2012-10-25, 14:26
Medlem
Vetahuteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViciousDelicious
Nej, kvinnor är inte bättre än män på något.

Jag är tjej själv, blir inte provocerad, utan det bara är så.

nej det "är" inte bara så.

dom här könsrollerna som vi idag ser som självklara uppkom i samband med religionen.
självklart har männen lättare för vissa saker iomed kropparna, men man måste komma ihåg att vi har haft totalt olika förutsättningar. inte lätt för en kvinna att göra karriär när man blir behandlad sämre än en hund, utan talan, som dessutom är någons egendom.

män har en enorm kulturell historia av att vara på toppen just för att man har klivit på kvinnor.
Citera
2012-10-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Man trodde tidigare att de iaf var bättre på multi-tasking, men:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-ofta-battre-an-kvinnor-pa-multitasking_7610294.svd

..när det gäller min tjej så är hon dock bättre än mig på det mesta, matte till exempel: jag har inte en chans mot henne.
Matlagning? Jo där är nog jag snäppet bättre kanske
Citera
2012-10-25, 14:34
Medlem
Jag minns när min lärare i filosofi på gymnasiet, som tidigare sagt att han var feminist (han var i övrigt en mycket smart man) en gång pratade om skillnader mellan män och kvinnor. Medan han pratade skulle han snabbt ge ett exempel på något som kvinnor var bättre på än män vilket avbröt hans snabba talande och resulterade i en stunds tystnad och ett: "Ehh...." varpå han började skratta åt ironin i det hela liksom hela klassen, både killar och tjejer
Citera
2012-10-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetahuteri
nej det "är" inte bara så.

dom här könsrollerna som vi idag ser som självklara uppkom i samband med religionen.
självklart har männen lättare för vissa saker iomed kropparna, men man måste komma ihåg att vi har haft totalt olika förutsättningar. inte lätt för en kvinna att göra karriär när man blir behandlad sämre än en hund, utan talan, som dessutom är någons egendom.

män har en enorm kulturell historia av att vara på toppen just för att man har klivit på kvinnor.

Tippar att ViciousDelicious är lyckligare och mer nöjd med livet än vad du är, men vad vet jag, och även om det är så, kanske du kan ändra det om du kämpar lite med hennes dåliga attityd?
Citera
2012-10-25, 14:38
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetahuteri

EEEEEEEHHH?????
25%??

får man ens använda statistik sådär vårdlöst?

edit: läste "25% av alla kvinnor är pedofiler"

on topic kan jag säga, helt objektivt, att denna tråden är totalt omöjlig då det inte går att jämföra män och kvinnor eftersom män har varit något ohemult priviligierade de senaste åren.

vi får se när jämställdheten har några hundra år på nacken, då kanske man kan jämföra män och kvinnor.

Statistiken kommer från Illustrerad vetenskap, visserligen några år på nacken, men det är inget jag tagit ur tomma luften.
Citera
2012-10-25, 14:39
Medlem
Jag är man och tycker inte någons kvaliteter ligger i vilket kön man har generellt.
utan det ligger väl i mitt tycke på individens kvalitets och intresseplan.

Jag kan inte springa från Carro klyft.
Carro Klyft är säkert en sämre kock än Per Morberg.
Per Morberg i sin tur kan nog inte köra hoj som Joleen Farmer
and so on..

Kanske kan det vara så att könens intressen ofta lutar mot olika håll och därav får vi den stereotypa bilden ?
Citera
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
Kvinnor är bättre på att köra bil!

vi är inte humor-forat nu
Citera
Medlem
PreaCs avatar
Det finns nog inget.

Tjejer är bara snyggare. Det finns nog vad jag tror, runt 30 snygga tjejer på varje snygg kille.
Citera
Medlem
Vetahuteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tippar att ViciousDelicious är lyckligare och mer nöjd med livet än vad du är, men vad vet jag, och även om det är så, kanske du kan ändra det om du kämpar lite med hennes dåliga attityd?

haha... kul om hon är lycklig men det låter inte så när hon säger att män är bättre än kvinnor på allt. vad säger det om självkänslan?

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Statistiken kommer från Illustrerad vetenskap, visserligen några år på nacken, men det är inget jag tagit ur tomma luften.

haha jo, bra tidning, men jag missförstod dig helt och trodde du skrev tvärtom, dvs att 25% av alla kvinnor är pedofiler. vilket både är och lät galet.
Citera
2012-10-25, 14:42
Medlem
Det är svårt att säga. Om vi tar styrka, kan en man representera alla mäns styrka?
Kan t.ex Gordon Ramsey, Jamie Oliver och liknande stjärnkockar representera alla mäns matlagningsförmåga?
Kan Freddie Mercury, Michael Jackson, Elvis Presley m.m representera alla mäns sångförmåga osv?

Om vi tar TS till exempel. Menar du att ingen kvinna är starkare än dig? Lagar bättre mat? Sjunger bättre? osv?
Eller kan du ta åt dig äran för vad några få män har gjort?

Ja, jag är man. Men hela argumentet är bristfälligt och idiotiskt. Eftersom det enda vi män i allmänhet kan ta åt oss äran för att vara bättre, är det som är specifikt för oss män. Vi kan producera sperma bättre än kvinnor. Resten är individuellt.
Citera
2012-10-25, 14:43
Medlem
swimmingpools avatar
Har högre EQ.
Citera
2012-10-25, 14:45
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Helt rätt har du inte, de är bättre på att ta hand om barn och att städa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in