2024-05-24, 20:30
Medlem
mystiskt.s avatar
När drog ni första handtrallan alt. knullet? Börjar bli tokig…
Citera
2024-05-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Du gör helt rätt! Man kan inte noga påpeka vikten av att dagligen hålla rent såret med vatten eller koksaltlösning (natriumklorid) som jag själv köpte på apoteket.
Och byta bandaget ofta första tiden.

Sedan skall man inte röra såret för mycket på ett par veckor så det hinner läka såret.
Överlag var det ju jättedåligt med informationen om eftervården (egenvård) för att förhindra infektioner .
Man kan ju tycka att när dom väl ger en operation som kostar samhällets mycket pengar borde dom ju vara intresserad av en bra egen eftervård för att förhindra kostsamma inläggningar pga blodförgiftning och infektioner.

det gula du pratar om känner jag igen hade med lite sådant där strängen suttit men inget större problem, visste inte det kallas fibrin.

Tål upprepas i tråden för er som skall opereras : Se till Skaffa innan operationen sårvårdsmateriel , såsom koksaltlösning (natriumklorid) , kirurge tejp , gasbindor, alvadon

Tror jag har förstört lite av min läkeprocess med fixeringen på fibrinet pga jourläkaren jag träffade. Stygnen börjar bli slappare nu (10 dagar in, ett har gått upp vid strängen men bägge ändar fladdrar löst)

Allt som allt så ser det ändå jäkligt fint ut, det enda som kan vara något problem är att på undersidan av ollonet så verkar inte huden sitta ihop utan det är bara de lösa stygnen som håller fast det, det är som en glipa som man kan ana om man drar lite i ett av de fladdrande stygnen.). Och sen såklart gamla strängfästet som tar en evighet att läka men det verkar vara standard. Jag är även väldigt glad över att det inte längre känns som att kuken ska explodera när man ska pissa pga sjukt trånga urinröret som var.
Senast redigerad av Moldevolde 2024-05-25 kl. 08:23.
Citera
2024-05-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fratel
Idag har det gått 4 veckor sedan jag gjorde en hel omskärelse samt tagit bort strängen. Ingen smärta alls kvar och inte haft sedan cirka 2 veckor tillbaka. Läkningen tog en väldig fart efter cirka 2 veckor när stygnen lossnade. Jag är fortsatt väldigt försiktig och tvättar såret morgon och kväll. Såret är dock inte helt läkt än, vilket är frustrerande. Framförallt för att jag inte vågar ha samlag eller dra i den än…

Ni som är helt återställda, hur lång tid tog det för såret att helt läka ihop?
Det tog ändå lite mindre än 2 veckor att man ändå inte behöver något bandage runt och att man kan gå runt vanligt med i kalsonger bara men att det skavde så himla mycket och var känsligt men sen efter några dagar så blev det helt normalt. Så nu efter 27 dagar så är det som innan fast utan förhud, och jag kan lova att det är fantastiskt och jag ångrar inte operationen alls
Citera
2024-05-27, 18:58
Medlem
mystiskt.s avatar
Blev första golfrundan sen operation idag! Kändes super (spelet i sig gick åt fanders dock), enda obekväma var att ballen hamnade lite skumt i brallorna ibland när man tog upp boll ur hål. Känns som allt går åt rätt håll vilket är riktigt gött! Trillade precis av en sårskorpa som suttit typ en vecka om inte lite mer på undersidan under strängen, ser ihopläkt och fint ut!
Tog även bort de sista stygnen som i princip var av men verkade inte ha velat trilla av helt i duschen.
Vamos!
Citera
2024-06-07, 06:12
Medlem
Nu har det gått lite över 3 veckor och allt ser fantastiskt bra ut. Även frågat doktorn varför jag fått dermovat på recept men det är tydligen till för att användas ifall man ser att huden som är kvar börjar växa fast mot ollonet(typ som en skinbridge då antar jag? Ingen aning)

Använder fortfarande vaselin under ollonet där stygnen satt, alla har ramlat av så sent som i förrgår. Tänker att det kanske hjälper det sista biten att läka ihop så fint som möjligt. Börjar typ bli en smooth övergång mellan hud och inre rosa hud runt omkring, det är väl det sista som ska läkas ihop.
Citera
2024-06-14, 18:42
Medlem
mystiskt.s avatar
Nu är det ca 5 veckor sedan OP och nu är allt helt som vanligt för mig. Kan göra allt som innan utan smärta vilket är gött! Ligg har funkat prima. För att summera allt var första en/två veckor ett mildare helvete men känns som det var värt det såhär i efterhand. Pluspoäng på första tiden för man var hemma från jobb, gibba hela dagarna och glida runt näck
Citera
2024-06-20, 05:29
Medlem
Är det verkligen bara jag som blev så sjukt missnöjd med operationen?

Ärret är fult och inte platt. Fick hår på halva skaftet. Pungen fäster halva vägen upp på skaftet. Har ingen känsel i frenelum och sex gick från jätteskönt till att knappt känna något alls? Och när jag väl får orgasm så känns det 1/4 del så bra som förut?

Det låter som att de flesta här fick en high loose omskärelse eller? Jag har kvar knappt 8mm inre förhud (low and tight) och har tappat majoriteten av känsel och njutning när det kommer till både sex och att runka. Är knappt intresserad av tjejer längre då jag ändå inte känner något.

Sämsta valet jag gjort i mitt liv.
Citera
2024-06-22, 15:35
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckerycke

Ärret är fult och inte platt. Fick hår på halva skaftet. Pungen fäster halva vägen upp på skaftet. Har ingen känsel i frenelum och sex gick från jätteskönt till att knappt känna något alls? Och när jag väl får orgasm så känns det 1/4 del så bra som förut?

Det låter som att de flesta här fick en high loose omskärelse eller? Jag har kvar knappt 8mm inre förhud (low and tight) och har tappat majoriteten av känsel och njutning när det kommer till både sex och att runka. Är knappt intresserad av tjejer längre då jag ändå inte känner något.

Hur länge sedan du opererades? Jag fick en High and tight, där typ allt yttre förhud försvann och inre förhuden blev väldigt synlig en bit från ollonet. Jag kan hålla med lite att känseln försvann för mig också. Ollonet har ju mycket känsel kvar och det hjälper att försöka hitta bra sexpositioner som gör det lite tightare och skönare för ollonet. När tjejen ligger på mage och man kommer in bakifrån känns bra för mig. Prova experimentera lite.
När du runkar, kör du med glidmedel då? Om inte så prova det för det är sjukt gött då man masserar ollonet lite mer.
Citera
2024-06-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Hur länge sedan du opererades? Jag fick en High and tight, där typ allt yttre förhud försvann och inre förhuden blev väldigt synlig en bit från ollonet. Jag kan hålla med lite att känseln försvann för mig också. Ollonet har ju mycket känsel kvar och det hjälper att försöka hitta bra sexpositioner som gör det lite tightare och skönare för ollonet. När tjejen ligger på mage och man kommer in bakifrån känns bra för mig. Prova experimentera lite.
När du runkar, kör du med glidmedel då? Om inte så prova det för det är sjukt gött då man masserar ollonet lite mer.

Flera år sedan. Ingenting känns bra längre. Orgasmen är kraftigt försämrad.
Citera
2024-06-25, 17:00
Medlem
Citat:

Beklagar, det är tyvärr så mycket propaganda om detta onaturliga och rent av vidriga ingrepp. Några få "behöver" detta ingrepp för att ens kunna ha sex, vilket är förståeligt om de verkligen vill bli föräldrar, men de flesta behöver det inte. Även om de blir nöjda så kan det bli som för dig, vilket är tragiskt.

Omskärelse borde förbjudas och enbart erbjudas vid extremt få tillfällen då det finns väldigt specifika undantagsfall.
Citera
2024-06-26, 15:19
Medlem
12cms avatar
Citat:

Jag fick också en low and tight, med strängen kvar. Fast jag är fortfarande extremt känslig på strängen, trots att det gått typ 10 år sedan op. Även jag har fått hår långt upp på skaftet, men det rakar jag bort med jämna mellanrum.
Citera
2024-06-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Jag fick också en low and tight, med strängen kvar. Fast jag är fortfarande extremt känslig på strängen, trots att det gått typ 10 år sedan op. Även jag har fått hår långt upp på skaftet, men det rakar jag bort med jämna mellanrum.
Du har inga problem med sex eller att komma? Är det pga frenelum? För mitt frenelum är helt bortdomnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in