2013-02-16, 23:45
Medlem
Jo, jag verlevde subjektivt oskadd ett par snuffs p 30 mg ca. 3,4-ctmp.

Det ska versttas till att vi har en ny potentiellt livsfarlig rc ute. Det har diskuterats om den r neurotoxisk p t.ex. BL, men det finns inte belgg fr det n vad jag kan se.

MEN. 17 rige Bruno som "kpt loss ett gram av n nytt tjack" och generst delar med sig p frfesten med ordinarie 0,1g linor, i kombination med lng verkan/onset...

Jag kan se hur panikngest, hjrtproblem och i vrsta fall verkliga haverier genom verstimulans av centrala nervsystemet pltsligt kar i frekvens nr en s hr dospotent drog nr massorna och infon r svart/vit och massan inte lrt sig att tnka sjlva om "pulvret r lagligt".

Det har lngre verkan, lngre onset och betydligt krver inte mer n 10-20mg fr effekter hos en van gubbjvel. En 14 rig tjej kan skert knasa ur p 10 mg av verstimulans.

De bieffekter jag nuddade vid innan jag gick och hmtade min burk stesolid var att likna vid vriga ndri's s som ethyl/methylphenidate. Allts spndhet, nojjighet och allmn discomfort pga verstimulans. Men drogen har egna egenskaper som skiljer ut dem frn de uppenbara kamraterna, att definiera dem krver lite mer n min avprovning dock.

Och, som ni mste veta. Kanske gr just denna substans mig till en grnsak om 3 r, eller ger hjrtstopp nsta vecka. Den r farlig fr att den inte r vl utredd, och den r farlig fr att den s ltt kan verdoseras.

Rtt anvnd och med lite mer info kanske en winner, men jag vill absolut inte promota ett hazardspel som jag sjlv vljer fr att slippa risken att hamna i ett straffregister.

Ska man prompt ta droger som r knda och relativt hanterbara, r den risken allvarligt hotande fr ditt liv p alla plan - jobb, framtida jobb, social status, familjesplittring....total misr.

De biverkningarna r inte helt fjderltta om man r ostraffad, har ett socialt liv helt utanfr drogvrlden , 300kkr i studieln och 20 rs arbetslivserfarenhet att frlora, om man tas p p bar grning med dess metaboliter i kroppen vill sga.

Visast vore att slla sig till ledet och sabba sig med en av de starkaste och mest skadliga drogerna vi har. Men jag vill f tnka sjlv med, rtt eller fel.

Ja, dr svvade jag ut. Summeringen r att det hr r en oknd, potent substans, och att den blir provad gratis p medborgarna pga drog-sharialagarna som kommer att skapa en aldrig sinande flod av nya potentiellt ddliga substanser.

Fr vi ska ju ha ett nakotikafritt samhlle. Min vrede vet inga grnser nr jag funderar p konsekvenserna och skygglapparna...sorry.
Citera
2013-02-17, 00:52
Medlem
splattens avatar
Denna mste ju bara...
1 infrskaffas
2 lsas upp
3 injeceras

hahaha
Peace
Citera
2013-02-17, 03:33
Medlem
hsebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington

Det ska versttas till att vi har en ny potentiellt livsfarlig rc ute. Det har diskuterats om den r neurotoxisk p t.ex. BL, men det finns inte belgg fr det n vad jag kan se.

MEN. 17 rige Bruno som "kpt loss ett gram av n nytt tjack" och generst delar med sig p frfesten med ordinarie 0,1g linor, i kombination med lng verkan/onset...

Jag kan se hur panikngest, hjrtproblem och i vrsta fall verkliga haverier genom verstimulans av centrala nervsystemet pltsligt kar i frekvens nr en s hr dospotent drog nr massorna och infon r svart/vit och massan inte lrt sig att tnka sjlva om "pulvret r lagligt".

Det har lngre verkan, lngre onset och betydligt krver inte mer n 10-20mg fr effekter hos en van gubbjvel. En 14 rig tjej kan skert knasa ur p 10 mg av verstimulans.

De bieffekter jag nuddade vid innan jag gick och hmtade min burk stesolid var att likna vid vriga ndri's s som ethyl/methylphenidate. Allts spndhet, nojjighet och allmn discomfort pga verstimulans. Men drogen har egna egenskaper som skiljer ut dem frn de uppenbara kamraterna, att definiera dem krver lite mer n min avprovning dock.

Och, som ni mste veta. Kanske gr just denna substans mig till en grnsak om 3 r, eller ger hjrtstopp nsta vecka. Den r farlig fr att den inte r vl utredd, och den r farlig fr att den s ltt kan verdoseras.

Rtt anvnd och med lite mer info kanske en winner, men jag vill absolut inte promota ett hazardspel som jag sjlv vljer fr att slippa risken att hamna i ett straffregister.

Ska man prompt ta droger som r knda och relativt hanterbara, r den risken allvarligt hotande fr ditt liv p alla plan - jobb, framtida jobb, social status, familjesplittring....total misr.

De biverkningarna r inte helt fjderltta om man r ostraffad, har ett socialt liv helt utanfr drogvrlden , 300kkr i studieln och 20 rs arbetslivserfarenhet att frlora, om man tas p p bar grning med dess metaboliter i kroppen vill sga.

Visast vore att slla sig till ledet och sabba sig med en av de starkaste och mest skadliga drogerna vi har. Men jag vill f tnka sjlv med, rtt eller fel.

Ja, dr svvade jag ut. Summeringen r att det hr r en oknd, potent substans, och att den blir provad gratis p medborgarna pga drog-sharialagarna som kommer att skapa en aldrig sinande flod av nya potentiellt ddliga substanser.

Fr vi ska ju ha ett nakotikafritt samhlle. Min vrede vet inga grnser nr jag funderar p konsekvenserna och skygglapparna...sorry.

Vilken av de klassiskt knda drogerna tycker du denna liknar mest, och varfr?
Citera
2013-02-17, 21:39
Medlem
D Metylfenidat r narkotiklass II och brett anvnt sedan lnge skulle jag likna det vid en lngverkande, mer dospotent metylfenidat. Men jag har inte stor erfarenhet att sga det nnu egentligen.

Av gatudrogerna r kokain nrmast beslktad d den definitivt r en terupptagshmmare snarare n en dopamin fristtare som amfetamin.

Men det r ingen fakta, bara mitt bsta svar p din frga.
Citera
2013-02-18, 00:29
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:

Har du provat MDPV? Hur str den sig mot den?
Ja isf brinner det i knutarna tills nmnda misstagen med linorna sker frn ngon som inte tnker p sin tolerans och moralkrringarna i media spr p hetsjakten.
Citera
2013-02-18, 00:37
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Nej, man kan inte sga att substanser med samma effekter vid given dos r starkare bara fr att de krver mindre mngd. Det r effekten de kan stadkomma som r relevant - tycker jag.

[/b]

Jag hller med (kanske uttryckte mig lite luddigt, hmm). De 2-3 frsta doserna av MDPV kunde verkligen ge, som du skrev, p ett stt som jag aldrig upplevt andra NDRI:er gra - oavsett mngd.
Dessutom hade den frmgan att ge ordentligt i rtt setting och med benso.
Tyckte ocks att man kunde fortstta med MDPV rtt lnge o fortstta f kickar (ven om man i vrigt mr skit) medan man med exempelvis metylfenidat slutar f nnting alls mycket fort.
Citera
2013-03-01, 11:00
Medlem
Gillar inte att vara frskskanin men denna verkar ju lovande s ger mig p den, 10 mg down the hatch. Knner ngot smyga sig p, ca 40 min sedan intag. Tog 3-FA senast i gr, dock vldigt lite och har stor tolerans s fr se hur det pverkar.
Citera
2013-03-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowawayCS
Gillar inte att vara frskskanin men denna verkar ju lovande s ger mig p den, 10 mg down the hatch. Knner ngot smyga sig p, ca 40 min sedan intag. Tog 3-FA senast i gr, dock vldigt lite och har stor tolerans s fr se hur det pverkar.

Knner mig ruskigt stimulerad men inte speciellt mycket "gldje" eller sjlvfrtroende, beror nog p toleransen. Skulle inte grna ta mer, d hnderna knns ruskigt kalla. Dock har detta definitivt potential, i mycket sm doser. Var frsiktiga! Otroligt potent, och stdsug samt frmgan att totalt sna in p saker finns dr. Onset var lng, runt en timme eller lnge, s dosera inte mer utan att vnta. Definitivt mer effekt och potens n fluoroamfetaminer.

Edit: Rekommenderar sklart ingen att testa detta innan vi vet mer!
Senast redigerad av ThrowawayCS 2013-03-01 kl. 12:20.
Citera
2013-03-01, 16:27
Medlem
Bastubans avatar
Lter som en gedigen vardagssubstans, inte i den meningen att nyttja det varje dag men ibland p jobbet eller i mindre roliga sociala sammanhang.
Citera
2013-03-01, 16:39
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Skulle bli hemskt verraskad om detta var en nice drog. Verkar mer vara en vldigt potent ckelstimulant som de andra fenidaterna.
Citera
2013-03-01, 17:12
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splatten
Denna mste ju bara...
1 infrskaffas
2 lsas upp
3 injeceras

hahaha
Peace
Vi tnkte likadant.. Metylfenidat intravenst r bland det bsta jag testat.
Citera
2013-03-01, 19:29
Medlem
rcilikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowawayCS
Knner mig ruskigt stimulerad men inte speciellt mycket "gldje" eller sjlvfrtroende, beror nog p toleransen. Skulle inte grna ta mer, d hnderna knns ruskigt kalla. Dock har detta definitivt potential, i mycket sm doser. Var frsiktiga! Otroligt potent, och stdsug samt frmgan att totalt sna in p saker finns dr. Onset var lng, runt en timme eller lnge, s dosera inte mer utan att vnta. Definitivt mer effekt och potens n fluoroamfetaminer.

Edit: Rekommenderar sklart ingen att testa detta innan vi vet mer!

Din bild av denna substans gr mig vldigt vldigt intresserad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in