2011-07-28, 12:34
Medlem
Hemma från omskärelse.

Till slut blev det omskärelse även för mig, även om det inte var mitt förstaval. Frenulum (som varit mitt stora problem) lämnades dock intakt, vilket gör mig smått skeptisk. Doktorn menade dock att strängen brukar få lite mer "andrum" efter omskärelse.

Än så länge vet jag inte hur pass mycket av förhuden som är borta, men det märker jag väl. Hoppas resultatet rent estetiskt blir bra. Och funktionellt såklart.

Skriver hur operationen gick till för er som undrar.

Började med att jag fick bygga upp en stabil nervositet medan jag väntade. Sedan kördes jag till operationssalen och narkossköterskorna började fixa lite mätare och liknande. De stack även in en nål för att kunna spruta in [något]. Just när de stack in nålen började jag må riktigt illa och blev yr. Var grymt nervös inför bedövningssprutorna. Dock fick jag lugnande och det var helt underbart vill jag lova. Bedövningssprutorna var riktigt jobbiga, men det gick bra med lugnande medel i kroppen. Efter bedövningen lyssnade jag bara lite radio och operationen var över rätt snabbt.

Sen kördes jag iväg. Bedövningen släppte efter ett tag och smärtan kom, vilket igen gjorde mig illamående och yr. Vilade ett tag och fick sedan åka hem.

Nu smärtar det inte så mycket. Hoppas innerligt att det inte gör mer ont senare. Fick trots allt en tablett smärtstillande som kanske verkar ännu.

Nu väntar ett helvete med kommande natt; funderar på att vara vaken i typ en vecka i streck

Sen ska jag våga pissa också snart.

Fråga: Ska man börja tvätta med vatten redan nu?
Citera
2011-07-28, 17:43
Medlem
Första toabesöket gjort. Var lite jobbigt då bandaget/kompressen satt fast lite. Fick blöta det och sedan lirka bort det. Kuken är bra svullen under just nu. Sist jag opererade var jag också lite svullen, men det lade sig över natten, så jag hoppas det lägger sig lika snabbt nu.

Tvättade även litegrann. Förhoppningsvis fastnar inte kompresserna jag använder nu; är dock annars lätt att bara blöta lite.

Återkommer imorgon och berättar vilket helvete det är med nattliga erektioner.
Citera
2011-07-29, 09:05
Medlem
Dra åt helvete vad jobbigt det är på natten. Tror jag sov ungefär 20 min åt gången. Trots att jag är trött orkar jag verkligen inte sova mer nu. Nu på morgonen tycks kuken vilja stå så fort jag stänger ögonen.

Fick aldrig något riktigt kraftig erektion, utan vaknade när den började växa, men önskar jag kunde sova lite bättre bara.

Blir några jobbiga nätter framöver.
Citera
2011-07-30, 10:18
Medlem
48 timmar post-op

Dött i tråden märker jag. Jag uppdaterar ändå för folk som kommer göra samma ingrepp.

Andra dagen och andra natten avklarade. Var lite mer aktiv igår, vilket var lite halvjobbigt. Gjorde inte så ont, men helst ville jag bara vara hemma och ta det lugnt.

Andra natten gick mycket bättre. Sov första 5 timmarna utan att ens vakna. Sen sista 3 timmarna blev lite jobbigare med mer frekventa erektioner. Nätterna får bli kortare helt enkelt, eftersom REM-sömnen, där man drömmer och för erektion, är mest på slutet av natten.

Jag har även märkt att det enda som verkar vilja fungera för mig är att ställa mig upp tills det går ned. Ligger jag kvar vägrar det försvinna.

Upplever inte smärtan från erektionerna så stor, med tanke på att jag vaknar innan kuken blir stenhård.
Citera
2011-07-30, 14:04
Medlem
När kan man börja styrketräna igen tror ni? Räcker en veckas frånvaro?
Citera
2011-07-30, 14:26
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
När kan man börja styrketräna igen tror ni? Räcker en veckas frånvaro?

väldigt individuellt och det beror på hur du själv känner. jag var ute och löpte en mil dagen efter mitt ingrepp utan några som helst problem. se bara till att linda in den ordentligt och att den inte skaver eller gnider mot något så ska det nog inte vara någon fara
Citera
2011-07-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmaskarn
väldigt individuellt och det beror på hur du själv känner. jag var ute och löpte en mil dagen efter mitt ingrepp utan några som helst problem. se bara till att linda in den ordentligt och att den inte skaver eller gnider mot något så ska det nog inte vara någon fara

Ok. Ja, låter som det mest logiska att vänta till det känns bra. Men kan inte tänka mig att ett överkroppspass på gymet kommer påfresta såret något.
Citera
2011-07-31, 09:36
Medlem
3 dagar post-op

Tredje natten avklarad. Lite värre än förra. Det är i princip omöjligt att ligga och dra sig på morgonen tyvärr. Vaknar man efter några timmars sömn får man räkna med att antingen få ont några gånger, eller kliva upp.

Smärtan från nattstånden är inte överdrivet stora, men obehaget är enormt då man känner ett stort tryck runt såret och vid stygnen.

Nu ska jag strax tvätta och se om svullnaden börjar gå ned snart. Sen ikväll blir det nog en dusch för första gången sedan torsdag morgon.
Citera
2011-07-31, 14:20
Medlem
hybridos avatar
Får man fråga vart ni opererade er nånstans? sthlm? vart?

Själv var jag tvungen att göra en frenulum-op eftersom den hade slititis sönder för många gånger och skapat ärrvävnad som slitits sönder och blivit mer ärrvävnad. ärrvävnad är ju som sagt inte töjjbart, så för varje gångg det gick söndder så blev det mindre töjjbart och lättare för spricker och sår.

Frenulum-operationen hjälpte dock inte, vilket kirurgen iof sa innan operationen, att det förmodligen inte skulle räcka utan säkerligen behövdes en omskärelse.

Så nu är det dags för en omskärelse snart... Vilket jag inte ser framemot, eftersom jag inte riktigt förstår hur en omskärelse ska kunna lösa problemet med att frenulum eller den lilla bit jag har kvar av frenulum spricker runtom, ifall det inte används multum med glidmedel och försiktighet.

Blev ni sjukskriva nåt?

fick ni nåt smärtstillande med er hem?
Citera
2011-07-31, 21:56
Medlem
Jag tycker synd om dig "filtret". Vet ju, som sagt, precis vilket helvete du går igenom just nu! Men håll ut, det går som tur är över!
Får du också din första nattliga erektion runt 1-snåret?

Tredje natten, stod jag upp i rummet, lite böjd, skittrött undrade vad i sjutton jag har gjort för något och ville för stunden ha det ogjort.

//Patrik
Citera
2011-07-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybrido
Får man fråga vart ni opererade er nånstans? sthlm? vart?

Själv var jag tvungen att göra en frenulum-op eftersom den hade slititis sönder för många gånger och skapat ärrvävnad som slitits sönder och blivit mer ärrvävnad. ärrvävnad är ju som sagt inte töjjbart, så för varje gångg det gick söndder så blev det mindre töjjbart och lättare för spricker och sår.

Frenulum-operationen hjälpte dock inte, vilket kirurgen iof sa innan operationen, att det förmodligen inte skulle räcka utan säkerligen behövdes en omskärelse.

Så nu är det dags för en omskärelse snart... Vilket jag inte ser framemot, eftersom jag inte riktigt förstår hur en omskärelse ska kunna lösa problemet med att frenulum eller den lilla bit jag har kvar av frenulum spricker runtom, ifall det inte används multum med glidmedel och försiktighet.

Blev ni sjukskriva nåt?

fick ni nåt smärtstillande med er hem?

Du gjorde säkert samma frenulumoperation som jag. Frenulumplastik alltså. Det hjälpte inte mig heller. Nu är jag omskuren, men frenulum är dock lämnad intakt. Jag vet inte hur resultatet kommer bli. Hoppas inte frenulum kommer vara ett problem längre. Hur det är i ditt fall vet jag inte, men man kan ta bort frenulum under omskärelsen. När jag frågade kirurgen om det sa han att det var lite mer komplicerat och att han tyckte att vi skulle prova endast omskärelse först. Han trodde det skulle räcka i mitt fall. Hoppas innerligt att han har rätt.

Man får en smärtstillande salva hem (Xylocain). Jag upplever att den fungerar rätt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Jag tycker synd om dig "filtret". Vet ju, som sagt, precis vilket helvete du går igenom just nu! Men håll ut, det går som tur är över!
Får du också din första nattliga erektion runt 1-snåret?

Tredje natten, stod jag upp i rummet, lite böjd, skittrött undrade vad i sjutton jag har gjort för något och ville för stunden ha det ogjort.

//Patrik

Tack för omtanken! Men jag lider inte så värst mycket faktiskt. Visst smärtar det en del, och helst under natterektionerna. Det värsta är väl att man är lite handikappad. Mina första dagar har mest inneburit sängliggande med TV-serier och film. Jag har dessutom inte berättat något för någon i min närhet, så det är lite jobbigt att smyga med det.

Brukar nog inte gå och lägga mig före 1, men första REM-cykeln brukar ju komma lite mer än en timme efter man somnar, så ungefär då får jag nog den första. Andra natten lyckades jag dock sova mig igenom de första, vilket var skönt. Värst är det på morgonen där REM-sömnen är betydligt mer. Jag somnar i princip i REM-sömnen, vilket innebär att jag inte hinner mer än somna innan jag vaknar av erektionen. Dessutom är man alldeles för trött för att stiga upp.

Jag brukar också stå upp, och luta mot ett bord, och längta tills det läkt ihop så man kan sova gott igen. Är rätt trött på dagarna; brukar som sagt ligga i sängen och titta på TV-serier och då brukar jag ha svårt att hålla mig vaken.

Nu ska jag duscha för första gången sedan i torsdags

Men är du nöjd med resultatet nu när du är fit for fight igen?
Senast redigerad av OCB-Filtret 2011-07-31 kl. 22:39.
Citera
2011-08-01, 01:36
Medlem
Lite smått orolig nu. Är ganska svullen, framför allt vid frenulum, och har sett att det området har blivit väldigt mörkt (mörkblått/svart). Är det något normalt, eller bör jag kolla upp det?

Jag anar att det helt enkelt är "blåmärken", men blir ändå orolig och vill ta det säkra före det osäkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in