2005-04-18, 17:05
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nite_owl247
Vad var det för spruta egentligen och var stack han den? Sprutor brukar väl inte göra så ont...?

Nej han skriver ju att det INTE gjorde så ont som han trodde
Citera
2005-04-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Nej han skriver ju att det INTE gjorde så ont som han trodde

Jag vet, men varför var han så rädd för sprutan? Jag menar, det är en kille som ska skära i dig och så är man lite skakis över en injektion i armen (eller var det nu än var?)...
Citera
2005-04-18, 18:55
Medlem
hogge75s avatar
Citat:
Jag vet, men varför var han så rädd för sprutan? Jag menar, det är en kille som ska skära i dig och så är man lite skakis över en injektion i armen (eller var det nu än var?)...

ehh..de sätter inte sprutan i armen....
Citera
2005-04-18, 19:15
Medlem
Billy13s avatar
Citat:
Ja, var skulle du vilja få bedövningen om du skulle operera förhuden? Inte i armen väl?
Citera
2005-04-18, 19:18
Medlem
Har hört från en kille att han fick sprutan i armen. Om ni kunde påpeka mitt misstag kan ni väl ändå ha anständigheten att säga var exakt det är man får sprutan?
Citera
2005-04-18, 20:20
Medlem
hogge75s avatar
Citat:
Har hört från en kille att han fick sprutan i armen. Om ni kunde påpeka mitt misstag kan ni väl ändå ha anständigheten att säga var exakt det är man får sprutan?

Jag tycker synd om killen som fick sprutan i armen. Vart tror du de sätter sprutan? Slå till med en gissning
Citera
2005-04-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogge75
Jag tycker synd om killen som fick sprutan i armen. Vart tror du de sätter sprutan? Slå till med en gissning

I snoppen, antar jag... Fast vilken del av snoppen sticker de? Och vad var det här med ryggmärgsbedövning?
Citera
2005-04-18, 22:02
Medlem
Billy13s avatar
Jag kan försöka förklara ryggbedövning för dig, men inte så ingående. Man bedövar nerverna som passerar ut från ryggmärgen. När nerverna kommer i kontakt med bedövningsmedlet hindras smärtsignalerna från att nå hjärnan. Det är en säker metod som används om man ska operera underkroppen, t.ex knän och höfter, eller vid förlossning och kejsarsnitt, men det är förmodligen inte så vanligt om man ska åtgärda trång förhud. Oftast tar bedövningen från fötterna och upp till brösthöjd.
Citera
2005-04-19, 12:45
Medlem
Harkel...... en "kompis" :-) till mig tycker att det funkar kalas nu efter operationen, han hade samma problem som dig var på han tog bort hela! förhuden.

Du kommer finna en ny lycka i livet säger jag bara.

Snorren fick bara lokalbedövning och det känndes inte alls.
Citera
2005-04-19, 13:10
Medlem
Slingshots avatar
Ni som blivit omskurna, tog dom bort strängen på er också?
Citera
2005-04-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon67
Harkel...... en "kompis" :-) till mig tycker att det funkar kalas nu efter operationen, han hade samma problem som dig var på han tog bort hela! förhuden.

Du kommer finna en ny lycka i livet säger jag bara.

Snorren fick bara lokalbedövning och det känndes inte alls.

Hur gjordes lokalbedövningen i hans fall? Om du menar att han hade samma problem som jag; kände smärta och obehag av att dra tillbaka förhuden och röra vid ollonet. Men vart fick han sprutan exakt?
Citera
2005-04-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ni som blivit omskurna, tog dom bort strängen på er också?

Kan det förresten vara strängen som smärtar att röra vid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in