2011-10-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razhoz
Kan inte någon klämma upp en bild på sin balle post-op??

Vill ha en liten heads-up om hur det kommer se ut så att jag inte svimmar av att se fanskapet igensytt och i kompresser.

Finns två bilder på min prins också. Länkat några/någon sida bak, beroende på hur många inlägg/sida du har.
Citera
2011-10-03, 22:36
Medlem
Hej hopp gummisnopp !

Okej jag är 47 år och har blivit drabbad av att få sprickor i förhuden efter en inflammation och nu helt plötsligt i mitt liv så återkommer det mer och mer. Har lite för mycket förhud . Så det finns en del att skava mot. Idag var ett tecken på svamp/exem som återkommer på grund av det taskiga förhålllandet till förhuden :-) enl humottagningen

Enl urologen så har det blivit så att det uppstår sprickor i förhuden och sedan läker det och sedan blir det ett par rundor till efter man haft sex eller kört en handtralla. Återigen blir det småsprickor och en öm sträng.
Om 2 veckor skall jag omskäras,hmmm vad skal man säga ? ett liv av salva eller lida i ett par månader !? Har ingen aning om hur det kommer att vara vid operation, Men vet att det kommer ta sin modiga tid till återställning.

Tacksam för vettiga svar i ämnet.
Citera
2011-10-03, 22:58
Medlem
hybridos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake46
Hej hopp gummisnopp !

Okej jag är 47 år och har blivit drabbad av att få sprickor i förhuden efter en inflammation och nu helt plötsligt i mitt liv så återkommer det mer och mer. Har lite för mycket förhud . Så det finns en del att skava mot. Idag var ett tecken på svamp/exem som återkommer på grund av det taskiga förhålllandet till förhuden :-) enl humottagningen

Enl urologen så har det blivit så att det uppstår sprickor i förhuden och sedan läker det och sedan blir det ett par rundor till efter man haft sex eller kört en handtralla. Återigen blir det småsprickor och en öm sträng.
Om 2 veckor skall jag omskäras,hmmm vad skal man säga ? ett liv av salva eller lida i ett par månader !? Har ingen aning om hur det kommer att vara vid operation, Men vet att det kommer ta sin modiga tid till återställning.

Påminner lite om min situation, förutom att jag inte hade svamp/eksem utan bara råkat "köra" för hårt för ofta så att strängen halvt gick sönder, läkte ihop med ärrvävnad och kördes sönder gång på gång på gång.

till slut gick det inte längre att stå ut med alla små sprickor och blod som sved som bara den. tog beslutet att göra en frenulumplastik(kirurgen rekomenderade omskärelse för att fre-plastiken förmodligen inte skulle funka), men jag valde fre-plastiken iaf.
kirurgen hade rätt..... problemen forsatte med små sprickor och blod och mer små oelastiska ärr hela tiden....

OM jag nu inte använde grymt mycket silikonbaserat glidmedel och var RIKTIGT försiktig, då gick jag inte sönder!, men det kändes ändå efter sex som om nåt precis hållt på att gå sönder, var öm....och konstant jäkligt känslig runt frenulumplastik-området även när jag inte haft sex/runkat.

Så nu är jag kuttad.... post-op och hoppas på att det ska bli bättre när det väl har läkt färdigt

Jag tycker du ska kapa av skiten och ta frenulum på samma gång. vissa väljer att spara den, men jag hade problem med den samt har aldrig tyckt att den var något speciellt erogent ställe på mig så jag är bara glad att ha blivit av med den.

om några veckor, ska vänta 6 veckor post-op innan jag sexar, för att det verkligen ska få läka.

så tycker jag iaf.....

och operationen i sig är inget att oroa sig för!!!!, be om lugnande om du är nojjig innan op bara och sedan be att få smärtstillande för en vecka eller två framåt. jag skulle lätt kunna lägga mig under kniven igen ifall mitt slutresultat inte blir bra.
Citera
2011-10-04, 14:55
Medlem
Semestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake46
Hej hopp gummisnopp !

Med tanke på att du är 47 år kommer förmodligen operationen gå ut på att dom skär något snitt i förhuden vid ollonet. Nackdelen med det är att ollonet kan få två "flärpar" med hud som sticker ut lite på sidan som kallas hundöron tror jag. Operationen gör inte mycket ondare än ett blodprov och du kommer få välja att antingen sövas eller bara lokalbedövning om du känner att du vill därifrån direkt efter.
Du får byta om till ett par sjukhuskläder för att sedan rullas in i ett rum med, i mitt fall bestod av en läkare som utförde operationen och två sjuksystrar vid sidan av som främst höll koll på mig. Efteråt så får du sitta och fika, delvis för att drogerna ska släppa vilket gör en ganska runt om fötterna efter operationen. Efter det får du kissa och se så att det funkar korrekt och sen kan du valsa hem.

Jag hade främst ont den första veckan men andra var rätt lugn och sen känner du ingen skillnad från tidigare. Nu är jag fortfarande inte 100 på vilken sorts operation du kommer få men är det något jag ångrar så är det att jag inte gjorde operationen tidigare i mitt liv.

Lycka till!
Citera
2011-10-04, 17:16
Bannlyst
Vad kostar det göra omskärlese med narkos??
Citera
2011-10-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Vad kostar det göra omskärlese med narkos??

Vid medicinskt behov eller på remiss från urolog så betalar man i Blekinge 300kr.
Om du gör det för syns skull så blir summan en annan.

Lokalbedövning eller eller narkos har nog ingen betydelse på priset.
Är man nervös så ber man om lite lugnande så bryr man sig inte ett piss om vad som händer. Så narkos är nog en onödig risk att ta.
Citera
2011-10-05, 05:56
Medlem
Razhozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuiop

Jag blev också tillsagd att inte ta bilen, men eftersom jag ville hålla det hemligt så fanns det inte mycket till val. När allt var klart inne i operationssalen bad jag om ny omgång bedövning för att klara hemfärden. Det hela slutade med att jag körde hem hög på lugnande och bedövning i skrevet. Jag har tidigare erfarenhet av droger, så hade inga problem med det men kan tänka mig att någon som är totalt orutinerad kan ha det svårt.

Det är absolut inget jag uppmanar till och inget jag själv gillar att göra, dvs köra under påverkan men då det här är ett anonymt forum så känns det rätt värdelöst att ljuga om det. (De frågade mig om jag vill åka taxi på deras bekostnad, men då var det lite försent. Bilen var ju redan där.

Någon som vet om alla landsting bekostar en taxi åt patienten efter operation eller om det ställs särskilda krav för det, isåfall vilka ??
Citera
2011-10-05, 09:07
Medlem
---fel--
Citera
2011-10-05, 17:11
Medlem
Hej hopp opererad snopp.

Nu har sårkanten under ollonet läkt ihop och känns riktigt bra. Det jag däremot har problems med nu är själva ollonet. Har kört utan kompress sedan söndags och har nu fått två "blåsor" på ollonet (storlek: gamla tio öringen). I mellanåt går någon av dom sönder av skav mot kalsongerna och blir till blanka svidande sår. Dom kom efter ca en arbetsdag efter jag slutat kört med kompress.

Är det fler här som har haft detta fenomen?
Citera
2011-10-06, 11:48
Medlem
Update : Svullnaden har börjat lägga sig helt nu. Har bara baksidan som spökar fortfarande men börjar lika det normala igen.

Hur går det för er andra?
Citera
2011-10-08, 11:48
Medlem
hybridos avatar
Hos mig så är det samma sak, har börjat lägga sig, är som sagt undersidan som fortfarande ser svullen ut.

Men jag tror som sagt(som andra också påpekat) att kirurgen måste skurit mig snett eftersom plupparna/flärparna eller vad man ska kalla det på högra sidan fortfarande är kvar. Dock så har dom minskat i svullnad med 50% men iaf, ser ut som han glömt skära bort skinn på den sidan...

Testrunkade med glid idag och kunde komma två gånger på raken utan att slakna, vilket var en överraskning

Men tyvärr så gick svullnaden tillbaka från 50% till kanske 80% på de ställen där det är svullet. så jag ska försöka hålla fingrarna i styr och hoppas att skiten läker som det ska..
Citera
2011-10-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybrido
Hos mig så är det samma sak, har börjat lägga sig, är som sagt undersidan som fortfarande ser svullen ut.

Men jag tror som sagt(som andra också påpekat) att kirurgen måste skurit mig snett eftersom plupparna/flärparna eller vad man ska kalla det på högra sidan fortfarande är kvar. Dock så har dom minskat i svullnad med 50% men iaf, ser ut som han glömt skära bort skinn på den sidan...

Testrunkade med glid idag och kunde komma två gånger på raken utan att slakna, vilket var en överraskning

Men tyvärr så gick svullnaden tillbaka från 50% till kanske 80% på de ställen där det är svullet. så jag ska försöka hålla fingrarna i styr och hoppas att skiten läker som det ska..

Jag brukar ofta komma i två omgångar nu efter också. Är så extremt nära orgasm ibland att det rinner ut en del, men sen kommer den riktiga orgasmen och då kommer resten.

Eller menade du två orgasmer efter varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in