2011-07-18, 12:44
Medlem
Har träffat ortopeden nu och hela besöket gick på någon minut eller två. Allt som blev sagt var i princip att vi skulle boka in en operation och att jag gärna ville behålla förhuden. Har för mig att jag har läst här på flashback, att det är ett sämre alternativ?

Någon som har bättre koll?
Citera
2011-07-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuiop
Har träffat ortopeden nu och hela besöket gick på någon minut eller två. Allt som blev sagt var i princip att vi skulle boka in en operation och att jag gärna ville behålla förhuden. Har för mig att jag har läst här på flashback, att det är ett sämre alternativ?

Jag gjorde halv omskärning för några månader sedan.
Grejen är att det enda som håller upp förhuden för mig nu är mina kalsonger (hade inga nätbyxor i mina badbyxor förra veckan utomlands gick ju bra med kalsonger under ändå). Står jag i duschen eller är naken så åker den bak helt och stannar där

Fördelen är ju att du inte blir fullt ut jude, nackdelen att den kanske fortfarande inte blir riktigt bra och lite trång.
Men som sagt, när du ska visa för brudar är det som en omskuren, speciellt i stånd (för mig i alla fall).

Känns ju väldigt mycket bättre att ha förhuden kvar, eftersom att jag slipper skavet de första veckorna + ett känsligare ollon?

Fråga på!
Citera
2011-07-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskoguy
Får väl komma fram och erkänna att man inte har den typiska FB storleken... Hur blir resultatet då vid full omskärelse?

Har som sagt inte gjort full omskärelse, men inte långt ifrån. Den är hela tiden bakdragen i naket tillstånd
Har en rätt liten kuk slakt, ser bra mycket bättre ut nu än vad det gjorde med förhud.
I stånd vet jag inte om den är så liten (16cm+), men det ser i alla fall bättre ut då också.

Förresten, är det någon annan än jag (som led/lider utav trång förhud) som har lite hårväxt kuken?
Är ju inte svårt att raka bort, men jag undrar om det hade något med att kuken snodde skinn från där håret växer?
Senast redigerad av Zwischen456 2011-07-18 kl. 14:40.
Citera
2011-07-18, 14:57
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwischen456
Förresten, är det någon annan än jag (som led/lider utav trång förhud) som har lite hårväxt kuken?
Är ju inte svårt att raka bort, men jag undrar om det hade något med att kuken snodde skinn från där håret växer?

ja, det är samma för mig dock inget vidare stort problem som sagt
Citera
2011-07-18, 15:00
Medlem
Noose..s avatar
Citat:

Hoppas du träffade en urolog och inte ortoped
Citera
2011-07-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Jag försökte när jag var 17 år. Fick kortisonsalva av ungdomsmottagningen som jag skulle smörja på innan jag gick till skolan på morgonen och innan jag la mig på kvällen. MEN, jag visste att om den skulle kunna funka på mig så var det tvungen att vara en "mirakelsalva" sänd från gud, och sannolikheten för det var ju inte hög. Smörjde på i en vecka sedan sket jag i det (och det har ju senare visats sig att jag hade rätt i att sluta använda den).

Samma sak för mig. Använde den en period för ca 10 år sen och den var helt värdelös. När jag sedan bestämde mig för att ta bort förhuden många år senare var det ingen som nämnde ett ord om salvan. Kanske skiljer det sig mellan olika landsting.
Citera
2011-07-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwischen456
Ja, tyvärr. Men efter att ha diskuterat saken på en fest så har jag lärt mig att det är rätt ovanligt, tydligen. Jag trodde alla hade det.
Citera
2011-07-20, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Ja, tyvärr. Men efter att ha diskuterat saken på en fest så har jag lärt mig att det är rätt ovanligt, tydligen. Jag trodde alla hade det.

Jag har också det. Är du helt säker på att det är ovanligt? Jag har dock bara lite hår och det är mest nere vid skaftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Hoppas du träffade en urolog och inte ortoped

Haha det hoppas jag med nu i efterhand!
Citera
2011-07-21, 05:09
Medlem
Citat:
Jag har också det. Är du helt säker på att det är ovanligt? Jag har dock bara lite hår och det är mest nere vid skaftet.

Det har jag också! Tvivlar på att det är särskilt ovanligt.

För övrigt hade jag sex igår för första gången sedan operationen. Gick väl sådär, kom in i henne men hon var tight och jag lyckades knulla upp två stygn . Fick avbryta efter ett tag eftersom det gjorde rätt ont, skulle nog väntat några dagar till... Nåväl, ingen större skada skedd (tror jag?)...
Citera
2011-07-21, 10:09
Medlem
Kuksnoppbajsfan. Ringde mottagningen nu för att kolla varför det tar sån jävla tid, och då får jag reda på att de inte opererar något som inte är akut förrän efter sommaren, så min operation kommer vara efter augusti. Så sluttiden allt som allt kommer väl bli ungefär 8-9 månader. Helt sinnessjukt.
Citera
2011-07-21, 12:10
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfkonto120
Det har jag också! Tvivlar på att det är särskilt ovanligt.

För övrigt hade jag sex igår för första gången sedan operationen. Gick väl sådär, kom in i henne men hon var tight och jag lyckades knulla upp två stygn . Fick avbryta efter ett tag eftersom det gjorde rätt ont, skulle nog väntat några dagar till... Nåväl, ingen större skada skedd (tror jag?)...

jag skulle nog vänta till det är helt färdigläkt iaf
Citera
2011-07-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Kuksnoppbajsfan. Ringde mottagningen nu för att kolla varför det tar sån jävla tid, och då får jag reda på att de inte opererar något som inte är akut förrän efter sommaren, så min operation kommer vara efter augusti. Så sluttiden allt som allt kommer väl bli ungefär 8-9 månader. Helt sinnessjukt.

Jaha. Igår skrev jag detta, men idag får jag ett brev med en tid nästa vecka Konstigt att brevet skickades igår, så det måste varit precis efter jag ringt dit.

Men jag kanske inte ska ropa hej ännu, då tiden inte är helt fastställd ännu. Jag ombedes ringa dit dagen före och höra vilken tid det blir exakt.

Nu måste jag lägga ned lite tankeverksamhet på om jag ska dra till med omskärelse eller om jag ska göra något mindre. Ändrar mig hela tiden, så nu känns det som det skulle räcka med att ta bort strängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in