Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Frankfurtskolan eller franska postmodernister ville väl föra en narrativ som direkt skulle söndra västerlandet och patriarkatet. De hade åtminstone ett mål med att skapa denna eviga polarisering. Förstöra i hegeliansk anda det gamla genom en kultur av ständig kritik mot allt som samhället finner anständigt. De har väl i mångt och mycket även lyckats att skapa den oreda som de sökte, och likaså har de fått oss att känna vit skuld.
Vad har du för mål med ditt narrativ? Tror du ens att du vet hur man skapar falsk skuld? Är du bra på att skapa subversiv kultur exempelvis?
Eller tror du att kulturvänstern skapar skuld genom internetdebatter?
Lycka till med din "metod". De kommer darra av all skuld du projicerar på dem.
Men vad har du för metod som skulle ändra något. Förklara för de mest inbitna feministerna att de har fel. Hur har det gått? Försöka skapa förståelse mellan könen i samhället. Hur har det gått? Använda fakta mot deras lögner. Hur har det gått? Försöka tala till deras förnuft. Hur har det gått?
Du säger själv att metoden faktiskt fungerar. Jag beskriver metoden och förklarar hur den fungerar. Vad ska den leda till?
Ja vad ska de metoder du använder leda till?
Jag säger inte att jag kommer att vara någon ledare för det här, eller kanske inte ens använda det mer än som argument för att visa på hur de själva agerar. Men det kommer de flesta, inte ens förstå eller bry sig om. De har avhumaniserat fienden och känner ingen empati, bara hat.
De skjuter med mentala gevär. Kanske det är dags att besvara den med mentala kanoner. Sluta sätta dem på pedistal. Missgynna dem vid anställningar. Se ned på dem. Skambelägga dem. Krossa och kuva dem. Det är vad de själva försöker. De söker inte samförstånd, utan lydnad.
Då är frågan om du och dina ev manliga efterkommande vill vara en slav under dem resten av era liv och bara underkuvat se på när hela samhället faller samman. Eller vad vill du åstadkomma egentligen och vilka metoder anser du ska leda till samförstånd mellan könen. Att kvinna och man går likställda tillsammans mot framtiden. Vilket väl var vad feminismen handlade om från början tills vänstermarxismen tog över den.
Eller så kanske jag tänker, att det jag säger och hotar med, kanske kan få dem att fundera över vilka konsekvenser deras handlande kan få i slutändan, för alla kvinnor.