Citat:
Ursprungligen postat av Etchion
En hyffsat gammal tråd men iaf, ska in på operation på fredag och fixa en halv omskärelse... hur länge är man "ur spel" så att säga? operation på fredag, tebax på jobbet på måndag känns inte riktigt troligt. När är det realistiskt att vara på banan för ett fysikst jobb igen?
Andra än TS får självklart svara!

Jag "känner" en som gjort en hel omskärelse. Efter att bedövningen lagt sig började smärtan komma (bedövningen försvann partiellt under själva ingreppet men läkaren tyckte det var försent med ytterligare bedövning).
Hur länge det sitter i är nog individuellt. Jag hade stora besvär den första veckan. Första natten, efter att den halvtimmesförlängda kvällsproceduren med kissning var avklarad, fick jag ett sjuhelvetes nattstånd (jag skojar inte) så det verkligen spände i stygnen. Det var troligen lakanen som legat och gnuggat mot den nu exponerade underhuden och ollonet som satte igång masken. Jag bara väntade på att stygnen skulle sticka men det klarade sig
Dag två, morgontoalett: Först kissa långsamt i portioner för att det inte skulle göra så jävla ont. Sedan långsamt försiktigt av med det gamla bandaget för att sätta på nytt. Det dumma var bara att blodet som koagulerat och fastnat i bandaget ville rivas loss från snorren vilket dels gjorde förjäkla ont, sedan började det blöda utav helsike. Vattna bandaget funkade bättre så att det lossnade från blodkakorna. På med nytt bandage och sedan tejpa fast snorren i upprätt läge pekandes mot naveln. Grymt obekvämt men tydligen enda sättet att få ner svullnaden. Efter två timmar på toaletten var jag fit for fight. Städa upp och torka bort blodet från handfat och väggar gjorde jag senare.
Sjukskrev mig en halvdag.
Hade jag inte haft kontorsjobb så hade jag nog blivit tvungen att sjukskriva mig en vecka eller minst tre dagar.
Efter två veckor ryckte jag stygnen, rätt kul att sitta och pilla med pincett och leka doktor på sig själv. Där har du något kul att se framemot som belöning

Efter fyra veckor var det dags att provköra den nya snoppen på riktigt efter lite testrunkande veckorna innan.
Angående halv omskärelse fick jag det som förslag av läkaren (vrålsexig 30-årig tjej) men vis av erfarenheter från en kompis som gjort ½-jobb valde jag det stora ingreppet på en gång.