2008-10-14, 20:16
Bannlyst
gjorde du ingreppet i vuxen ålder? Jag vet att om man blir omskuren som bäbis får man inget ärr..

Jag har kollat upp lite krämer med bla. apoteket och det är meningen att krämen skall appliceras på ett befintligt ärr, alltså inte på ett sår för att förhindra ärr-bildning.

Så jag kan lika gärna skita i salvan, se om ärret blir speciellt fult eller inte och bestämma mig då om jag ska kleta på någon salva eller inte...
Citera
2008-10-15, 01:51
Medlem
Nej, jag var nog 14-15 år vid tillfället. Slappna av och njut av din nya finare kuk. haha
Citera
2008-10-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelBullen86
Nej, jag var nog 14-15 år vid tillfället. Slappna av och njut av din nya finare kuk. haha

Grattis, hade gärna blivit omskuren i den åldern. Var det eget val eller var det av medicinsk karaktär? Jag blev omskuren först vid 23.

/Lars
Citera
2008-10-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porridge
Jahapp.. Då har man precis kommit hem efter att tagit bort stygnen då. En lite halvt surrealistisk upplevelse eftersom damen som tog bort dem var muslim med huvudduk och hela kånkarongen, men hon kunde sin sak och var mycket trevlig.

Hon undersökte noggrant min stolte krigare och konstaterade att det var bland det bästa i läkningsväg hon sett med tanke på att det bara var 14 dagar sedan ingreppet skedde. Tydligen drabbas en stor majoritet av lättare infektioner o.d men jag har naturligtvis tagit hand om den som om den vore min förstfödde son (nu har jag inga barn, men ändå). Detta gjorde mig naturligtvis mycket stolt eftersom hon påpekade att hon på grund av sin bakgrund och sitt yrke sett en och annan omskuren snase samt det faktum att hon lite småskrattande sa att "du måste ha bra blodcirkulation i den där".

Några av stygnen satt ganska djupt i skinnet pga att läkningsprocessen gått så bra (påstod hon iaf) vilket gjorde att det sved till lite ibland när de plockades bort. Det började även blöda en smula. Men det var absolut ingen större fara. När stygnen väl var borta och man drog på sig fillingarna och brallorna igen så kan man konstatera att stygnen faktiskt har varit lite obehagliga. Dom måtte ha legat och skavt lite mot ollonet helt enkelt. Dock är detta inget jag egentligen tänkt på under de två veckor de suttit där utan det märktes så att säga först när dom var borta genom att irritationen på ollonet minskade en hel del.

Jag passade även på att fråga angående den svullnad som fortfarande kvarstår. Det är helt och fullt normalt och man skall inte räkna med att svullnaden är helt borta tidigare än 4 veckor efter ingreppet. Nu ser jag fram emot att inom en snar framtid få testa min första runk utan förhud!

Peace!

Haha, vilket besök på praktiken. Nu när stygnen är borta kommer det att kännas mycket bättre, du kommer att känna dig som en ny människa.
Citera
2008-10-19, 23:49
Medlem
Gjorde en omskärning för ca 4 veckor sedan, min svullnad är fortfarande kvar hjälp!

Hejsan!

Jag gjorde en omskäring för ca 4 veckor sedan och svullnaden kvarstår och jag har varit jätte hygienisk så jag tror inte att jag har någon infektion.
Jag undrar hur långt tid det tar ungefär innan svullnaden försvinner under ollonet, det ser ut som en påse under mitt ollon lite wierd, hur långt tid brukar det ta? någon som har någon erfarenhet?

Problemet är att min flickvän kommer till mig om några dagar och jag undrar ifall man kan ha samlag utan att det händer något

Alla seriösa svar uppskattas

MVH

Mullen
Senast redigerad av mullen87 2008-10-20 kl. 00:00.
Citera
2008-10-19, 23:57
Medlem
alltså, shit, om du är orolig över en omskärelse och ifall allt gått bra med operationen - fråga läkaren!!!

Det är ju omöjligt för folk i ett forum att säga något om huruvida såret på din penis är infekterat eller inte...

vad jag menar är - ifall det skulle visa sig att du senare blir tvungen att amputera dasen så hjälper det ju inte så mycket ifall någon på flashback i ett inlägg skrivit till dig, "det är lugnt, allt é ok"
Senast redigerad av skumm 2008-10-20 kl. 00:00.
Citera
2008-10-20, 00:00
Medlem
Bobby Creeks avatar
Har du tråderna kvar? Syde dom eller nåt?
Citera
2008-10-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Har du tråderna kvar? Syde dom eller nåt?

Nej trådarna är borta men svullnadne under ollonet är kvar :/
Citera
2008-10-20, 00:05
Medlem
Artygs avatar
Det är väl bara svullnad, förmodligen inget farligt. Jag märkte inte av någon svullnad iaf..
Man ska kunna återuppta sexuella aktiviteter efter 4 veckor, har du testat att onanera?

I värsta fall får du boka tid hos doktorn för återbesök.
Citera
2008-10-20, 00:05
Medlem
Bobby Creeks avatar
Gå till läkaren. Dom kommer säkert säga att du får vänta ett tag innan svullnad går bort. Får du ont eller nåt? När du får stånd.
Citera
2008-10-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullen87
Nej trådarna är borta men svullnadne under ollonet är kvar :/
Uppsök läkare.
Stressa inte upp dig för mitt inlägg nu, men jag menar mest att det är bäst.
Varför:
+ Hellre märka det nu, än senare om det är något!
+ Det gör ingen skada att gå dit och kolla
Varför inte:
- ... ööh.. du är lat?
Citera
2008-10-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Det är väl bara svullnad, förmodligen inget farligt. Jag märkte inte av någon svullnad iaf..
Man ska kunna återuppta sexuella aktiviteter efter 4 veckor, har du testat att onanera?

I värsta fall får du boka tid hos doktorn för återbesök.

Det går att onanera, men det känns lite jobbigt att ha den där påsen under ollonet. Vet inte om du har haft det, men det ser ut som en svullnad. Anatar att det inte är så farligt, ville bara veta hur långt tid det tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in