2012-10-28, 14:10
Medlem
Bastubans avatar
Någon med erfarenhet eller en god överblick av denna substans?
Citera
2012-11-02, 14:49
Medlem
Bastubans avatar
I brist på annat satt jag och läste rapporten Methylphenidate Analogs as Treatments for Cocaine Abuse från 2001 och den är på det stora hela en överkurs för mig men en del information står svart på vitt, exempelvis att 3,4-CTMP är den mest potenta av de analoger som testats.

Eftersom det handlar om råttor är det omöjligt att dra några slutsatser om ruset men den är 8 ggr mer dospotent än metylfenidat samt:

Citat:
3,4CTMP is much more potent than 3CTMP against [3H]CIT binding. Although dichloro substitution increased potency at the SERT compared with unmodified TMP...

Vilket jag tycker låter intressant.

Den verkar också vara mycket effektiv som återupptagningshämmare av dopamin om jag förstod tabellen på sida 530 rätt.

Jag visste inte att jag kunde bli otålig att testa en ny substans men påtänd och uppspelt som man är nu behövs det disciplin för att inte tjata på kemisten och kräva högre tempo.
Citera
2012-11-03, 07:09
Medlem
gurkan7s avatar
Håller på att kolla runt bland mina kontakter angående den här substansen då den vekar vara riktig nice
Citera
2013-02-12, 00:54
Medlem
hsebbes avatar
Inga nyheter eller erfarenheter av denna substans än?
Citera
2013-02-14, 19:31
Medlem
Den finns på UK shop nu i vart fall. Purechem*** Men så länge det står att försändelsen är "på sortering i Sthlm" är jag skeptiskt till att den når mig.

Uppdaterades idag kl 17 så man får väl ge det ett par dagar till dock.

Borde ju gå med morgondagens utkörning om de inte konfiskerar den som "något de tror kanske kan bli knarkifierat, eller möjligen, i framtiden, hanteras som hälsovådlig vara".

För några klassningar idag finns det väl inte vad jag vet??
Citera
2013-02-14, 21:36
Medlem
Psychoramas avatar
"H. M. Deutsch's discrimination ratio implies it to be more addictive than even cocaine"
Låter ju sådär
Citera
2013-02-14, 21:59
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
"H. M. Deutsch's discrimination ratio implies it to be more addictive than even cocaine"
Låter ju sådär

7ggr mer potent än metylfenidat. Låter som snäppet under MDPV
Citera
2013-02-14, 23:16
Medlem
hsebbes avatar
undrar om ruset kan vara värt bieffekterna som det står om i den lilla infon som finns..
Senast redigerad av hsebbe 2013-02-14 kl. 23:18.
Citera
2013-02-14, 23:50
Medlem
Mmm....MDPV var ju med sorterat som en 10ggr starkare metylfenidat. Men om man betraktar dem som lättöl/starköl så skulle de ju ha samma effekt givet att man lyckas inta samma aktiva dosekvivalent av de bägge ämnena. Och där fallerar MDPV - Metylfen. liknelsen efterssom MDPV tog kontroll över hjärnor som normalt kunde styra undan impulsiva återdoseringar kl 03 när klockan ringer 07 för jobb.

MDPV var så mkt mer mooreish, men visst fanns det likheter i paranoia vid för många/täta/stora doser etc.

Det jag egentligen vill komma åt är om man kan säga att en drog är x ggr starkare bara för att den behöver mindre mängd/massa för samma effekt?

Jag anser ju inte att en påse tjack som dubblerats med hjälp av dextrosol är "hälften så starkt tjack", om det bara handlar om dos/effekt ratio.

Snarare passar det om man jämför en drog som inte kan ge speciellt hög affinitet till receptorerna mot en som kan (kokain/dimetylkokain t.ex....?) Fast jag har kanske fel.
Senast redigerad av Paddington 2013-02-14 kl. 23:53.
Citera
2013-02-15, 12:53
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Mmm....MDPV var ju med sorterat som en 10ggr starkare metylfenidat. Men om man betraktar dem som lättöl/starköl så skulle de ju ha samma effekt givet att man lyckas inta samma aktiva dosekvivalent av de bägge ämnena. Och där fallerar MDPV - Metylfen. liknelsen efterssom MDPV tog kontroll över hjärnor som normalt kunde styra undan impulsiva återdoseringar kl 03 när klockan ringer 07 för jobb.

MDPV var så mkt mer mooreish, men visst fanns det likheter i paranoia vid för många/täta/stora doser etc.

Det jag egentligen vill komma åt är om man kan säga att en drog är x ggr starkare bara för att den behöver mindre mängd/massa för samma effekt?

Jag anser ju inte att en påse tjack som dubblerats med hjälp av dextrosol är "hälften så starkt tjack", om det bara handlar om dos/effekt ratio.

Snarare passar det om man jämför en drog som inte kan ge speciellt hög affinitet till receptorerna mot en som kan (kokain/dimetylkokain t.ex....?) Fast jag har kanske fel.

Håller med om detta. 10ggr mer dospotent innebär i praktiken en mycket potent drog med frisättande, kickande egenskaper som mindre dospotenta droger inte kan uppnå. MDPV är kanske 10ggr mer dospotent men den är inte 10ggr starkare - den är mycket mer än så som vi båda verkar veta
Citera
2013-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Håller med om detta. 10ggr mer dospotent innebär i praktiken en mycket potent drog med frisättande, kickande egenskaper som mindre dospotenta droger inte kan uppnå. MDPV är kanske 10ggr mer dospotent men den är inte 10ggr starkare - den är mycket mer än så som vi båda verkar veta

Ja. MDPV är från helvetet... 15 års erfarenhet av kontrollerad och relativt oproblematisk användning av alla möjliga droger sprack. För att få ihop ekvationen MDPV kvällstid-arbete dagtid fick jag parera med massdoseringar av bensodiazepiner. Vilket man så klart får leva med tills man har ett halvårs ledighet att fasa ut dem på. Vilket förmodligen sker först efter min död, med tanke på det ansvar och den ålder, yrke, fasta kostnader etc som man dragit på sig, och som kräver att man inte är en ängslig bensoabstinerad medborgare för att skiten ska hålla ihop.

Att söka "vård" för nedtrappning vore väl ganska livärdigt med att anmäla intresse för framtida inträde i FAS3.

MDPV är borta, men toleransen för ala stimulanter är föralltid höjd känner jag, och då ännu värre, en vanebilning på benso är idag en realitet.

Lägg till det att man inte mådde bra på MDPV vare sig före återdoseringarna eller efter, men trots det skule ha mer. De första 2-3 doserna kunde erbjuda en hel del dock...

Nej, man kan inte säga att substanser med samma effekter vid given dos är starkare bara för att de kräver mindre mängd. Det är effekten de kan åstadkomma som är relevant - tycker jag.

Alprazolam är inte 10ggr så starkt som Diazepam bara för att 1mg av den första har lika stor eller större effekt än vad 10mg Diazepam har. Dock kan man kanske argumentera för att alprazolam är en starkare bensodiazepin med sin unika uppbyggnad och kraftiga effekt på gaba-receptorerna. Men inte på basis av antal mg...

Till Topic så kom det fram 500mg av detta 3,4-CTMP idag fra UK. Svider trivsamt i slemhinnan i näsan, de rapporter jag läst vittnar om längre onset och verkan så det får vänta med återdos. De 30 mg jag tvunget ville ha i näsborren ger helt klart motiverande, stimulerande och allmänt CS-relaterade effekter som viss kärlsammandragning och härlig handsvett efter 15-20 minuter.

Samt en faibless för att skriva en massa skit på Flashback (den bästa indikatorn kanske).

Tillstöter spontanorgasmer eller panikattacker skall jag försöka att återkomma.
Citera
2013-02-15, 18:56
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Ja. MDPV är från helvetet... 15 års erfarenhet av kontrollerad och relativt oproblematisk användning av alla möjliga droger sprack. För att få ihop ekvationen MDPV kvällstid-arbete dagtid fick jag parera med massdoseringar av bensodiazepiner. Vilket man så klart får leva med tills man har ett halvårs ledighet att fasa ut dem på. Vilket förmodligen sker först efter min död, med tanke på det ansvar och den ålder, yrke, fasta kostnader etc som man dragit på sig, och som kräver att man inte är en ängslig bensoabstinerad medborgare för att skiten ska hålla ihop.

Att söka "vård" för nedtrappning vore väl ganska livärdigt med att anmäla intresse för framtida inträde i FAS3.

MDPV är borta, men toleransen för ala stimulanter är föralltid höjd känner jag, och då ännu värre, en vanebilning på benso är idag en realitet.

Lägg till det att man inte mådde bra på MDPV vare sig före återdoseringarna eller efter, men trots det skule ha mer. De första 2-3 doserna kunde erbjuda en hel del dock...

Nej, man kan inte säga att substanser med samma effekter vid given dos är starkare bara för att de kräver mindre mängd. Det är effekten de kan åstadkomma som är relevant - tycker jag.

Alprazolam är inte 10ggr så starkt som Diazepam bara för att 1mg av den första har lika stor eller större effekt än vad 10mg Diazepam har. Dock kan man kanske argumentera för att alprazolam är en starkare bensodiazepin med sin unika uppbyggnad och kraftiga effekt på gaba-receptorerna. Men inte på basis av antal mg...

Till Topic så kom det fram 500mg av detta 3,4-CTMP idag fra UK. Svider trivsamt i slemhinnan i näsan, de rapporter jag läst vittnar om längre onset och verkan så det får vänta med återdos. De 30 mg jag tvunget ville ha i näsborren ger helt klart motiverande, stimulerande och allmänt CS-relaterade effekter som viss kärlsammandragning och härlig handsvett efter 15-20 minuter.

Samt en faibless för att skriva en massa skit på Flashback (den bästa indikatorn kanske).

Tillstöter spontanorgasmer eller panikattacker skall jag försöka att återkomma.

Intressant om MDPV, mycket matnyttigt för den som har för stor självinsikt och tror sig klara allt.

Potensen var väl bara en "bra" grundsten för denna substans, om inte rusbilden närmar sig vad den är avsedd för är det väl helt meningslöst egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in