2011-07-11, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Jaha, det var första natten. Ja, då var det likadant för mig. Första natten funkade rätt så galant vilket gav en falsk trygghet om att resten av nätterna skulle gå rätt bra, men icke. Nästa natt blev man "nersparkad och slagen i pungen", typ.

Okej... Ja, det ser ju ut som det gör på ollonet men risk för infektion tror jag inte, inte ännu i alla fall... Är jävligt noggrann med att "spola rent" ollonet med natriumklorid (aka koksalt) varje gång jag varit på toaletten och lägger om "paketet" åtminstone två gånger om dagen, och alltid nytt till att jag ska sova... Försöker lufta så ofta det går och duscha i alla fall var annan dag, tror det går rätt bra det här Jag får hoppas på det bästa, vore INTE kul att åka på en infektion... Vill att det ska läka så fort som möjligt då det redan börjar bli outhärdligt att inte kunna ha sex eller runka.

Så jävla jobbig känsla att man i princip måste avskärma sig helt och hållet från sex... Inte pratat med vare sig min KK eller andra ragg sedan operationer, kommer någon av dem med skamliga förslag är det illa på grund av;

1. Det faktum att det gör ont att ha stånd
2. Det faktum att fraser liknande "näe det går inte, jag har ett varigt ollon" inte är särskilt upphetsande.
Citera
2011-07-12, 13:23
Medlem
Idag är det exakt 3 månader sedan besöket hos urologen. Trodde det fanns en vårdgaranti att man skulle få operera inom 90 dagar. Jag har inte ens fått en kallelse ännu.
Citera
2011-07-12, 23:52
Medlem
Timpsiiis avatar
Jag har gjort en partiell omskärelse, för 14 dagar sedan exakt. Svullnaden har lagt sig något precis under ollonet men det verkar ändå ha stannat helt nu. Är sjukt orolig för att de ska se uppsvullet ut i normala fall nu, vilket jag har hört att vissa har haft också. Hur troligt tror ni det är?
Citera
2011-07-13, 01:50
Medlem
absentiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Idag är det exakt 3 månader sedan besöket hos urologen. Trodde det fanns en vårdgaranti att man skulle få operera inom 90 dagar. Jag har inte ens fått en kallelse ännu.

Ring och tjata. Det mesta kan man faktiskt lösa med tjat. Dock står det ingenstans att du är garanterad en operation inom 90 dagar, dock bör du ha fått en operationstid via brev inom 90 dagar, datumet kan dock ha blivit satt någon gång efter dessa 90 dagar.

Som sagt, ring och tjata. Fråga när din operationstid är och säg att du är garanterad en operationstid.
Citera
2011-07-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Jag fick höra att om jag inte fick en tid/operation inom 90 dagar så hade jag rätt att söka mig till en privat klinik med resersättning osv. Kolla upp det!
Citera
2011-07-14, 19:42
Medlem
Får väl komma fram och erkänna att man inte har den typiska FB storleken... Hur blir resultatet då vid full omskärelse?
Citera
2011-07-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskoguy
Får väl komma fram och erkänna att man inte har den typiska FB storleken... Hur blir resultatet då vid full omskärelse?

Kan du utveckla det där? Du får ju inte större kuk av en omskärelse, möjligen förlorar du några millimeter på längden och någon millimeter på omkretsen vid omskärelse, jag har inte heller en jättekuk men jag är nöjd ändå. Tycker fan den är snyggare nu utan förhud till och med .
Citera
2011-07-16, 01:55
Medlem
Liten uppdatering; nu, 11 dagar efter operationen, kan jag äntingen skippa att linda in den lille soldaten utan särskilt mycket smärta. Detta märkte jag nu på kvällen när jag tog en dusch, kom åt honom och det gjorde inte alls så ont som det tidigare gjort. Lite obehagligt känns det fortfarande, så jag fortsätter linda in den i 2 dagar till kanske, sedan bör jag kunna gå utan inlindning igen. Fyfan, snart får jag knulla igen! 11 dagar utan sex och jag får inte ens runka. TORTYR!
Citera
2011-07-16, 04:06
Medlem
ingen annan som har opererats som blev tvingad att använda salvan? Jag använde den i 2 veckor utan att det blev någon skillnad och jag vet att det inte kommer hjälpa att använda den. Han jag pratade med intygade mig att doktorn kommer att kräva att jag har använt salvan i 12 veckor först.. Låter som skitsnack tycker jag. Har iaf inte använt salvan någe mer på ett tag för det är som att elda upp pengar, helt meningslöst.
Citera
2011-07-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skullywags
ingen annan som har opererats som blev tvingad att använda salvan? Jag använde den i 2 veckor utan att det blev någon skillnad och jag vet att det inte kommer hjälpa att använda den. Han jag pratade med intygade mig att doktorn kommer att kräva att jag har använt salvan i 12 veckor först.. Låter som skitsnack tycker jag. Har iaf inte använt salvan någe mer på ett tag för det är som att elda upp pengar, helt meningslöst.
Jag försökte när jag var 17 år. Fick kortisonsalva av ungdomsmottagningen som jag skulle smörja på innan jag gick till skolan på morgonen och innan jag la mig på kvällen. MEN, jag visste att om den skulle kunna funka på mig så var det tvungen att vara en "mirakelsalva" sänd från gud, och sannolikheten för det var ju inte hög. Smörjde på i en vecka sedan sket jag i det (och det har ju senare visats sig att jag hade rätt i att sluta använda den).
Senast redigerad av Patrik2075 2011-07-16 kl. 09:31.
Citera
2011-07-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Jag försökte när jag var 17 år. Fick kortisonsalva av ungdomsmottagningen som jag skulle smörja på innan jag gick till skolan på morgonen och innan jag la mig på kvällen. MEN, jag visste att om den skulle kunna funka på mig så var det tvungen att vara en "mirakelsalva" sänd från gud, och sannolikheten för det var ju inte hög. Smörjde på i en vecka sedan sket jag i det (och det har ju senare visats sig att jag hade rätt i att sluta använda den).
Okej, jag tänker inte använda den någe mer utan bara vänta dessa veckor som krävs och sen gå dit och säga att det inte hjälper
Citera
2011-07-18, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skullywags
Okej, jag tänker inte använda den någe mer utan bara vänta dessa veckor som krävs och sen gå dit och säga att det inte hjälper
Hehe Gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in