2016-03-03, 00:25
Medlem
Menveds avatar
Tveksamt om Kasich är med hela vägen till Ohio. Om mätningarna visar att Trump vinner Ohio så tror jag han drar sig ur. Det vore en nesa att förlora sin hemstat.

Läste för övrigt en artikel idag om att Cruz seger i Texas var extremt svag i jämförelse med tidigare presidentkandidater i sina respektive hemstater.
Citera
2016-03-03, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Tveksamt om Kasich är med hela vägen till Ohio. Om mätningarna visar att Trump vinner Ohio så tror jag han drar sig ur. Det vore en nesa att förlora sin hemstat.

Läste för övrigt en artikel idag om att Cruz seger i Texas var extremt svag i jämförelse med tidigare presidentkandidater i sina respektive hemstater.
Cruz vann Oklahoma där han låg 13% efter, så att jag tror att Kasich absolut ska vänta till Ohio.

Det innebär också på att både Rubio och Kasich satsar på brokered convention
Citera
2016-03-03, 12:41
Medlem
Socialkonservativs avatar
Trump kommer vinna åtminstone 350 av delegaterna i de återstående valen som inte är winner-takes-all. Då har Trump 600 delegater.

Förlorar han California så kan det faktiskt bli ganska tajt om huruvida han kommer över majoritetsgränsen.

Förlorar han ett par stora winner-take-all-stater, exempelvis Ohio och Pennsylvania, ja då är det inte alls otroligt att det blir ett brokered convention.
Citera
2016-03-03, 20:02
Medlem
Oriamendis avatar
Tycker att meddelandet är en smula kryptiskt, men det låter som att Ben Carson kastar in handduken nu?

https://www.bencarson.com/news/news-updates/official-statement-by-dr.-ben-carson

Om jag nu också ska efteranalysera supertisdagen kan man väl sammanfatta det som en fullt godkänd natt för Trump. Han tog hem sju av elva delstater och har ett starkt momentum. Lika positivt är det för honom att det fortfarande inte har utkristalliserats en klar försterival mot honom; Rubio och Cruz står fortfarande och stampar på ungefär samma nivå. För Cruz får det väl emellertid klassas som en särskilt stor motgång att han åkte på storstryk mot Trump i den djupa söderns bibelbälte - ett område som borde vara som klippt och skuret för honom.

Det enda riktigt mörka molnet på Trumps himmel just nu är väl det faktum att han tycks ha svårt att vinna dessa "closed caucuses" som gäller framför allt i slättstaterna i mellanvästern. Minnesota och Iowa är hans klart svagaste stater hittills, och då flera liknande är i antågande kan det bli en första svår prövning för honom.
Citera
2016-03-03, 21:04
Medlem
Rosikos avatar
Förstår inte riktigt varför Trump väljer att sätta hårt mot hårt med Romney. Om något var nu läget för Trump att visa lite ledarskap och bara gå vidare. I längden kommer dessa konstanta dueller mellan Trump och partiet inte att gynna någon. Trump skulle nog vinna mer på att tona ner galenskaperna och verka mer presidential.
Citera
2016-03-03, 21:16
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Trump skulle nog vinna mer på att tona ner galenskaperna och verka mer presidential.

Det är det nog väldigt många som tycker, men jag tror helt enkelt inte att han kan. Såg att han hade skrivit "it's" och menat "its" i någon tweet nyligen, tyder inte på någon djupare bildning och känns som något man kan göra på Flashback men inte som presidentkandidat.

Det intressanta är om hans stora uppslutning beror på vad han är mot snarare än vad han är för eller själv representerar. Därav skrämselhickan och desperationen både hos andra republikaner och kanske framför allt hos media i allmänhet. Han är en av mycket få politiker jag sett på senare år som vänder sig direkt mot media och dessutom kommer undan med det, tror det är nyckeln till hans framgång.
Citera
2016-03-03, 22:15
Medlem
Ostrobothnias avatar
Kan ngn påminna mig om hur många superdelegater GOP har och hur de får rösta i konventet?
Citera
2016-03-03, 22:47
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Kan ngn påminna mig om hur många superdelegater GOP har och hur de får rösta i konventet?
Inga, det är demokraterna som kör med superdelegater.

För att nyansera svaret lite däremot, så är 437 delegater "unpledged" varav 168 hör till RNC.
Senast redigerad av sm910dif 2016-03-03 kl. 22:56.
Citera
2016-03-03, 23:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Inga, det är demokraterna som kör med superdelegater.

För att nyansera svaret lite däremot, så är 437 delegater "unpledged" varav 168 hör till RNC.

Jag har sett siffran 437 tidigare men aldrig hittat någon källa till den, vad de skulle bestå av. Sedan är de 168 automatiska delegaterna enligt nya regler sedan förra valet bundna till resultatet i staten, så de får inte rösta fritt. Det har även skett en annan intressant regelförändring sedan förra valet, och det är att vid ett "brokered convention" så måste kandidaterna som föreslås ha vunnit åtminstone 8 stater för att räknas som valbar. Dessa regler kan vi tacka Ron Paul för.

Sedan förra valet blev GOP-etablissemanget lite skraja så de gjorde om reglerna för att effektivt låsa ute icke-godkända kandidater som Ron Paul. Tyvärr verkar det som att samma regler har låst in Trump i värmen och resten ute i kylan
Citera
2016-03-04, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Det är det nog väldigt många som tycker, men jag tror helt enkelt inte att han kan. Såg att han hade skrivit "it's" och menat "its" i någon tweet nyligen, tyder inte på någon djupare bildning

Trump har en examen i ekonomi..
Citera
2016-03-04, 02:21
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Trump har en examen i ekonomi..
Nu är det ju förvisso skillnad på bildning och utbildning. Just “it's” och “its” är ju lätta att blanda ihop då de uttalas precis likadant och har en väldigt liknande stavning.
Citera
2016-03-04, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Förstår inte riktigt varför Trump väljer att sätta hårt mot hårt med Romney. Om något var nu läget för Trump att visa lite ledarskap och bara gå vidare. I längden kommer dessa konstanta dueller mellan Trump och partiet inte att gynna någon. Trump skulle nog vinna mer på att tona ner galenskaperna och verka mer presidential.

Hans gigantiska ego hindrar honom från det, och (förhoppningsvis) blir hans Gigantiska Ego också så småningom hans fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in