2012-10-28, 14:10
Medlem
Bastubans avatar
Ngon med erfarenhet eller en god verblick av denna substans?
Citera
2012-11-02, 14:49
Medlem
Bastubans avatar
I brist p annat satt jag och lste rapporten Methylphenidate Analogs as Treatments for Cocaine Abuse frn 2001 och den r p det stora hela en verkurs fr mig men en del information str svart p vitt, exempelvis att 3,4-CTMP r den mest potenta av de analoger som testats.

Eftersom det handlar om rttor r det omjligt att dra ngra slutsatser om ruset men den r 8 ggr mer dospotent n metylfenidat samt:

Citat:
3,4CTMP is much more potent than 3CTMP against [3H]CIT binding. Although dichloro substitution increased potency at the SERT compared with unmodified TMP...

Vilket jag tycker lter intressant.

Den verkar ocks vara mycket effektiv som terupptagningshmmare av dopamin om jag frstod tabellen p sida 530 rtt.

Jag visste inte att jag kunde bli otlig att testa en ny substans men ptnd och uppspelt som man r nu behvs det disciplin fr att inte tjata p kemisten och krva hgre tempo.
Citera
2012-11-03, 07:09
Medlem
gurkan7s avatar
Hller p att kolla runt bland mina kontakter angende den hr substansen d den vekar vara riktig nice
Citera
2013-02-12, 00:54
Medlem
hsebbes avatar
Inga nyheter eller erfarenheter av denna substans n?
Citera
2013-02-14, 19:31
Medlem
Den finns p UK shop nu i vart fall. Purechem*** Men s lnge det str att frsndelsen r "p sortering i Sthlm" r jag skeptiskt till att den nr mig.

Uppdaterades idag kl 17 s man fr vl ge det ett par dagar till dock.

Borde ju g med morgondagens utkrning om de inte konfiskerar den som "ngot de tror kanske kan bli knarkifierat, eller mjligen, i framtiden, hanteras som hlsovdlig vara".

Fr ngra klassningar idag finns det vl inte vad jag vet??
Citera
2013-02-14, 21:36
Medlem
Psychoramas avatar
"H. M. Deutsch's discrimination ratio implies it to be more addictive than even cocaine"
Lter ju sdr
Citera
2013-02-14, 21:59
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
"H. M. Deutsch's discrimination ratio implies it to be more addictive than even cocaine"
Lter ju sdr

7ggr mer potent n metylfenidat. Lter som snppet under MDPV
Citera
2013-02-14, 23:16
Medlem
hsebbes avatar
undrar om ruset kan vara vrt bieffekterna som det str om i den lilla infon som finns..
Senast redigerad av hsebbe 2013-02-14 kl. 23:18.
Citera
2013-02-14, 23:50
Medlem
Mmm....MDPV var ju med sorterat som en 10ggr starkare metylfenidat. Men om man betraktar dem som lttl/starkl s skulle de ju ha samma effekt givet att man lyckas inta samma aktiva dosekvivalent av de bgge mnena. Och dr fallerar MDPV - Metylfen. liknelsen efterssom MDPV tog kontroll ver hjrnor som normalt kunde styra undan impulsiva terdoseringar kl 03 nr klockan ringer 07 fr jobb.

MDPV var s mkt mer mooreish, men visst fanns det likheter i paranoia vid fr mnga/tta/stora doser etc.

Det jag egentligen vill komma t r om man kan sga att en drog r x ggr starkare bara fr att den behver mindre mngd/massa fr samma effekt?

Jag anser ju inte att en pse tjack som dubblerats med hjlp av dextrosol r "hlften s starkt tjack", om det bara handlar om dos/effekt ratio.

Snarare passar det om man jmfr en drog som inte kan ge speciellt hg affinitet till receptorerna mot en som kan (kokain/dimetylkokain t.ex....?) Fast jag har kanske fel.
Senast redigerad av Paddington 2013-02-14 kl. 23:53.
Citera
2013-02-15, 12:53
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Mmm....MDPV var ju med sorterat som en 10ggr starkare metylfenidat. Men om man betraktar dem som lttl/starkl s skulle de ju ha samma effekt givet att man lyckas inta samma aktiva dosekvivalent av de bgge mnena. Och dr fallerar MDPV - Metylfen. liknelsen efterssom MDPV tog kontroll ver hjrnor som normalt kunde styra undan impulsiva terdoseringar kl 03 nr klockan ringer 07 fr jobb.

MDPV var s mkt mer mooreish, men visst fanns det likheter i paranoia vid fr mnga/tta/stora doser etc.

Det jag egentligen vill komma t r om man kan sga att en drog r x ggr starkare bara fr att den behver mindre mngd/massa fr samma effekt?

Jag anser ju inte att en pse tjack som dubblerats med hjlp av dextrosol r "hlften s starkt tjack", om det bara handlar om dos/effekt ratio.

Snarare passar det om man jmfr en drog som inte kan ge speciellt hg affinitet till receptorerna mot en som kan (kokain/dimetylkokain t.ex....?) Fast jag har kanske fel.

Hller med om detta. 10ggr mer dospotent innebr i praktiken en mycket potent drog med fristtande, kickande egenskaper som mindre dospotenta droger inte kan uppn. MDPV r kanske 10ggr mer dospotent men den r inte 10ggr starkare - den r mycket mer n s som vi bda verkar veta
Citera
2013-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Hller med om detta. 10ggr mer dospotent innebr i praktiken en mycket potent drog med fristtande, kickande egenskaper som mindre dospotenta droger inte kan uppn. MDPV r kanske 10ggr mer dospotent men den r inte 10ggr starkare - den r mycket mer n s som vi bda verkar veta

Ja. MDPV r frn helvetet... 15 rs erfarenhet av kontrollerad och relativt oproblematisk anvndning av alla mjliga droger sprack. Fr att f ihop ekvationen MDPV kvllstid-arbete dagtid fick jag parera med massdoseringar av bensodiazepiner. Vilket man s klart fr leva med tills man har ett halvrs ledighet att fasa ut dem p. Vilket frmodligen sker frst efter min dd, med tanke p det ansvar och den lder, yrke, fasta kostnader etc som man dragit p sig, och som krver att man inte r en ngslig bensoabstinerad medborgare fr att skiten ska hlla ihop.

Att ska "vrd" fr nedtrappning vore vl ganska livrdigt med att anmla intresse fr framtida intrde i FAS3.

MDPV r borta, men toleransen fr ala stimulanter r fralltid hjd knner jag, och d nnu vrre, en vanebilning p benso r idag en realitet.

Lgg till det att man inte mdde bra p MDPV vare sig fre terdoseringarna eller efter, men trots det skule ha mer. De frsta 2-3 doserna kunde erbjuda en hel del dock...

Nej, man kan inte sga att substanser med samma effekter vid given dos r starkare bara fr att de krver mindre mngd. Det r effekten de kan stadkomma som r relevant - tycker jag.

Alprazolam r inte 10ggr s starkt som Diazepam bara fr att 1mg av den frsta har lika stor eller strre effekt n vad 10mg Diazepam har. Dock kan man kanske argumentera fr att alprazolam r en starkare bensodiazepin med sin unika uppbyggnad och kraftiga effekt p gaba-receptorerna. Men inte p basis av antal mg...

Till Topic s kom det fram 500mg av detta 3,4-CTMP idag fra UK. Svider trivsamt i slemhinnan i nsan, de rapporter jag lst vittnar om lngre onset och verkan s det fr vnta med terdos. De 30 mg jag tvunget ville ha i nsborren ger helt klart motiverande, stimulerande och allmnt CS-relaterade effekter som viss krlsammandragning och hrlig handsvett efter 15-20 minuter.

Samt en faibless fr att skriva en massa skit p Flashback (den bsta indikatorn kanske).

Tillstter spontanorgasmer eller panikattacker skall jag frska att terkomma.
Citera
2013-02-15, 18:56
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Ja. MDPV r frn helvetet... 15 rs erfarenhet av kontrollerad och relativt oproblematisk anvndning av alla mjliga droger sprack. Fr att f ihop ekvationen MDPV kvllstid-arbete dagtid fick jag parera med massdoseringar av bensodiazepiner. Vilket man s klart fr leva med tills man har ett halvrs ledighet att fasa ut dem p. Vilket frmodligen sker frst efter min dd, med tanke p det ansvar och den lder, yrke, fasta kostnader etc som man dragit p sig, och som krver att man inte r en ngslig bensoabstinerad medborgare fr att skiten ska hlla ihop.

Att ska "vrd" fr nedtrappning vore vl ganska livrdigt med att anmla intresse fr framtida intrde i FAS3.

MDPV r borta, men toleransen fr ala stimulanter r fralltid hjd knner jag, och d nnu vrre, en vanebilning p benso r idag en realitet.

Lgg till det att man inte mdde bra p MDPV vare sig fre terdoseringarna eller efter, men trots det skule ha mer. De frsta 2-3 doserna kunde erbjuda en hel del dock...

Nej, man kan inte sga att substanser med samma effekter vid given dos r starkare bara fr att de krver mindre mngd. Det r effekten de kan stadkomma som r relevant - tycker jag.

Alprazolam r inte 10ggr s starkt som Diazepam bara fr att 1mg av den frsta har lika stor eller strre effekt n vad 10mg Diazepam har. Dock kan man kanske argumentera fr att alprazolam r en starkare bensodiazepin med sin unika uppbyggnad och kraftiga effekt p gaba-receptorerna. Men inte p basis av antal mg...

Till Topic s kom det fram 500mg av detta 3,4-CTMP idag fra UK. Svider trivsamt i slemhinnan i nsan, de rapporter jag lst vittnar om lngre onset och verkan s det fr vnta med terdos. De 30 mg jag tvunget ville ha i nsborren ger helt klart motiverande, stimulerande och allmnt CS-relaterade effekter som viss krlsammandragning och hrlig handsvett efter 15-20 minuter.

Samt en faibless fr att skriva en massa skit p Flashback (den bsta indikatorn kanske).

Tillstter spontanorgasmer eller panikattacker skall jag frska att terkomma.

Intressant om MDPV, mycket matnyttigt fr den som har fr stor sjlvinsikt och tror sig klara allt.

Potensen var vl bara en "bra" grundsten fr denna substans, om inte rusbilden nrmar sig vad den r avsedd fr r det vl helt meningslst egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in