2016-02-26, 14:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Någon som såg debatten i natt?

Japp. Ingen av de bättre debatterna jag sett eller ens i denna valrörelse.

Både Rubio och Cruz var väldigt aggressiva och inte alltid speciellt sakliga. Om detta är deras sista plan att stoppa Tåget så är det nog för sent.
Citera
2016-02-26, 14:32
Medlem
Continental Ops avatar
Jag tycker det var rätt likt den förra pajastillställningen fast Cruz och framförallt Rubio gapade mkt mer än förra gången. Trump fick ett par smällar som han inte riktigt klarade att hantera bl.a. angående vad lite konkret han har angående sjukförsäkringen.

Det har ju alltid varit så, Trump har typ fem ämnen på sin hemsida, han har en historik som demokrat, han har en halvskum/korrupt affärskarriär, de borde ha börjat hugga tidigare, nu verkar det vara för sent. Precis som förra gången var det rätt tydligt att Trump är lite väl impulsstyrd när han får kritik och kan inte vara tyst. Det hade IMHO varit en bättre taktik att som Cruz&Rubio försöka gapa högre utan mer be om ordet o köra mer strikt proffsigt och låta honom framstå som den som inte kan uppföra sig som folk.

Kasich var som förra ggr en voice of reason i det där sammanhanget men det verkar ju inte amerikanarna uppfatta iaf.

Carson ha ha, kul slutanförande, var det för att bli president eller sälja böcker eller nåt annat?

Jag tror de sliter sig i håret nu GOP, den här nomineringen är ett skenande tåg alltså.
Citera
2016-02-26, 16:25
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Någon som såg debatten i natt?

Det var kul att se Trump bli pressad om faktiskt politik. Han klarade inte av det särskilt bra men lär knappast hjälpa särskilt mycket nu, det kom försent. Rubio imponerade enligt min åsikt särskilt när Trump fick på nöten om hur Obamacare ska ersättas.
Citera
2016-02-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Det var kul att se Trump bli pressad om faktiskt politik. Han klarade inte av det särskilt bra men lär knappast hjälpa särskilt mycket nu, det kom försent. Rubio imponerade enligt min åsikt särskilt när Trump fick på nöten om hur Obamacare ska ersättas.

Nu är jag inte särskilt påläst gällande Rubio:s politik. Men har han någon egen politik gällande Obamacare? Jag tvivlar på det. Jag tvivlar på att Cruz har det också.

Men på sätt och vis säger det något. Trump förväntas ha alla svaren redo. Ingen förväntar sig något sådant av Rubio.
Citera
2016-02-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nu är jag inte särskilt påläst gällande Rubio:s politik. Men har han någon egen politik gällande Obamacare? Jag tvivlar på det. Jag tvivlar på att Cruz har det också.

Men på sätt och vis säger det något. Trump förväntas ha alla svaren redo. Ingen förväntar sig något sådant av Rubio.
Du är uppenbarligen dåligt påläst. Det Cruz oftast talar om är "repeal every word of Obamacare". Rubio likaså, även om inte lika skarpt som Cruz. De har inte särskilt raffinerade planer, men de har någon typ av plan som de kan förmedla ut till väljarna. Trump har inte det, och får därför sig en smäll när han förväntas kunna presentera något någorlunda konkret men är okapabel till det.

Och jo, alla förväntar sig det av Rubio. Allra mest av Rubio faktiskt. Därav "Rubot", han hade alltid förprogrammerade svar redo. Något som han lyckades ändra på i debatten.
Citera
2016-02-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Du är uppenbarligen dåligt påläst. Det Cruz oftast talar om är "repeal every word of Obamacare". Rubio likaså, även om inte lika skarpt som Cruz. De har inte särskilt raffinerade planer, men de har någon typ av plan som de kan förmedla ut till väljarna. Trump har inte det, och får därför sig en smäll när han förväntas kunna presentera något någorlunda konkret men är okapabel till det.

Och jo, alla förväntar sig det av Rubio. Allra mest av Rubio faktiskt. Därav "Rubot", han hade alltid förprogrammerade svar redo. Något som han lyckades ändra på i debatten.

Ja, precis. De har ingenting. Det är det jag menar. Av Trump kan man rätteligen förvänta sig mer. Men man kan inte förvänta sig något av Rubio.

Vad de har är repeal. Men inte replace. De har ingenting. Du skriver det själv.

Trump har alltså per definition mer att komma med. Så länge han säger ett ord mer än replace har han mer att komma med. Rubio? Noll och intet. Likaså Cruz.
Citera
2016-02-26, 17:30
Medlem
Ostrobothnias avatar
Kollat igenom största delen av republikanska debatten och måste säga att Rubio är för dåliga alltså, på reportagen lät det ju som han fått in knockouts men tyckte mest det lät som han kastade sina patenterade canned lines omkring sig. Kanske mera engergetiskt än tidigare men det säger mera om förväntningarna, än om prestationen igår. Höjde han nivån är det ändå för sent.
Citera
2016-02-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, precis. De har ingenting. Det är det jag menar. Av Trump kan man rätteligen förvänta sig mer. Men man kan inte förvänta sig något av Rubio.

Vad de har är repeal. Men inte replace. De har ingenting. Du skriver det själv.

Trump har alltså per definition mer att komma med. Så länge han säger ett ord mer än replace har han mer att komma med. Rubio? Noll och intet. Likaså Cruz.
Möjligen var jag otydlig. De har en plan utöver "repeal", de har en viss replace. Det är replace-planen som inte är särskilt raffinerad, men den finns och de kan förklara den utan att stå som fån likt Trump.
Citera
2016-02-26, 19:07
Medlem
Menveds avatar
Han siktar nog antingen på VP-posten eller posten som attourney general, vilket, om jag har förstått det rätt är en sorts kombination av justitieminister och riksåklagare i USA. Jag kan ha fel där. I så fall är det bara justitieminister.

Vill även påminna om min gamla förutsägelse när Christie hoppade av.
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Trump avslöjade nu på morgonen att Christie och han hade haft ett långt samtal på telefon, så det är inte helt uteslutet att han kommer att endorsa Trump.

Edit. Trodde jag skrev i Trump-tråden, men men.
Senast redigerad av Menved 2016-02-26 kl. 19:11.
Citera
2016-02-26, 19:09
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Möjligen var jag otydlig. De har en plan utöver "repeal", de har en viss replace. Det är replace-planen som inte är särskilt raffinerad, men den finns och de kan förklara den utan att stå som fån likt Trump.
Om ni läser på deras hemsidor så ser ni att varken Trump eller Cruz har ett ämne för sjukförsäkringen. Rubio har det men det står inte mkt konkret där.

Egentligen känns det lite som ett skämt att Trump har lyckats ta sig så jävla långt utan att ha en fullständig politik men det var nån här som sa att det inte alls är ovanligt i amerikanska valrörelser utan det är först om man blir nominerad som man anlitar lite folk som börjar kolla på detaljerna?

Hillary verkar iaf ha en rätt klar och utförlig plan, det måste man ge henne
Citera
2016-02-26, 20:00
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Han siktar nog antingen på VP-posten eller posten som attourney general, vilket, om jag har förstått det rätt är en sorts kombination av justitieminister och riksåklagare i USA. Jag kan ha fel där. I så fall är det bara justitieminister.

Vill även påminna om min gamla förutsägelse när Christie hoppade av.

Edit. Trodde jag skrev i Trump-tråden, men men.
Jag var före min vän

(FB) Primärvalen i New Hampshire 9 feb 2016
Citera
2016-02-26, 20:09
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Om ni läser på deras hemsidor så ser ni att varken Trump eller Cruz har ett ämne för sjukförsäkringen. Rubio har det men det står inte mkt konkret där.

Egentligen känns det lite som ett skämt att Trump har lyckats ta sig så jävla långt utan att ha en fullständig politik men det var nån här som sa att det inte alls är ovanligt i amerikanska valrörelser utan det är först om man blir nominerad som man anlitar lite folk som börjar kolla på detaljerna?

Hillary verkar iaf ha en rätt klar och utförlig plan, det måste man ge henne

Detaljerade program är ju inte en del stor av valkampanjerna i USA. däremot kan man ju säga det att Trump haft den mest konkreta politiska linjer i debatterna än så länge, inte minst i går.

Skulle detaljerade program vara viktig så skulle Clinton inte hon få en 20-del av Sanders antals väljare. Vad nu tredje klassens Dem-kandidater har med denna tråd att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in