2008-05-11, 17:35
Medlem
Harikiriis avatar
Sen jag gjorde det har det varit omöjligt att komma på fyllan.
Men ändå så äre fan värt!
Citera
2008-05-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathedral
Yes, svullnade är så gott som borta och alla sygn utom ett har släppt. Det ser riktigt bra ut och jag är helnöjd med mitt ingrepp.

Det låter bra, det. Grattis!
Citera
2008-05-14, 12:14
Medlem
Hej jag gjorde min operation för 2 dagar sen och börjar bli lite fundersam över resultatet. Jag valde alternativet att enbart klippa upp ett snitt, ingen omskärelse dvs. Nu är läget så att jag kan inte riktigt dra tillbaka huden helt, vågar inte ta i speciellt mycket om några stygn skulle spricka. Ser inte heller specielt mycket av stygnen eftersom förhuden är svullen som bara den. Kanske beror det på att förhuden är så svullen som jag inte kan dra den tillbaka så lätt.

Någon som kan berätta för mig att det är normal symtom vid 3e dagen ;P eller säja några ord om deras dagar efter operationen? skulle lugna mina nerver om jag iallafall känner igen mig i något
Citera
2008-05-14, 20:27
Medlem
Co_ODs avatar
Min var för trång men sprack när ja runkade. Sen blev det sårskorpa som läkte och den blev för trång igen. Upprepade detta några gånger sen så vart den uttöjd. Inget ärr har nånsin synts.
Citera
2008-05-25, 00:14
Medlem
Det ska ju tydligen finnas nån form av kortisonsalva som man kan smörja på förhuden för att den lättare ska kunna gå att tänja ut utan att behöva gå så långt som operation, någon som kan bekräfta?

En annan fundering.
Om man inte kan dra tillbaka förhuden bakåt över ollonet, kan man inte töja den i samma mån genom att dra den framåt och utåt åt sidorna så mycket som möjligt istället?
Dvs ta i kanterna på förhuden och dra den så långt bort ifrån kroppen som det bara går tills det tar stopp.
Citera
2008-05-25, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av margera
Det ska ju tydligen finnas nån form av kortisonsalva som man kan smörja på förhuden för att den lättare ska kunna gå att tänja ut utan att behöva gå så långt som operation, någon som kan bekräfta?

En annan fundering.
Om man inte kan dra tillbaka förhuden bakåt över ollonet, kan man inte töja den i samma mån genom att dra den framåt och utåt åt sidorna så mycket som möjligt istället?
Dvs ta i kanterna på förhuden och dra den så långt bort ifrån kroppen som det bara går tills det tar stopp.

Kortison på kuken? har jag aldrig hört talas om.

Ja försökte töja min hud något år men de funka inte, vissa kanske kan göra de men de krävs endel jobb - typ varje gång man är i duschen. Min hud åkte av och jag är väldigt nöjd med resultatet.
Citera
2008-05-25, 00:20
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen
Jag har slutligen tagit mod till mig och gått till en doktor för att få hjälp med min trånga förhud.

1. Omskärelse. Rent tekniskt förmodligen det bästa alternativet, men jag känner mig inte speciellt sugen att ta bort alltihopa.

Jag hade samma problem när jag va yngre, så dte blev nummer 1: omskärelse.

Det är nått jag t ycker du borde göra, man klarar sig bra utan förhuden

Edit: såg hur gammal tråden va och du har säkert fixa det redan :P

Men till alla andra i framtiden: omrkärelse är en frihet för ollonet
Citera
2008-05-26, 19:10
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Um

Tja!

Ska dra till UM om någon vecka och försöka göra något åt min trånga förhud. När kuken är slak så har jag inga som helst problem att dra tillbaka huden, när den är erigerad så får jag över den men inte utan smärta. Grejen är att efter att man har knullat en del så har det som bildats hudförhårdnad för att man töjt så våldsamt mestadels under strängen och sedan runt hela kuken, försvinner sådant eller blir jag kvar med det resten av mitt liv?

Vad tror ni att läkaren kommer att göra? Skära? Eller kommer jag kanske få någon salva som mjukar upp huden?

Om inte hudförhårdnaden försvinner så är det nog inte helt fel att skära om sig, vad är ena synpunkter på det?
Citera
2008-05-26, 23:19
Medlem
Hej. Har ett liknande problem och läkaren tyckte det var lika bra att ta bort skiten, så om 2 veckor så ryker det Lite nervös eller vadå.
Citera
2008-05-26, 23:33
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskuld snart 30
Hej. Har ett liknande problem och läkaren tyckte det var lika bra att ta bort skiten, så om 2 veckor så ryker det Lite nervös eller vadå.

Okej, blir nog säkert bra De söver en va?
Citera
2008-05-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Okej, blir nog säkert bra De söver en va?

Nope man är vaken och det görs med bedövning. Tar runt någon halvtimma typ.
Citera
2008-05-28, 10:22
Medlem
Oborstads avatar
ni som funderar på om ni borde omskäras, gå och få det gjort bara!
den enda biverkningen är att soldaten kommer vakna till liv lite oftare än vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in