Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-30, 17:58
  #1
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Varje gång jag går in i denna forumsdel blir jag alltid chockad över nivån på språket, och då på ett negativ sätt. Nästan alltid saknas det punkt, stor bokstav mm samt är inläggen fyllda med stavfel och särskrivningar. Kan ta ett exempel från tråden "once in a lifetime ögonblick när ni varit bänga".
Citat:
Ursprungligen postat av BLAM
Som topic lyder .

Kan börja..

Sätt hemma efter en stadig gås. Sätt jag och lekte med
En kortlek och skulle skicka i i väg ett kort.. jag letar efter nått och träffa..
Målet blev dörr handtaget.. skickar iväg kortet och träffar mitt i springan(dörren va stängd)
Kortet fastnar i springan halvvägs in och dörren öppnas lite halft.. (säkert nån vindputs)
Men endå jag lutar mig bakåt och lägger mig ner helnöjd.
Kanske inte så märkvärdigt men jag tyckte att jag va ballast i världen
Ser ni hur mycket fel det är på stavning, meningsbyggnad o.s.v?
Vad beror detta på? Är det så att folk som inte kan skriva drar sig till cannabis, eller är det helt enkelt så att cannabis försämrar ens skrivförmåga?Diskutera!
Citera
2012-10-30, 18:12
  #2
Medlem
TequilaBoys avatar
Minst sagt. Det är alltid ett överflöd av särskrivningar och stavfel i denna forumdel.

Jag tror det kan bero på att många är påverkade när de skriver. Vissa kanske får svårigheter att formulera sig och bygga korrekta meningar. Annars är det väl nyfrälsta 16 åringar, fast de borde iofs kunna skriva ordentligt...

Det är många invandrare som röker så det är nog några som skriver här ibland. Då kan det bli lite knasigt med stavning osv.
Citera
2012-10-30, 18:17
  #3
Medlem
basseakers avatar
För att folk inte gått ur grundskolan/gymnasiet?
För att folk som röker gräs oftast har dyslexi?
För att folk som röker gräs inte fattar/bryr sig?
För att de är helt värdelösa på svenska redan från början.
För att många som röker gräs inte klarat av skolan?

Den här forumsdelen är en svensklärare mardröm, jag tror det beror sig på att många som är här faktiskt är folk från gymnasiet. Jag har själv suttit här sen jag var sjutton (två år sedan) och jag tycker faktiskt den här delen av forumet har sjunkit. Sen stavade jag inte särskilt dåligt när jag var sjutton heller eftersom jag alltid haft lätt för språk.

Reserverar mig för slarvfel då jag är trött.
Citera
2012-10-30, 18:34
  #4
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaBoy
Det är många invandrare som röker så det är nog några som skriver här ibland. Då kan det bli lite knasigt med stavning osv.
Får muslimer som står för 99% av invandringen röka cannabis enligt deras helt normala religion islam?

Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jag har själv suttit här sen jag var sjutton (två år sedan) och jag tycker faktiskt den här delen av forumet har sjunkit.
Cannabiskonsumtion har ju ökat på senare år, kanske är det där sambandet finns? Högre konsumtion leder till lägre skrivförmåga. Låter inte helt orimligt i mina öron.
Citera
2012-10-30, 18:40
  #5
Medlem
man ska inte bry sig om sånt va spelar det för roll om man stavar fel? man fattar ju endå vad man menar, om du tror att cannabis försämrar skrivförmågan så är säkert för att dem flesta som skriver på den här forum delen bänga eller som jag skiter fullstendigt i om jag stavar fel så lenge du förstår vad jag menar
Citera
2012-10-30, 18:44
  #6
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heronisten
man ska inte bry sig om sånt va spelar det för roll om man stavar fel? man fattar ju endå vad man menar, om du tror att cannabis försämrar skrivförmågan så är säkert för att dem flesta som skriver på den här forum delen bänga eller som jag skiter fullstendigt i om jag stavar fel så lenge du förstår vad jag menar
Sätt ut punk och stor bokstav samt rätta stavfelen så kanske någon orkar läsa. Ser bara en stor gröt just nu.
Citera
2012-10-30, 18:52
  #7
Medlem
TequilaBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Får muslimer som står för 99% av invandringen röka cannabis enligt deras helt normala religion islam?

Det vet jag inte. Vad jag vet är att det finns massvis med invandrare som gillar att röka lite hasch då och då.
Citera
2012-10-30, 18:55
  #8
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heronisten
man ska inte bry sig om sånt va spelar det för roll om man stavar fel? man fattar ju endå vad man menar, om du tror att cannabis försämrar skrivförmågan så är säkert för att dem flesta som skriver på den här forum delen bänga eller som jag skiter fullstendigt i om jag stavar fel så lenge du förstår vad jag menar

Om du inte förstår det så räcker det för mina pappa som exempel att gå in här kolla på hur folk skriver och framför argument för att han skall rata cannabis. Jag förstår han faktiskt, vem fan vill vara far till ett barn som inte ens kan framföra sina argument med en svenska folk förstår?

Tror du cannabis kommer legaliseras när folk som röker den stavar som apor med tangentbord?
Det här är ju löjligt, kan man inte framföra sin åsikt så folk faktiskt förstår med ordentliga argument så ska man inte argumentera. Sen att jag faktiskt bryr mig om retorik och du uppenbarligen inte gör det är något helt annat.
Citera
2012-10-30, 18:56
  #9
Medlem
eller är ni bara så jävla pantade så ni inte kan läsa texter utan punkter och allt vad det heter!
Citera
2012-10-30, 19:00
  #10
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evo-martin
eller är ni bara så jävla pantade så ni inte kan läsa texter utan punkter och allt vad det heter!
Tog mig friheten att översätta ditt inlägg så att folk orkar läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av Evo-martin
Eller så är ni bara så jävla pantade att ni inte kan läsa texter utan punkter och allt vad det heter!
Citera
2012-10-30, 19:00
  #11
Medlem
Den förändras. Försämras troligtvis men det är ju en fråga om smak och förmåga att se orden ur en annan vinkel. Mer....moln...

Och nej, här har det inte rökts.
Citera
2012-10-30, 19:04
  #12
Medlem
theraevns avatar
Bitches please, skyll inte bara på cannabis nu! Tror det hänger mycket på att folk i allmänhet bryr sig mindre om sitt språkbruk, nån slags generationssjukdom eller något. Glöm dessutom inte att en stor del av samhället faktiskt består av medelmåttigt begåvade individer till att börja med (och så är ju språk en rätt vanlig grej att ha svårt för oavsett intelligens och whatnot). Jag är i vilket fall som helst inte mindre språkligt begåvad varken sen jag började röka eller när jag är bäng.
Vore dock intressant om det dök upp någon som tycker sig påverkats negativt på det området!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback