Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Håller med om detta. 10ggr mer dospotent innebär i praktiken en
mycket potent drog med frisättande, kickande egenskaper som mindre dospotenta droger inte kan uppnå. MDPV är kanske 10ggr mer dospotent men den är
inte 10ggr starkare - den är
mycket mer än så som vi båda verkar veta

Ja. MDPV är från helvetet... 15 års erfarenhet av kontrollerad och relativt oproblematisk användning av alla möjliga droger sprack. För att få ihop ekvationen MDPV kvällstid-arbete dagtid fick jag parera med massdoseringar av bensodiazepiner. Vilket man så klart får leva med tills man har ett halvårs ledighet att fasa ut dem på. Vilket förmodligen sker först efter min död, med tanke på det ansvar och den ålder, yrke, fasta kostnader etc som man dragit på sig, och som kräver att man inte är en ängslig bensoabstinerad medborgare för att skiten ska hålla ihop.
Att söka "vård" för nedtrappning vore väl ganska livärdigt med att anmäla intresse för framtida inträde i FAS3.
MDPV är borta, men toleransen för ala stimulanter är föralltid höjd känner jag, och då ännu värre, en vanebilning på benso är idag en realitet.
Lägg till det att man inte mådde bra på MDPV vare sig före återdoseringarna eller efter, men trots det skule ha mer. De första 2-3 doserna kunde erbjuda en hel del dock...
Nej, man kan inte säga att substanser med samma effekter vid given dos är starkare bara för att de kräver mindre mängd. Det är effekten de kan åstadkomma som är relevant - tycker jag.
Alprazolam är inte 10ggr så starkt som Diazepam bara för att 1mg av den första har lika stor eller större effekt än vad 10mg Diazepam har. Dock kan man kanske argumentera för att alprazolam är en starkare bensodiazepin med sin unika uppbyggnad och kraftiga effekt på gaba-receptorerna. Men inte på basis av antal mg...
Till Topic så kom det fram 500mg av detta 3,4-CTMP idag fra UK. Svider trivsamt i slemhinnan i näsan, de rapporter jag läst vittnar om längre onset och verkan så det får vänta med återdos. De 30 mg jag tvunget ville ha i näsborren ger helt klart motiverande, stimulerande och allmänt CS-relaterade effekter som viss kärlsammandragning och härlig handsvett efter 15-20 minuter.
Samt en faibless för att skriva en massa skit på Flashback (den bästa indikatorn kanske).
Tillstöter spontanorgasmer eller panikattacker skall jag försöka att återkomma.