2006-11-16, 01:00
Bannlyst
Raevsax -
Hoppas att du är nöjd och att det läker som det ska.
Citera
2006-11-16, 21:32
Medlem
Raevsaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessa
Raevsax -
Hoppas att du är nöjd och att det läker som det ska.
Tack så mycket! Jag är dock inte nöjd ännu.

Den här natten var ett helvete. Jag vet inte hur många gånger jag vaknade upp för att fanskapet var på väg att resa sig och gjorde skitont. Jag gissar att ett par stygn har gått upp. Det såg så ut och det var lite blodigt.

Jag hämtade en fryspåse med is i, som jag till slut la innanför kalsongerna för att hålla kukfan i styr. Fattar den inte att den går sönder om den håller på som den gör?

Framåt morgonen hade isen smält och vattnet hade läckt ut ur påsen. Det var skitsamma. Lite vatten i sängen spelar ingen roll. Det som däremot gjorde mig riktigt förbannad var att jag inte kunde motverka erektionerna som kom på löpande band. I och med att jag har ett förband som håller tillbaka förhuden medan den läker är ollonet blottat och superkänsligt. Så fort jag rör mig vill snoppen upp.

Under dagen på jobbet har jag löst det genom att linda in ollonet i toapapper. Det har dock varit oerhört smärtsamt när jag behövt kissa. Toapappret har liksom torkat fast på ollonet och därmed gjort det skitsvårt att ta bort. Det resulterade i att jag började blöda på ollonet när jag tog bort en liten pappersbit som fastnat allra längst fram. Sedan dess har det svidit när jag kissat. Jävla skit!

Jag förstår inte hur det är tänkt egentligen... "Om du får stånd går stygnen antagligen sönder"... hur fan ska man motverka det då?

I morgon ska jag försöka ta bort "förbandet" som håller tillbaka förhuden. Det sitter dessutom snett och skaver. Jag funderar på att ringa till kirurgmottagningen i morgon och försöka få en tid för att eventuellt fixa till röran lite. Alternativt få tips och råd...

I natt lär det bli precis som förra natten. Jag vet inte hur jag ska lyckas hålla snoppen i styr när jag sover.

Just nu sitter jag med en ispåse i kallingarna. Det gör rätt ont, men det förtjänar han...
Citera
2006-11-16, 21:44
Medlem
När jag opererades så sydde dom med stygn som kunde tänja sig vid stånd så det var aldrig några problem. Dock, precis som du det gjorde jävligt ont när man fick stånd på natten. Så jävla ont att man var tvungen att stiga upp faktiskt, var tvungen att gå runt lite för att få ner ståndet Var helt övertygad att stygnen gått upp, men det hade dom inte.

Lite blodvite får man räkna med ett par dagar efter. Det finns tryckförband man kan köpa på apoteket och ha i kalsongerna.
Citera
2006-11-22, 21:28
Medlem
Raevsaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
När jag opererades så sydde dom med stygn som kunde tänja sig vid stånd så det var aldrig några problem. Dock, precis som du det gjorde jävligt ont när man fick stånd på natten. Så jävla ont att man var tvungen att stiga upp faktiskt, var tvungen att gå runt lite för att få ner ståndet Var helt övertygad att stygnen gått upp, men det hade dom inte.

Lite blodvite får man räkna med ett par dagar efter. Det finns tryckförband man kan köpa på apoteket och ha i kalsongerna.
När jag vaknat med stånd om nätterna har jag kilat ut på balkongen och viftat i kylan.

Nu har det i alla fall gått en vecka sedan operationen och det gör fortfarande mycket ont när jag får stånd och har kläder på mig. Snoppen kan dock stå i fria luften utan problem. Det är ingenting som stramar.

Jag börjar bli osäker på om jag kommer kunna få något skydd av förhuden i fortsättningen. De kapade som sagt lite mindre än en centimeter av den, men de verkar ha "rullat" den och sytt ihop den bakom ollonet. Antingen är jag bara för svullen för att kunna dra fram förhuden, eller så kommer den sitta på det viset. Jag ska träffa kirurgen nästa vecka. Då tänker jag fråga.

Jag lindar fortfarande in snoppen i toapapper om dagarna, men när jag är hemma låter jag den vara fri i kalsongerna. Det känns inte så farligt obehagligt längre, men det kliar lite.

I övrigt ser det fint ut. Jag har klippt bort lite stygn och jag är inte längre blåaktig eller snedsvullen. Just nu vill jag bara kunna dra fram förhuden en bit över ollonet. Det skulle kännas som en oerhörd lättnad att kunna göra det.
Citera
2006-11-22, 22:17
Avslutad
Trevligt att höra att de går mot rätt väg! Visst kommer du va känslig en period framöver, känsligheten sitter ju i ollonet som du nu blottar, men de går över - de lovar jag dig!
Citera
2006-11-23, 02:57
Medlem
Dogdylans avatar
Omskärelse är vidrigt och borde förbjudas !
Citera
2006-11-23, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan

Motivera
Citera
2006-11-23, 10:52
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Så länge det sker i samtycke med den utsatte så ser jag inga problem med det. I övriga fall håller jag med dig.
Citera
2006-12-02, 22:15
Medlem
Stalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raevsax
Nu har det i alla fall gått en vecka sedan operationen och det gör fortfarande mycket ont när jag får stånd och har kläder på mig. Snoppen kan dock stå i fria luften utan problem. Det är ingenting som stramar.
Nu har det ju gått ytterligare lite drygt en vecka, skulle vara intressant att höra hur du och ditt don har det nu. Eventuella smärtor? Kan du ha stånd? Kan du runka? Kort sagt, fyll på med lite info om ditt nya liv.

På onsdag ska jag själv under skalpellen och kommer att uppdatera med info ang. det samma dag.
Citera
2006-12-03, 00:21
Medlem
Dogdylans avatar
Omskärelse av män skall inte få förekomma av dessa själ.

Det fyller inga medicinska incitament för att skära om pojkar. Renlighet kan idag skötas utan att skära bort förhuden. Om det finns medicinska behov att sköra bort förhuden så är detta möjligt att göra och skall också tillåtas. Omskärelse i sig är också valfritt i Islam, Kristendomen och Judendom. Om man använder det kulturella argument så som att omskärelse av pojkar skall accepteras just därför kan man arugmentera för att det skall vara tillåtet att skära av fingret på människor bara för att det kanske skulle vara kulturellt betingat.

Utan tvekan är omskärelse synonymt med misshandel i vår "svenska" kultur. Det är också beklagligt att vi förbjuder omskärelse av kvinnor och inte män.

De medicinska argumenten är för gamla. Man skär faktiskt av viktiga nervtrådar då man skär picken av ungar. Om man nu vill bli omskuren kan man göra detta i vuxen ålder.

Jag är ingen kulturkramare och jag anser som jag har skrivit i vissa tråder här på flashback att vissa "värden" är högre än andra. Att omskära någon är synonymt med misshandel och bör också klassas som misshandel. När riksdagen hade en omröstning om detta så röstades förbudet ned med bara en litet marginal. Om vi hade tillexempel en folkröstning , (majoritens diktatur som vi alla har accepteras) så skulle lungt svenska folket rösta mot en tillåtelse av omskärelse!

Är det några länder i världen som har förbjudit omskärelse av pojkar?'
Citera
2006-12-06, 19:44
Medlem
Stalos avatar
Så var man en förhud fattigare, eller en halv kanske man ska säga då de inte "avlägsnade" mer än halva.

Börjar med att jag fick lokalbedövning, konstigt nog kändes sprutan mycket mer på vänster sida än på höger, undrar vad det beror på... Sedan fick jag vänta tills det började verka och så blev jag tvättad. Då började han skära och karva, det känns nästan ingenting till en början, sedan inser jag att jag nog fått litet för litet lokalbedövning men orkar inte börja klaga, så farligt var det inte.

Efter ett tag var det klart och de tar fram någon mojäng för att bränna några öppna blodkärl, detta smärtar en del men det gick väldigt fort. Så börjar de sy och nu jävlar gör det ont, ber om mer bedövning och får kanske lika mycket till som jag fick från början. Efter det känns det knappt, det gör inte ont på något sätt iaf.

Klart! Börjar knalla hem och känner direkt hur en stark smärta snabbt gör sig påmind. Trodde inte att jag skulle kunna göra annat än ligga i sängen och tycka synd om mig själv resten av dagen. Men! Jag kommer hem och tar två panodil och smärtan försvinner helt, känns bara lite allmänt konstigt där nere nu.

Jag är så jävla nöjd att det är gjort nu och längtar som fan tills det har läkt helt.

Om det är någon som undrar något mer så det bara att fråga.
Citera
2006-12-06, 20:14
Medlem
pooboxxxs avatar
Grattis
Hoppas att läkningen går fint och inte blir alldeles för jobbig.

PS. I morgon får du tala om hur det gick med morgonståndet!
DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in