men det kan ju ha berott på att jag gång på gång slet sönder den lite grann gång på gång under typ 1-2 år och fick ärrvävnad efter ärrvavnad.
men nu efter omskärelsen ska hela skiten vara borta iaf.
Jag har ändå aldrig tyckt att den var tilll någon nytta, för den har inte varit speciellt känslig på mig, vilket andra verkar tycka. typ.. ohhh det mest könsilgaste o skönaste stället på kuken att få stimulerat... inte på mig inte iaf... så jag är glad att jag blivit av med den, om den nu blivit helt borta vilket jag hoppas.. lite svårt att se just nu med stygn, blod och liiiite svullnad och allt.
Även fast jag inte vet hur mitt slutresultat kommer att bli än så skulle jag ändå rekommendera att göra en omskärelse istället för frenulumplastiken.
var det inte OCB-filtret som oxå hade gjort en sån där sträng-operation, som inte blev lyckad? pch fick göra en omskärelse iaf...
ps! snart kommer säkert magi in i tråden igen och gapar om att svampsalvan är din lösning, istället för att könsstympa dig :P
Allvarligt talat så vet jag inte hur jag har fått ärrvävnad på strängen, för jag har knappt fått sår på den Kanske behövs det inte mycket för att det ska bildas ärr? (För två veckor sedan fick jag sår på strängen och det var första gången jag var medveten om det, när jag försökte dra ner förhuden gång på gång i erigerat tillstånd och spände till, detta var två veckor efter besöket med en sjuksköterska).
Jag hoppas att magi inte kommer för att personen gör bara bort sig.
Dag 2~28h post op
Så då var det bytt. Jag tog bort allt och skvätte lite ljummet vatten på, men ångrade mig lite snabbt när jag kom på att jag inte har någon aning hur en dag gamla stygn reagerar på det. Sen tog jag en kompress och kladda på vaselin, tryckte fast den runt stjälken och så att den täcker halva ollonet, sen kirurgisk tejp runt tre varv.
Allt såg fint ut när jag tog av bandaget, men ollonet såg lite skrumpet ut och området där strängen sitter var fortfarande svullet. Gick inte att urskilja vad som var vad i det området. Det började lukta en del när jag tog av den gamla blodiga och urindränkta kompressen, men när jag sedan öppnade en ny kompress, märkte jag att den luktade på samma vis, therefore no danger.
Är lite smått osäker på hur mycket tramadolen + panolen hjälper, då jag verkligen inte upplever någon som helst smärta utan mest obehaglighet från det ömma ollonet när det kommer i kontakt med kalsongerna.
Svullnaden har nästan lagt sig helt. Endast lite blodfläckar på insidan av kompressen. Har dock fått ett litet blåmärke i roten, lika långt som toppen av ett lillfinger och 4-5mm brett. Funderar på om det kan vara från sprutorna, är det någon som har upplevt samma?
Tar av och sätter på eller byter kompress, varje gång jag går på toa. Har någon koll på hur länge man ska ha kompress?
Svullnaden har nästan lagt sig helt. Endast lite blodfläckar på insidan av kompressen. Har dock fått ett litet blåmärke i roten, lika långt som toppen av ett lillfinger och 4-5mm brett. Funderar på om det kan vara från sprutorna, är det någon som har upplevt samma?
Tar av och sätter på eller byter kompress, varje gång jag går på toa. Har någon koll på hur länge man ska ha kompress?
Hur går det för dig Bleed?
Det går bra. Hade inget blod i kompressen i morse så har slutat med den helt. Svullnaden har lagt sig en hel del också, enbart där stygnen sitter som det är svullet. Har också ett par små blåmärken och det är där han satte sprutorna. Ska duscha för första gången hade jag tänkt, får se hur de går
Det går bra. Hade inget blod i kompressen i morse så har slutat med den helt. Svullnaden har lagt sig en hel del också, enbart där stygnen sitter som det är svullet. Har också ett par små blåmärken och det är där han satte sprutorna. Ska duscha för första gången hade jag tänkt, får se hur de går
Skönt att höra att jag inte är ensam om blåmärkena. Men är inte ditt ollon ömt nu då? Tänkte mest med tanke på att du kör utan kompress nu, känner du ingen smärta?
Ska också försöka mig på en dusch senare ikväll. Är också rätt sugen på att somna utan kompressen på, så att den hinner härdas under natten när man ändå inte känner något, tror dock jag borde vänta 1-2dagar till då jag sover på mage.
Har du fixat smärtstillande nu då? Eller du kanske kör på utan.
Skönt att höra att jag inte är ensam om blåmärkena. Men är inte ditt ollon ömt nu då? Tänkte mest med tanke på att du kör utan kompress nu, känner du ingen smärta?
Ska också försöka mig på en dusch senare ikväll. Är också rätt sugen på att somna utan kompressen på, så att den hinner härdas under natten när man ändå inte känner något, tror dock jag borde vänta 1-2dagar till då jag sover på mage.
Har du fixat smärtstillande nu då? Eller du kanske kör på utan.
Nope, använder inte smärtstillande längre. Har inte ont någonstans. Kan nypa till ibland men annars så är det helt lungt. Har dock mycket hud kvar som skyddar vilket hjälper antar jag
Liten recap såhär tre veckor efter min omskärelse (low and loose):
Dag 1:
Vaknar 09:00 efter knappt någon sömn, kanske tre timmar max. Hoppar in i duschen och kör på Descutan efter instruktioner, klär på mig och beger mig.
Anländer till urologen med nervositeten i halsgropen. Får klä av allt utom tröja och strumpor i ett separat rum, blir sedan hänvisad in i operationsrummet. Jag får där sällskap av läkaren och en sjuksyster. Känslan av att vara utlämnad när man ligger där på britsen med okända själar stirrandes på ens juveler är stor. Blir tvättad av sjuksyster medans läkaren förbereder bedövningssprutan och inser att jag inte borde tittat åt hans håll, enorm spruta. Inväntar sedan sticken, och ja, satan i gatan vad det gjorde ont. Drog mig själv i håret för att ockupera mig med något under smärtan.
Förvånandevis skedde injektionerna i själva dasen och inte i roten som vissa verkar fått.
Efter cirka 10 minuter försvinner känseln och jag har inga förnimmelser av att jag är man längre . Efter nekan på förfrågan "känns det här" av läkaren sätter de igång, utan lugnande eller avskiljare. Blev helt enkelt tillsagd att titta åt annat håll. Ingreppet gick relativt fort, kanske 25 minuter max. När läkaren lagt sista suturen fick jag skåda det förvånansvärt icke-blodiga resultatet. Blev nöjd över hur jämnt och rent det såg ut, föga anade jag vad som skulle ske senare.
Efter bandagering får jag sitta kvar i några minuter på operations-britsen för att samla mig. Strosar sedan hemåt lite dåsig och dimmig. Kommer hem runt 11:30 och sätter mig vid datorn för att sysselsätta mig med något i väntan på att bedövningen skall släppa. Någon timme senare pausar jag datorspelet för att gå på toaletten och kissa för första gången. Knäpper upp byxorna och möts av en horribel bild, det fullkomligt rinner blod längs låren samtidigt som bandaget är fullständigt saturerat av blod. I något slags tankelöst agerande rullar jag av bandaget, och då ökar självklart blödningen. Får nu total panik då jag aldrig sett såhär mycket blod förut, hela badrumsgolvet är täckt av blod, tillräckligt mycket för att en järn-aktig doft skall uppkomma. Sätter på kallvattnet och spolar över frenulum-området där blödningen kommer ifrån och lyckas med att dämpa blödningen något. Rullar in lillprinsen i kompresser och toapapper och ringer tillbaka till urologen, bara för att få svar av läkarens 19-åriga assistent då läkaren befinner sig i operation. Blir lovad att han skall återkomma så snart han är färdig.
Befinner mig nu i ångest och ringer sjukhusupplysningen där jag knappt får något vettigt ur personen. Lägger mig hursomhelst i sängen för att försöka minska min puls etc. Efter ungefär en timme ringer tack och lov läkaren tillbaka och säger åt mig att genast komma tillbaka. Glädjande nog bor jag cirka 5 minuter från mottagningen. När jag väl kommer tillbaka pustar sjuksystern till vid synen av de blodindränkta kompresser som behövs plockas bort. Vid närmare granskning uppdagas det att några av stygnen gått upp. Vilken jävla amatör tänker jag för mig själv. Blir åter bandagerad och blir ombedd att ligga kvar på britsen i cirka en halvtimme så läkaren kan försäkra sig om att blödningen är stoppad.
Första nätterna var ett rent helvete med tanke på de nattliga erektionerna, något som successivt blev bättre efter cirka en vecka. Visuellt såg det för taskigt ut, ollonet var svullet och såg bokstavligt talat ut som ett blåbär.
Tre veckor efter operation är jag fortfarande väldigt svullen på undersidan bakom frenulum. Texturen är lik de ojämnheter en sköldpaddas skal består av. Har inte ont längre, känner dock ett visst obehag vid beröring av nämnda område.
Hur såg det ut för er andra efter tre veckor med tanke på svullnad?
Ett annat jobbigt problem som dykt upp är som följande:
På ovansidan, framför den läkta sårlinjen emot ollonet sett går inte huden ihop, utan det finns ett horisontalt veck parallellt med sårlinjen som verkar vika under huden bakåt mot roten sett. Detta veck verkar ha läkt ihop på vissa ställen på och släpper ifrån sig vitt var då och då. För att få en visuell uppfattning kan ni tänka er att huden släppt precis nedanför ollonets ovansida. Det gör inte ont förens jag drar bakåt några millimeter och det tar stopp, då ser man att det är lite rött på vissa ställen.
Frågan är nu om det är en slags anomalitet med min prins som gör att det finns ett veck där huden lossnat från de underliggande anatomiska delarna, eller att det helt enkelt råkat läka ihop där, och bör skäras upp av läkare så att huden kan dras bakåt.
Kommer att höra av mig till läkaren idag, men jag undrar fortfarande om det är något ni andra har vart med om?
Ni får ha överseende med potentiella stavfel.
Vill även tacka OCB-Filtret för att ha lugnat mig med sina visa ord dagen före operation!
Over 'n out!
/Chonte
EDIT: Efter att ha sett denna operationsvideo verkar det som att det är det undre lagret jag kan se. Hoppas nu att läkaren kan lösa detta.
Liten recap såhär tre veckor efter min omskärelse (low and loose):
Dag 1:
Vaknar 09:00 efter knappt någon sömn, kanske tre timmar max. Hoppar in i duschen och kör på Descutan efter instruktioner, klär på mig och beger mig.
Anländer till urologen med nervositeten i halsgropen. Får klä av allt utom tröja och strumpor i ett separat rum, blir sedan hänvisad in i operationsrummet. Jag får där sällskap av läkaren och en sjuksyster. Känslan av att vara utlämnad när man ligger där på britsen med okända själar stirrandes på ens juveler är stor. Blir tvättad av sjuksyster medans läkaren förbereder bedövningssprutan och inser att jag inte borde tittat åt hans håll, enorm spruta. Inväntar sedan sticken, och ja, satan i gatan vad det gjorde ont. Drog mig själv i håret för att ockupera mig med något under smärtan.
Förvånandevis skedde injektionerna i själva dasen och inte i roten som vissa verkar fått.
Efter cirka 10 minuter försvinner känseln och jag har inga förnimmelser av att jag är man längre . Efter nekan på förfrågan "känns det här" av läkaren sätter de igång, utan lugnande eller avskiljare. Blev helt enkelt tillsagd att titta åt annat håll. Ingreppet gick relativt fort, kanske 25 minuter max. När läkaren lagt sista suturen fick jag skåda det förvånansvärt icke-blodiga resultatet. Blev nöjd över hur jämnt och rent det såg ut, föga anade jag vad som skulle ske senare.
Efter bandagering får jag sitta kvar i några minuter på operations-britsen för att samla mig. Strosar sedan hemåt lite dåsig och dimmig. Kommer hem runt 11:30 och sätter mig vid datorn för att sysselsätta mig med något i väntan på att bedövningen skall släppa. Någon timme senare pausar jag datorspelet för att gå på toaletten och kissa för första gången. Knäpper upp byxorna och möts av en horribel bild, det fullkomligt rinner blod längs låren samtidigt som bandaget är fullständigt saturerat av blod. I något slags tankelöst agerande rullar jag av bandaget, och då ökar självklart blödningen. Får nu total panik då jag aldrig sett såhär mycket blod förut, hela badrumsgolvet är täckt av blod, tillräckligt mycket för att en järn-aktig doft skall uppkomma. Sätter på kallvattnet och spolar över frenulum-området där blödningen kommer ifrån och lyckas med att dämpa blödningen något. Rullar in lillprinsen i kompresser och toapapper och ringer tillbaka till urologen, bara för att få svar av läkarens 19-åriga assistent då läkaren befinner sig i operation. Blir lovad att han skall återkomma så snart han är färdig.
Befinner mig nu i ångest och ringer sjukhusupplysningen där jag knappt får något vettigt ur personen. Lägger mig hursomhelst i sängen för att försöka minska min puls etc. Efter ungefär en timme ringer tack och lov läkaren tillbaka och säger åt mig att genast komma tillbaka. Glädjande nog bor jag cirka 5 minuter från mottagningen. När jag väl kommer tillbaka pustar sjuksystern till vid synen av de blodindränkta kompresser som behövs plockas bort. Vid närmare granskning uppdagas det att några av stygnen gått upp. Vilken jävla amatör tänker jag för mig själv. Blir åter bandagerad och blir ombedd att ligga kvar på britsen i cirka en halvtimme så läkaren kan försäkra sig om att blödningen är stoppad.
Första nätterna var ett rent helvete med tanke på de nattliga erektionerna, något som successivt blev bättre efter cirka en vecka. Visuellt såg det för taskigt ut, ollonet var svullet och såg bokstavligt talat ut som ett blåbär.
Tre veckor efter operation är jag fortfarande väldigt svullen på undersidan bakom frenulum. Texturen är lik de ojämnheter en sköldpaddas skal består av. Har inte ont längre, känner dock ett visst obehag vid beröring av nämnda område.
Hur såg det ut för er andra efter tre veckor med tanke på svullnad?
Ett annat jobbigt problem som dykt upp är som följande:
På ovansidan, framför den läkta sårlinjen emot ollonet sett går inte huden ihop, utan det finns ett horisontalt veck parallellt med sårlinjen som verkar vika under huden bakåt mot roten sett. Detta veck verkar ha läkt ihop på vissa ställen på och släpper ifrån sig vitt var då och då. För att få en visuell uppfattning kan ni tänka er att huden släppt precis nedanför ollonets ovansida. Det gör inte ont förens jag drar bakåt några millimeter och det tar stopp, då ser man att det är lite rött på vissa ställen.
Frågan är nu om det är en slags anomalitet med min prins som gör att det finns ett veck där huden lossnat från de underliggande anatomiska delarna, eller att det helt enkelt råkat läka ihop där, och bör skäras upp av läkare så att huden kan dras bakåt.
Kommer att höra av mig till läkaren idag, men jag undrar fortfarande om det är något ni andra har vart med om?
Ni får ha överseende med potentiella stavfel.
Vill även tacka OCB-Filtret för att ha lugnat mig med sina visa ord dagen före operation!
Over 'n out!
/Chonte
EDIT: Efter att ha sett denna operationsvideo verkar det som att det är det undre lagret jag kan se. Hoppas nu att läkaren kan lösa detta.
Vågade inte kolla på videon just nu, har nämligen precis ätit och misstänker lite av en reaktion ifall jag kollar på den.
Jag misstänker att du har gjort halvomskärelse, därav dessa komplikationer. Jag gjorde dock en hel omskärelse och jag är supernöjd! Det har dock bara gått 3 dagar, men det ser riktigt fint ut. De har helt enkelt skurit bort luvan och sytt ihopp den med huden strax under ollonkanten, ca 3-5mm. Har gjort en low and tight, kan bifoga bild/bilder på begäran.
Så tyvärr kan jag bara trösta dig med att min svullnad har lagt sig överallt förutom på undersidan, som hos dig, dock på kortare tid.
Vill dessutom också tacka OCB-Filtret, hans inlägg och lugnande ord fick mig att genomgå operationen och dessutom skippa narkosen, vilket var ett mycket bättre val.
Dag 4~72h post-op
Natten till idag var första natten utan kompress. Vågade inte sova på magen ännu, men har inga problem med att somna på rygg med smärtstillande i kroppen heller. Vid det här laget har jag grova problem med att få kompressen att hålla sig på plats, utan det slutar oftast med att min sausage får en hatt som lämnar stygnen helt oskyddade och ollonet helt skyddat. Verkligen raka motsatsen till det jag behöver. Anyway när jag vaknade insåg jag hur mycket Tramadolen faktiskt hjälpte, för nu kände jag obehag och stickande smärta när ollonet vidrörde något, (dvs den känsligheten jag försöker få bort genom att sova utan kompress.)
Frenulum är fortfarande svullen som holy hell, men det ser fint ut och blodet på insidan av de gamla kompresserna är näst intill obefintligt. Erektionerna kommer och går, har dock ej råkat ut för en riktig hårding utan mer halvbånge, och inget obehag på den här fronten förutom kåtheten man inte kan göra något åt.
När jag pissar känner jag fortfarande att det tar emot lite i toppen av urinröret, men det är inga problem och eftersom svullnaden ännu inte lagt sig, så räknar jag att det går över om några dagar. Kanten av ollonet, alltså den nedre delen där skaftet börjar, är av lite mörkare nyans än den resterande delen. Där har jag två teorier:
1. Den delen sticker ut lite mer om man jämför med resten av penisen och på så sätt får uthärda mer beröring. Med andra ord, är den längre fram i fasen av att härdas.
2. Jag har pearly penile papules. Dessa kan har reagerat på den hårda skrubbningen min penis fick genomgå strax innan operationen. Ser dock inte ut som något problem. (Dessa ska dessutom avta efter en genomskärelse enligt Wiki.)
Första duschen skedde igår och gick till på följande. Jag drog på en behaglig temperatur, nästan ljummen men snäppet varmare. Eftersom jag nu i början vill undvika att vattnet faller rakt på, så spenderades hela tiden i duschen med ryggen mot strålarna. Under hela tiden i duschen bildade jag istället strömmar, så att allt vatten samlades och rann av kroppen genom penisen. Hela upplevelsen var lite obehaglig, men fullt acceptabel. Väl ur duschen undveks all beröring av ollonet.
För er som inte vill att andra ska veta
Jag bor hemma, men har inte berättat för någon. Det har funkat fint och de första dagarna går man lite konstigt men det går att undvika med hjälp av nya kompresser, med jämna mellanrum. Själv sa jag till alla mina kompisar att jag fått feber, och till föräldrarna började jag redan ett par dagar innan operationen känna mig "krasslig".
När operationen väl är gjord och du sitter där för att invänta ett toa besök (din biljett från sjukhuset, de måste veta att allt står rätt till), kan du förklara att du har bråttom hem och så kommer sjukhuset bekosta sig en taxi åt dig. Det varierar dock beroende på personal, plats osv.
Väl hemma låter du "febern" dra igång och får därmed fripass till 3-7dagars sängliggande, vilket är mer än tillräckligt för att du sedan ska kunna gå runt utan att se ut som att du har avföring i byxan. Om du vill vara aktiv på dagarna, men undvika kontakt, kan du vända lite smått på dygnet. T ex duscha för första gången kan vara lite känsligt och du vill nog ta god tid på dig, istället för de 3minuterna du annars spenderar.
Helt plötsligt har tre dagar gått och du är riktigt glad över att ha tagit steget mot en mindre trång framtid.
Hoppas inte det blev för flummigt eller för långt. Försöker ge så många detaljer som möjligt då jag vet hur ångestkänslan innan ingreppet är jobbig och ännu jobbigare då man itne vet vad man ska förvänta sig.
Ni som vill får gärna lägga upp bilder på hur det ser ut efter operation så man vet vad man ska välja själv och få lite förståelse för vad det handlar om. Jag väntar fortfarande på operationstiden sen urologen ställde mig i kö och har inte helt bestämt mig för vilken typ av omskärelse jag ska välja. Det lutar starkt mot en hel omskärelse på grund av att det är säkrare. Om det är någon plats på kroppen där jag inte vill ha komplikationer så är det på kuken
Ni får gärna PMa bilder om ni inte vill lägga dom i tråden.
Ni som vill får gärna lägga upp bilder på hur det ser ut efter operation så man vet vad man ska välja själv och få lite förståelse för vad det handlar om. Jag väntar fortfarande på operationstiden sen urologen ställde mig i kö och har inte helt bestämt mig för vilken typ av omskärelse jag ska välja. Det lutar starkt mot en hel omskärelse på grund av att det är säkrare. Om det är någon plats på kroppen där jag inte vill ha komplikationer så är det på kuken
Ni får gärna PMa bilder om ni inte vill lägga dom i tråden.
Jag resonerade att gör man halv/dorsal snitt den första gången så har man iaf valmöjligheter kvar OM det inte skulle bli som man hade tänkt sig. Förhuden har en funktion och det är att skydda ollonet så jag skulle behålla så mycket av den som det går. My 2 cent
Han skrev att han har gjort en "low and loose" (lika som mig), inte en halvomskärelse.
Jag hade uppfattningen att low and loose var en halv, men hade väl fel antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Ni som vill får gärna lägga upp bilder på hur det ser ut efter operation så man vet vad man ska välja själv och få lite förståelse för vad det handlar om.
Jag resonerade att gör man halv/dorsal snitt den första gången så har man iaf valmöjligheter kvar OM det inte skulle bli som man hade tänkt sig. Förhuden har en funktion och det är att skydda ollonet så jag skulle behålla så mycket av den som det går. My 2 cent
Jag ser det som en rolig sak helt enkelt. Inte många som får uppleva ett liv med både förhud och omskärelse!
Snabb update, går utan kompress helt nu och de obehagliga smärtorna är halverade på endast en dag utan kompress!
Senast redigerad av rtyuiop 2011-09-17 kl. 11:20.