Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Varför detta uträknande av Cruz?

Visst är han en sliskig orm, men till skillnad från övriga republikanska kandidater så är Cruz en riktigt bra debattör. Han är inte heller rädd för att stå för sina värderingar till skillnad från McCain och Romney som mest verkade skämmas för sina åsikter. Med tanke på missnöjet mot Obama och skandalerna som cirkulerar kring Clinton, så har nog Cruz en chans att vinna.
För min del är det bara magkänsla, jag ser inte honom ta hem nordöstra USA som ju är den viktigaste kvadranten om man delar in lower 48 i fyra lika stora delar.
Visst, han kanske ser bra ut i polls nu mot Clinton, men jag vill nog påstå att det är omöjligt att få ut något vettigt av polls gällande riktiga presidentvalet förrän vi har de två kandidaterna klara till 100 %. Innan dess blir det mer att den som tillfrågas tänker "vill ju ha XX istället, inte bra om NN blir kandidat" osv.
Trump är den enda av de fyra kandidaterna som verkligen kan bjuda på sådant Clinton inte har eller ens fattar. Visst, han är väldigt politiskt oerfaren, men det är de andra också jämfört med Hillary eftersom hon har oslagbar insyn i Vita Huset (first lady, utrikesminister), förmodligen så bra man kan ha utan att ha varit just president.
Man måste alltså hitta något helt annat att spöa Hillary med, och det har ju Trump minst sagt. Därför tror jag att han har bäst chans att slå henne när det väl gäller. Den stora frågan är väl mer, i synnerhet för GOP, om han verkligen representerar republikansk politik.