2019-07-16, 13:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men din nöt, vill man vara objektiv i att mäta ev. skillnader mellan könen, så måste man ta med HELA gruppen, inkl de sämsta och de i mitten. dvs genomsnittet och inte en cherrypickad elit.

Vad fan är det för fel på er? Har ni ens gått i skola?

Missade du att jag skrev:
Men ta vilken sport som helst, både fysiska och mentala sporter, oavsett om du kollar på elitnivå eller amatörnivå så är killarna ständigt mycket bättre.
Har du dålig syn eller är du bara korkad/kvinna?

Citat:
Arbete är inte "sport".
Det är inte att kuta fortast i korridorerna, bollsäkerhet eller lyfta mest kg i vikt som utgör en bra bibliotekarie, journalist, statsminister eller domare ex.

Först såg du inte vad jag skrev ovan och nu verkar du ha sett saker som jag inte har skrivit för ingenstans kan du hitta att jag skrivit att arbete är en sport. Men likafullt presterar kvinnor på alla nivåer sämre än män på allt som är objektivt mätbart.

Citat:
Ska man våga misslyckats och ha tiden! och möjligheten misslyckats så måste man ha ekonomi och tid. ( dvs någon annan som tar hand om resten) Blir risken alldeles för stor ( för att man e x. har för dåligt kapital, eller ingen som kan hämta på dagis, så tar varken män eller kivnnor risken.

Tror du att alla killar som har lyckats har haft en hemmafru, välkommen till 2000-talet. Många killar hoppar t.o.m. av studierna och får sitt genombrott innan dessa skulle ha varit slutförda och långt innan de har skaffat familj. Ta av dig offerkoftan nu!
Citera
2019-07-16, 13:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Helt överens, även om jag misstänker att där finns rätt många extremt duktiga manliga florister.

Ja som jag skrivit tidigare är killarna överlägset bättre även inom floristyrket trots att tjejer i allmänhet ägnar sig mer åt blommor. Snacket om att de bästa på X är män bara för att det är fler män än kvinnor som ägnar sig åt X stämmer alltså inte, män är bättre ändå.
Citera
2019-07-16, 13:27
Medlem
[quote=Svenne-i-Banan|68119379]Missade du att jag skrev:
Men ta vilken sport som helst, både fysiska och mentala sporter, oavsett om du kollar på elitnivå eller amatörnivå så är killarna ständigt mycket bättre.
Har du dålig syn eller är du bara korkad/kvinna?

Först såg du inte vad jag skrev ovan och nu verkar du ha sett saker som jag inte har skrivit för ingenstans kan du hitta att jag skrivit att arbete är en sport. Men likafullt presterar kvinnor på alla nivåer sämre än män på allt som är objektivt mätbart.

Inte det stycket jag svarade på utan detta.
"Det är ofta lättare att hitta objektiva mätvärden för de främsta istället för genomsnittet så vill man vara objektiv talar det för detta. De "tre sämsta floristerna" lyckas nog inte så bra heller och kan nog bara ägna sig åt det på hobby-basis."

ren idioti och total okunskap.

Citat:
Tror du att alla killar som har lyckats har haft en hemmafru, välkommen till 2000-talet. Många killar hoppar t.o.m. av studierna och får sitt genombrott innan dessa skulle ha varit slutförda och långt innan de har skaffat familj. Ta av dig offerkoftan nu![
/QUOTE]

nej men att skaffa barn gör nu det allra flesta. Och! då är som sagt faktumet om man har hjälpt med detta eller inte en avgörande faktor för om du ska kunna lägga din totala energi, kraft och liv på ett företag.
De flesta manliga höjdare inom företag, har barn.
de flesta höjdare inom företag som är kvinnor, har det inte.
och där har du den en av de allra främsta skälen till att du just har färre kivnnor som driver företag än män.

det är alltså inget fel på varken kvinnors kompetens, förmåga eller lust att driva företag, utan felet ligger i deras omgivnings back-up.
Citera
2019-07-16, 13:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Inte det stycket jag svarade på utan detta.
"Det är ofta lättare att hitta objektiva mätvärden för de främsta istället för genomsnittet så vill man vara objektiv talar det för detta. De "tre sämsta floristerna" lyckas nog inte så bra heller och kan nog bara ägna sig åt det på hobby-basis."

ren idioti och total okunskap.

Du klarade uppenbarligen inte av att konkretisera vad som är idioti och okunskap i det jag skrev, men om du inte har något att komma med känns det kanske lite bättre att bara slänga ur sig det.

Citat:
nej men att skaffa barn gör nu det allra flesta. Och! då är som sagt faktumet om man har hjälpt med detta eller inte en avgörande faktor för om du ska kunna lägga din totala energi, kraft och liv på ett företag.
De flesta manliga höjdare inom företag, har barn.
de flesta höjdare inom företag som är kvinnor, har det inte.
och där har du den en av de allra främsta skälen till att du just har färre kivnnor som driver företag än män.

det är alltså inget fel på varken kvinnors kompetens, förmåga eller lust att driva företag, utan felet ligger i deras omgivnings back-up.

Det jag tog upp var att många av de killar som skapar nya företag hoppar av sina studier och får sina genombrott redan innan studierna skulle varit slutförda och innan de har skaffat familj. Tjejer däremot väntar på att bli inkvoterade på ett företag som redan har lyckats.
Citera
2019-07-16, 15:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är inte någon annans fel om lärarna mäter pojkars förmågor fel, det är förstås lärarnas fel då det är de som mäter.

Om du hade varit minsta lilla insatt i skolan hade du vetat att det finns en läroplan och kriterier att döma efter. Det är alltså inte upp till varje enskild lärare att bedöma hur den vill om du nu trodde det.
Det hela handlar om det jag skrev i mitt föregående inlägg.
Du gör dig dum känns det som.
Citera
2019-07-16, 15:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ja, det gäller väl att hitta en rimlig risknivå.

Det här är ytterligare ett exempel på förvirringen i den här tråden. Ibland pratar man om vilket kön den absoluta världseliten inom något tillhör, ibland om genomsnitt av hela populationen. Ska man göra en bedömning av kön mot kön lutar åtminstone jag åt att man måste titta på genomsnitten.

I många fall är det män som dominerar både i toppen och i botten och då blir det lite missvisande att enbart titta på exempelvis vilka världens tre bästa florister är. Det finns ju ingen motsvarande tävling för att utse vilka de tre sämsta floristerna är, men skulle det finnas skulle jag sätta mina pengar på att fler karlar ligger pyrt till.

Ja detta har jag sagt flera gånger men vissa verkar tycka att det är bekvämt att kunna välja i vilken diskussion man vill titta på genomsnitt och i vilka man vill titta på enskilda personer. Men enligt vissa som deltar här finns det ingenting överhuvudtaget som kvinnor gör bättre än män, vilket egentligen diskvalificerar dessa användare från diskussionen direkt. Givetvis finns det saker kvinnor gör bättre än män och saker män gör bättre än kvinnor.

Vad gäller floristerna så är jag tämligen övertygad att tar vi genomsnittliga svenska kvinnan och dito mannen skulle kvinnan binda ihop en mer välbalanserad bukett för det tillfälle det gäller.
Nånting som gör att män presenteras i toppen inom det mesta är att de verkar ha ett driv att bli bäst. Tävling och att vinna är det viktigaste. Jag tycker inte att det verkar som att kvinnor har denna tävlingsådra i samma utsträckning, vilket givetvis gör att vi ser färre kvinnor i tävlingar generellt. Även inom områden där män är ovanliga att skåda så är de med i diverse tävlingar.
Citera
2019-07-16, 15:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du klarade uppenbarligen inte av att konkretisera vad som är idioti och okunskap i det jag skrev, men om du inte har något att komma med känns det kanske lite bättre att bara slänga ur sig det.

Det jag tog upp var att många av de killar som skapar nya företag hoppar av sina studier och får sina genombrott redan innan studierna skulle varit slutförda och innan de har skaffat familj. Tjejer däremot väntar på att bli inkvoterade på ett företag som redan har lyckats.

Fy fan vad du ljuger hela tiden. Du vet ingenting om ifall kvinnor blir inkvoterade på de tjänster de har inom företag och du vet ingenting om ifall kvinnor väntar på att bli inkvoterade. Du är vidrig med ditt skitsnack här.
Citera
2019-07-16, 15:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om du hade varit minsta lilla insatt i skolan hade du vetat att det finns en läroplan och kriterier att döma efter. Det är alltså inte upp till varje enskild lärare att bedöma hur den vill om du nu trodde det.
Det hela handlar om det jag skrev i mitt föregående inlägg.
Du gör dig dum känns det som.

Men hur trög är du, det är fortfarande mätmetoderna det är fel på när de inte korrekt mäter elevernas förmågor.
Citera
2019-07-16, 15:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fy fan vad du ljuger hela tiden. Du vet ingenting om ifall kvinnor blir inkvoterade på de tjänster de har inom företag och du vet ingenting om ifall kvinnor väntar på att bli inkvoterade. Du är vidrig med ditt skitsnack här.

Det är klart jag vet att det förekommer, jag har själv varit inblandad vid rekryteringar och jag vet att feminister har förespråkat detta länge.
Citera
2019-07-16, 15:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men hur trög är du, det är fortfarande mätmetoderna det är fel på när de inte korrekt mäter elevernas förmågor.

Jag har precis förklarat. Och jag frågade dig:
Hur ska man mäta någons förmåga om personen inte presterar? Du skulle komma med förslag men det bortsåg du från.
Citera
2019-07-16, 15:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är klart jag vet att det förekommer, jag har själv varit inblandad vid rekryteringar och jag vet att feminister har förespråkat detta länge.

Förekommer ja. Förekommer betyder inte att det händer hela tiden eller ofta. Du uttryckte dig inte med ordet förekommer, utan du skrev nånting i stil med att kvinnor väntar på att bli inkvoterade.
Citera
2019-07-16, 15:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har precis förklarat. Och jag frågade dig:
Hur ska man mäta någons förmåga om personen inte presterar? Du skulle komma med förslag men det bortsåg du från.

Killarna presterar men deras förmågor mäts inte korrekt, detta är skolans ansvar att lösa då det är de som mäter felaktigt. Kan säkert till del bero på feministindoktrinering som gör att lärarna ger pojkar lägre betyg än vad deras prestationer ger fog för.

Citat:
Förekommer ja. Förekommer betyder inte att det händer hela tiden eller ofta. Du uttryckte dig inte med ordet förekommer, utan du skrev nånting i stil med att kvinnor väntar på att bli inkvoterade.

Vem har sagt att det händer hela tiden? Kan du någon gång förhålla dig till det andra skriver och inte fantisera fritt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in