skadade honom överhuvudtaget.

Det kändes lite som att Kasich vann det där eftersom han gick in flera ggr mkt taktiskt när bråken var på väg att stanna av lite och pratade om vardagliga ämnen o framstod som en vettig person.

Jag tror Trumps ledning är intakt men hoppas att Kasich tog lite av Cruz och Rubio igår, han är ju den enda av de där som inte är ett as som jag ser det. Förhoppningsvis vinner Kasich Ohio och Rubio förlorar Florida

Kasich kör på sin gulliga-farbror rutin och lägger dessutom till det krig i Libyen, Irak, Syrien och Nordkorea. Han går längre än Rubio där.

Jag kan tänka mig att han ser att Rubio falnat lite och vill med de krigiska uttalandena få den utrikespolitiska "expertisen" bakom sig.
Citera
2016-03-05, 02:08
Bannlyst
Ben Carson hoppar av. Det var väl ganska förväntat, med tanke på att han inte var med i debatten igår.

Ben Carson meddelade på fredagen att han hoppar av presidentvalet och istället ska leda en grupp som ska fokusera på att få kristna att gå och rösta i november. "Även om jag nu lämnar kampanjandet, så finns det en massa människor som älskar mig. Det kommer bara inte rösta på mig, sade Carson till en grupp konservativa som samlats vid National Harbor i Maryland. "Men det är ok. Det är inte ett problem. Jag kommer fortfarande att vara starkt engagerad i att försöka rädda vår nation."
http://edition.cnn.com/2016/03/04/politics/ben-carson-new-role-my-faith-votes-cpac/index.html
Senast redigerad av roffe08 2016-03-05 kl. 02:30.
Citera
2016-03-05, 17:11
Bannlyst
CNN tar idag upp det här med stängda och öppna val.

Öppna vs stängda republikanska val.
Lördagens val erbjuder Cruz en stor taktisk fördel.
En viktig faktor i Trumps styrka har varit hans förmåga att få lyckas expandera det republikanska partiet och lyckats få väljare att ta sig till vallokalerna och rösta. Vilket kunde ses i delstaten Virginia där rekord noterades, samt även i de norra delstaterna.
Men dessa delstater hade öppna val. För att delta i dessa behövde man inte vara registrerad republikan, utan man kunde gå och rösta samma dag så länge som man var en registrerad väljare. Republikanerna har haft fyra val som har varit stängda, Iowa, Nevada, Oklahoma och Alaska. Cruz, och inte Trump, vann tre av dessa. I dag så har alla delstater där republikanerna har val, stängda val.
Detta gör att lördagen kan vara ett omedelbart test för att se vilka långsiktiga chanser Cruz har i presidentvalet. Om han kan vinna så många delstater som Trump, kommer det stärka hans argument att han är det logiska alternativet till Trump, speciellt om dessa två kommer vara de enda vinnarna idag.
http://edition.cnn.com/2016/03/05/politics/caucuses-primaries-what-to-watch/index.html

Har CNN rätt att det ger Cruz fördel?
Vad jag själv tycker, så ifrågasätter jag inte det de skriver om Oklahoma och Alaska. Men var det inte nått om att i första valet, i Iowa, så hade Ben Carsons väljare blivit informerade om att han hade hoppat av valet på valdagen och istället röstat på någon annan kandidat som kan ha påverkat utgången av det valet? Här är ett Yotutube klipp från den republikanska debatten i New Hampshire 160206 där Ben Carson och Ted Cruz diskuterar det inträffade. https://www.youtube.com/watch?v=AVJ-qgLHAwQ
Senast redigerad av roffe08 2016-03-05 kl. 17:39.
Citera
2016-03-05, 17:18
Bannlyst
fan kommer bara gå åt två håll i GOP. nekar dom trump hans nominering så kommer det bli revolt...skrämmande faktiskt. etablissemanget är out in the open och säger NEJ, RÖSTA INTE PÅ TRUMP....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in