2022-01-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Beror på vad du menar med ’våldföra’. Kvinnor kan vara jävligt jävliga på att mobba, skvallra, frysa ute, sprida rykten osv.

Absolut. Men det är skillnad mellan kvinnohat och manshat. Manshat leder till 'skvaller' och 'utfrysning'. Kvinnohat leder till att kvinnor våldtas och mördas av män.
Citera
2022-01-25, 01:09
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Absolut. Men det är skillnad mellan kvinnohat och manshat. Manshat leder till 'skvaller' och 'utfrysning'. Kvinnohat leder till att kvinnor våldtas och mördas av män.
Nja, tror inte det är kvinnohat som ligger bakom mord och våldtäkter. Det är något annat, mer individuellt.
Citera
2022-01-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag känner oerhörd tacksamhet gentemot de kvinnor och män som genom hårt slit byggde upp det vi har idag.
Då är vi eniga!
Citera
2022-01-25, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Utsatta för brott av män. Snacka om att "missa" den viktigaste detaljen.

Kom inte här med ditt "blä hä blahu alla utsätts för brott" när det uteslutande är kukskallar som begår brotten.

Skriv då istället "vi är alla drabbade av mäns våldsbrott mot alla eftersom att män är djupt problematiska och en samhällsfara för alla i hela världen och inte specifikt några utvalda samhällsgrupper. Ingen går säker med män lösa ute på våra gator för det är ingen som vet hur, när eller var nästa man väljer att slå till."

Trams, det är en liten minoritet av männen ca 2-3 procent som står för så gott som alla våldsbrott.

Det är således inte män som är problemet utan den här minoritetsgruppen av män, vanligtvis med ex antal diagnoser.
Citera
2022-01-25, 04:56
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Trams, det är en liten minoritet av männen ca 2-3 procent som står för så gott som alla våldsbrott.

Det är således inte män som är problemet utan den här minoritetsgruppen av män, vanligtvis med ex antal diagnoser.
Jo, det är män och främst vita män som är problemet. Har blivit utsatt för många brott av vita män. Aldrig någonsin av någon som inte varit en vit man.
Citera
2022-01-25, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Jo, det är män och främst vita män som är problemet. Har blivit utsatt för många brott av vita män. Aldrig någonsin av någon som inte varit en vit man.

Det är du som inte klarar av att se mömster. Jag har också blivit utsatt av brott från denna minoritetsgruppen män
Det är vi alla.

Fast med tanke på hur du skriver börjar jag misstänka att du är ett troll. Kul liv du har...
Citera
2022-01-25, 05:13
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det är du som inte klarar av att se mömster. Jag har också blivit utsatt av brott från denna minoritetsgruppen män
Det är vi alla.

Fast med tanke på hur du skriver börjar jag misstänka att du är ett troll. Kul liv du har...
Jag beklagar att du också blivit utsatt för brott av vita män, tråkigt att höra. Det är väldigt vanligt tyvärr.
Citera
2022-01-25, 06:04
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

“Receptionist: How do you write women so well?
Melvin Udall: I think of a man, and I take away reason and accountability"
Citera
2022-01-25, 06:18
Medlem
Kvinnor är i bättre läge när de anklagar en oskyldig man än tvärtom. Det går inte att förneka.
Precis som hur en man kan påstå kunna fler armhävningar än en starkare kvinna haha
Citera
2022-01-25, 06:31
Medlem
nowlickits avatar
Bättre på att spela offer
Citera
2022-01-25, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Genom att inte förminska västvärldens mäns viktiga roll i samhället och att inte inbilla mig ett ont ”patriarkat” att slåss för för att förinta.

Vad gör du själv? Känner du tacksamhet till våra förfäders tappra slit som har banat väg till vad vi har idag?
Då kanske du kan börja visa lite tacksamhet genom att inte förminska västvärldens kvinnors viktiga roll för samhället också.
Citera
2022-01-25, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Du pratar som att du har rätt, vilket du inte har. Du kan inte säga det du säger i första stycket utan att komma med belägg. Tagga ner. Bara för att du vill att kvinnor ska vara underordnade dig så kan du inte utgå från att din fantasi ska bli verklighet.

Du är en man med djup osäkerhet vilket skiner igenom på Flashback med din besatthet av att försöka trycka ned kvinnor och höja män.

Du inser att detta är ett anonymt forum? Dina go-to bitch-tricks som shaming, gaslighting och ad hominem funkar inte här serru. Visst är det trist att inte kunna ringa polisen och hitta på nåt, sprida rykten på facebook eller allmänt kunna snacka skit bakom ryggen på folk??

...du får hitta på nåt nytt sätt istället. Du vet, var lite kreativ, uppfinningsrik.

Like.., think like a man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in