Citat:
Ursprungligen postat av snake46
Hej hopp gummisnopp !
Okej jag är 47 år och har blivit drabbad av att få sprickor i förhuden efter en inflammation och nu helt plötsligt i mitt liv så återkommer det mer och mer. Har lite för mycket förhud . Så det finns en del att skava mot. Idag var ett tecken på svamp/exem som återkommer på grund av det taskiga förhålllandet till förhuden :-) enl humottagningen
Enl urologen så har det blivit så att det uppstår sprickor i förhuden och sedan läker det och sedan blir det ett par rundor till efter man haft sex eller kört en handtralla. Återigen blir det småsprickor och en öm sträng.
Om 2 veckor skall jag omskäras,hmmm vad skal man säga ? ett liv av salva eller lida i ett par månader !? Har ingen aning om hur det kommer att vara vid operation, Men vet att det kommer ta sin modiga tid till återställning.
Tacksam för vettiga svar i ämnet.
Påminner lite om min situation, förutom att jag inte hade svamp/eksem utan bara råkat "köra" för hårt för ofta så att strängen halvt gick sönder, läkte ihop med ärrvävnad och kördes sönder gång på gång på gång.
till slut gick det inte längre att stå ut med alla små sprickor och blod som sved som bara den. tog beslutet att göra en frenulumplastik(kirurgen rekomenderade omskärelse för att fre-plastiken förmodligen inte skulle funka), men jag valde fre-plastiken iaf.
kirurgen hade rätt..... problemen forsatte med små sprickor och blod och mer små oelastiska ärr hela tiden....
OM jag nu inte använde grymt mycket silikonbaserat glidmedel och var RIKTIGT försiktig, då gick jag inte sönder!, men det kändes ändå efter sex som om nåt precis hållt på att gå sönder, var öm....och konstant jäkligt känslig runt frenulumplastik-området även när jag inte haft sex/runkat.
Så nu är jag kuttad.... post-op och hoppas på att det ska bli bättre när det väl har läkt färdigt
Jag tycker du ska kapa av skiten och ta frenulum på samma gång. vissa väljer att spara den, men jag hade problem med den samt har aldrig tyckt att den var något speciellt erogent ställe på mig så jag är bara glad att ha blivit av med den.
om några veckor, ska vänta 6 veckor post-op innan jag sexar, för att det verkligen ska få läka.
så tycker jag iaf.....
och operationen i sig är inget att oroa sig för!!!!, be om lugnande om du är nojjig innan op bara och sedan be att få smärtstillande för en vecka eller två framåt. jag skulle lätt kunna lägga mig under kniven igen ifall mitt slutresultat inte blir bra.