Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Hller med om detta. 10ggr mer dospotent innebr i praktiken en
mycket potent drog med fristtande, kickande egenskaper som mindre dospotenta droger inte kan uppn. MDPV r kanske 10ggr mer dospotent men den r
inte 10ggr starkare - den r
mycket mer n s som vi bda verkar veta

Ja. MDPV r frn helvetet... 15 rs erfarenhet av kontrollerad och relativt oproblematisk anvndning av alla mjliga droger sprack. Fr att f ihop ekvationen MDPV kvllstid-arbete dagtid fick jag parera med massdoseringar av bensodiazepiner. Vilket man s klart fr leva med tills man har ett halvrs ledighet att fasa ut dem p. Vilket frmodligen sker frst efter min dd, med tanke p det ansvar och den lder, yrke, fasta kostnader etc som man dragit p sig, och som krver att man inte r en ngslig bensoabstinerad medborgare fr att skiten ska hlla ihop.
Att ska "vrd" fr nedtrappning vore vl ganska livrdigt med att anmla intresse fr framtida intrde i FAS3.
MDPV r borta, men toleransen fr ala stimulanter r fralltid hjd knner jag, och d nnu vrre, en vanebilning p benso r idag en realitet.
Lgg till det att man inte mdde bra p MDPV vare sig fre terdoseringarna eller efter, men trots det skule ha mer. De frsta 2-3 doserna kunde erbjuda en hel del dock...
Nej, man kan inte sga att substanser med samma effekter vid given dos r starkare bara fr att de krver mindre mngd. Det r effekten de kan stadkomma som r relevant - tycker jag.
Alprazolam r inte 10ggr s starkt som Diazepam bara fr att 1mg av den frsta har lika stor eller strre effekt n vad 10mg Diazepam har. Dock kan man kanske argumentera fr att alprazolam r en starkare bensodiazepin med sin unika uppbyggnad och kraftiga effekt p gaba-receptorerna. Men inte p basis av antal mg...
Till Topic s kom det fram 500mg av detta 3,4-CTMP idag fra UK. Svider trivsamt i slemhinnan i nsan, de rapporter jag lst vittnar om lngre onset och verkan s det fr vnta med terdos. De 30 mg jag tvunget ville ha i nsborren ger helt klart motiverande, stimulerande och allmnt CS-relaterade effekter som viss krlsammandragning och hrlig handsvett efter 15-20 minuter.
Samt en faibless fr att skriva en massa skit p Flashback (den bsta indikatorn kanske).
Tillstter spontanorgasmer eller panikattacker skall jag frska att terkomma.