2023-07-31, 16:59
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nejdå. den frågan är utagerad sedan länge. män är bättre bilförare i trafiken subjektivt (se din egen länk).

vilket inte är orimligt med tanken på att män som grupp är i trafiken mycket mer än kvinnor som grupp.
Jag hittade inte det i min länk, upplys mig?
Citera
2023-07-31, 17:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Och du tillhör idiiiterna.
VSB eller QED
Citera
2023-07-31, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Hur många män 16 och äldre (”bilförarålder”) finns det i världen?

många

Citat:
Hur stor andel av dem är racerförare?
<många
Citera
2023-07-31, 17:04
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det är på gränsen till efterblivet att generalisera så grovt enkom på grund av kön.
Det finns män som är bättre än kvinnor på saker och det finns kvinnor som är bättre än män på saker. Jag vågar påstå att det inte finns en enda sak som endera könet är bättre på än det andra, om vi bortser från uppenbara saker som att föda barn, odla skägg, stoppa in könet i saker, stoppa in saker i könet osv.
Välkommen till att försöka vara neutral här
Det är väldigt viktigt för antifeministerna att framhäva sin upplevda överlägsenhet.
Citera
2023-07-31, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag hittade inte det i min länk, upplys mig?

källan som folksams text referar till
http://mb.cision.com/Public/1524/9382129/ae1297bdf9aa0d87.pdf

1. Att köra trafiksäkert innebär till exempel att hålla sig inom gällande hastigheter, följa trafikregler, hålla avstånd till
andra bilister, och anpassa körstilen till rådande vägförhållanden. Hur trafiksäker körstil tycker du att du har jämfört med
andra bilister i Sverige?

första raden.
alla som är bättre än snittet 45%,
män 50%
kvinnor39%
Citera
2023-07-31, 17:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
de ska utgå ifrån risk. och risken är lägre om du kör mindre.

Ja. för då kan använda din hjärna utan behöva låna andra människors färdiga åsikter och resonomeng.
Sträckpremie finns redan, har väl alltid funnits, men att kvinnor bör ha lägre premie, jag tror någon euregel satte stopp för det. (diskriminering av män)
Citera
2023-07-31, 17:09
Avstängd
Citat:
Sträckpremie finns redan, har väl alltid funnits, men att kvinnor bör ha lägre premie, jag tror någon euregel satte stopp för det. (diskriminering av män)

sträckpremie är ju rimligt, det finns ju enstaka kvinnor som kör mer och enstaka män som kör mindre.
Citera
2023-07-31, 17:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Om att kvinnor kör mindre och rimligtvis ska betala lägre premier (även om det ska in flera faktorer, vilket det görs).

Det handlar om intresse. men visst.

kanske enklare om du inte läser och internaliserar allt till vad du personligen känner kring om/det.
tråden handlar ju om män och kvinnor generellt.

inte vad någon känner borde stämma, för att därefter vägra resonera eller presentera något underlag för det.
Män som kör mindre får också läghre premie, men statistiken säger att kvinnor borde ha förhållandevis ännu lägre premie
Citera
2023-07-31, 17:19
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
källan som folksams text referar till
http://mb.cision.com/Public/1524/9382129/ae1297bdf9aa0d87.pdf

1. Att köra trafiksäkert innebär till exempel att hålla sig inom gällande hastigheter, följa trafikregler, hålla avstånd till
andra bilister, och anpassa körstilen till rådande vägförhållanden. Hur trafiksäker körstil tycker du att du har jämfört med
andra bilister i Sverige?

första raden.
alla som är bättre än snittet 45%,
män 50%
kvinnor39%
Men det var ju vad förarna tycker och tror, inte vad som visas i verklighetens statistik.
Citera
2023-07-31, 17:22
Avstängd
Citat:
Män som kör mindre får också läghre premie, men statistiken säger att kvinnor borde ha förhållandevis ännu lägre premie

kan du länka den statestiken
Citera
2023-07-31, 17:22
Avslutad
Citat:
Men det var ju vad förarna tycker och tror, inte vad som visas i verklighetens statistik.
Det är ungefär som här, de tycker att de är bättre oavsett hur verkligheten ser.
Citera
2023-07-31, 17:23
Avstängd
Citat:

okej.

kan du länka den statistik du avser

jag kan ge dig den amerikanska, men där orsakar kvinner oproportionerligt hög andel av olyckorna.

så det blir ju ”tvärtom” då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in